Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@22:27:39 GMT

واکنش ژاپن به تشکیل دولت جدید افغانستان

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۵۲۸۳۸

واکنش ژاپن به تشکیل دولت جدید افغانستان

چین و ژاپن امروز (چهارشنبه) پذیرش نسبتا مشتاقانه‌ای نسبت به تشکیل دولت جدید توسط طالبان در افغانستان داشتند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که تشکیل دولت جدید در افغانستان گامی ضروری در جهت بازسازی کشور است. وانگ ونبین در کنفرانس خبری خود گفت: ما امیدواریم که مقامات جدید افغانستان به تمام نژادها و اقلیت های حاضر در این کشور اهمیت داده تا آرزوهای مردم و خواسته های جامعه بین‌الملل را برآورده سازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وانگ در ادامه در واکنش به این سوال که آیا پکن دولت جدید افغانستان را به رسمیت خواهد شناخت یا خیر گفت که چین آماده حفظ رابطه با رهبران دولت جدید است.

این قدرت آسیایی که دارای مرز مشترک با افغانستان است پس از به قدرت رسیدن طالبان در ماه آگوست بر تشکیل یک دولت "فراگیر و آزاد" تاکید داشت.

وانگ در پایان گفت که چین به حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی افغانستان احترام میگذارد.

در ژاپن یک مقام ارشد گفت که ژاپن درحال نظارت بر عملکرد طالبان بوده و درحالیکه به همکاری با آمریکا و کشورهای دیگر ادامه میدهد نسبت به امنیت شهروندان در افغانستان نگران است.

کاتسوبونو کاتو، دبیر ارشد کابینه ژاپن گفت: همزمان با تلاش‌های مختلف ازجمله مذاکرات عملی با طالبان، ما تمام تلاش خود را برای اطمینان از امنیت شهروندان ژاپنی و کارکنان محلی انجام می‌دهیم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان طالبان اخبار ژاپن اخبار چین اخبار افغانستان طالبان اخبار ژاپن اخبار چین دولت جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۲۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل سازمان همکاری اسلامی با طالبان

حسین ابراهیم طاها دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در اجلاس عمومی این سازمان با اشاره به افغانستان گفت سازمان همکاری اسلامی تعامل خود با طالبان را در چارچوب رویکرد بشردوستانه و گفتگوی سازنده ادامه می‌دهد.

وی در ادامه نیز از کشورهای عضو خواست تا از طریق صندوق امانی بشردوستانه افغانستان که تحت نظارت و مدیریت بانک توسعه اسلامی قرار دارد به تلاش‌های بشردوستانه سازمان همکاری اسلامی در افغانستان کمک کنند.

پانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی عنوان «تقویت وحدت و همبستگی از طریق گفتگو برای توسعه پایدار» از 4 تا 5 می (15 تا 16 اردیبهشت) در گامبیا در حال برگزاری است.

گفتنی است «عبدالقهار بلخی» سخنگوی وزارت خارجه طالبان نیز به همراه هیئتی به نمایندگی از هیئت حاکمه افغانستان در این اجلاس شرکت کرده است.

به گفته بلخی، هیئت طالبان قرار است در حاشیه این دیدار با مقامات عالی سازمان همکاری اسلامی و نمایندگان کشورهای عضو پیرامون مسائل دوجانبه و چندجانبه گفتگو کند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • دیپلمات‌های طالبان در تهران میزبان تیم ملی فوتسال افغانستان
  • تعامل سازمان همکاری اسلامی با طالبان
  • وقوع انفجار در کابل
  • همکاری ژاپن در بخش انرژی و آب افغانستان
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان
  • دستان مطمئن ژاپن را به المپیک برد
  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی
  • انحراف آب هیرمند توسط طالبان به شوره زارهای افغانستان | افغانستانی‌ها آب شیرین را تلخاب می کنند! | واکنش معاون رئیس‌جمهور به این اقدام عجیب طالبان