Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه آمریکا با رد گزارش‌ها درباره جلوگیری طالبان از سفر افراد به خارج از افغانستان گفت که این گروه تنها از خروج افرادی که اسناد مسافرتی معتبر ندارند جلوگیری می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا گزارش‌های مبنی بر جلوگیری طالبان از تلاش آمریکایی‌ها برای خروج از مزارشریف را تکذیب کرد و گفت که این گروه به افرادی که فاقد استاد معتبر سفر هستند اجازه ترک افغانستان را نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این برخی رسانه‌ها گزارش داده بودند که بیش از هزار نفر، از جمله ده‌ها اتباع آمریکایی در فرودگاه مزارشریف منتظر خروج از افغانستان را دارند اما اجازه خروج به آن‌ها داده نشده است.

«مایکل مک‌کال» عضو ارشد کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا نیز با تایید این خبر گفته بود که 6 پرواز چارتر در مزارشریف حضور دارد که اجازه پرواز به آن‌ها داده نمی‌شود.

بلینکن اظهارداشت که شمار «نسبتاً کمی» از آمریکایی‌ها برای خروج از مزارشریف تلاش می‌کنند و تاکید کرد که چالش عمده برای خروج افراد این است که برخی از افراد فاقد اسناد مسافرتی معتبر مانع خروج دیگر افراد شده‌اند.

دولت جدید طالبان در افغانستان اعلام شد+ اسامی وزرابایدن: تا به‌رسمیت شناختن طالبان فاصله زیادی داریممرکل بر لزوم همکاری و مذاکره با طالبان تاکید کردگسترش دیدارهای دیپلماتیک طالبانطالبان: پیوستن افغانستان به «سی‌پک» بسیار مهم است

به گزارش «رویترز»، وزیر خارجه آمریکا در نشست خبری گفت: طالبان از خروج افرادی که دارای سند معتبر هستند جلوگیری نکرده است، اما آن‌ها گفته‌اند کسانی که فاقد سند معتبر مسافرتی هستند، در حال حاضر نمی‌توانند افغانستان را ترک کنند.

وی خاطرنشان کرد که طالبان به تعهد خود مبنی بر خروج آمریکایی‌های دارای  مدارک معتبر مسافرتی پایبند است.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۰۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست دوجانبه طالبان و هیأت ترکمنستانی

وزارت صنعت و تجارت طالبان اعلام کرده است که این گروه در نشستی با هیأت ترکمنستانی روی موضوعات مختلف اقتصادی و تجارتی گفت‌وگو کرده‌ است.

این وزارت روز جمعه، ۷ ثور از برگزاری این نشست خبر داده و گفته است در این نشست بر روی ایجاد مرکز بزرگ و مشترک لوژستیکی در تورغندی و توافق‌نامه ترانزیتی سه‌جانبه میان طالبان، ترکمنستان و قزاقستان گفت‌وگو شده است.

وزارت تجارت طالبان همچنان گفته است که در این نشست بر افزایش صادرات سنگ‌های معدنی افغانستان از جمله مرمر، آهک و سمنت تاکید صورت گرفت.

انکشاف خط‌آهن افغانستان، تسهیل انتقال نفت و گاز، رفع قرنطینه بر کالاهای صادراتی افغانستان و توسعه روابط بانکی از دیگر محورهای بحث هیأت‌های دو طرف عنوان شده است.

دو طرف همچنان بر سر برگزاری نشست سه‌جانبه میان افغانستان، قزاقستان و ترکمنستان توافق کرده‌اند.

هیأتی از ترکمنستان به ریاست محمدخان چاقییف، رییس اداره ترانسپورت و ارتباطات کابینه ترکمنستان سه روز پیش به کابل آمد و طی این سفر با مقام‌های مختلف طالبان در کابل دیدار کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • نشست دوجانبه طالبان و هیأت ترکمنستانی
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی
  • تولید محصول دانش‌بنیان نیروگاهی باهدف جلوگیری از خروج ارز
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل