Web Analytics Made Easy - Statcounter

بعد از گذشت یک سال از آتش سوزی کلینیک سینامهر، بالاخره گزارش کمیسیون بهداشت و درمان درباره علل بروز آن قرائت شد؛ گزارشی که انتقادات برخی از نمایندگان از باب تاخیر در ارائه آن را به دنبال داشت.

به گزارش تابناک، در جلسه علنی امروز مجلس، زهرا شیخی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان در توضیح گزارش مربوط به بررسی حادثه انفجار و آتش سوزی مورخ کلینیک درمانی سینامهر تهران گفت: بر اساس مشاهدات و بررسی‌های صورت گرفته، سهل انگاری ها در کنار ظرفیت خطرزایی بسیار بالای این مجموعه خدمات تشخیصی درمانی مهمترین عامل بروز این حادثه تلخ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انفجار و آتش سوزی کلینیک درمانی سینامهر تهران ۱۰ تیرماه سال گذشته رخ داد؛ بر اساس گزارش کمیسیون بهداشت، این حادثه بر اثر حریق اولیه احتمالی ناشی از اتصالی یک کولر آبی واقع بر سقف کاذب حیاط کلینیک آغاز شده که آثار حریق به زیر سقف کاذب و شعله ور شدن اقلام پلیمری انباشته ادامه پیدا کرده و باعث انفجار متوالی دو کپسول تحت فشار اکسیژن مستقر در حیاط مسقف کلینیک شده است. به دنبال آن گسترش دود و آتش به درون واحد به دلیل بسته بودن محیط از طریق راه پله و آسانسور تا بالاترین طبقه کلینیک تسری پیدا کرده و به همین سبب، ۱۹ نفر از افراد حاضر در بالاترین طبقه فوت می کنند و تعدادی نیز دچار سوختگی می شوند.

کمیسیون بهداشت عملکرد وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه بازدید و ارائه راهکار را بسیار ضعیف خوانده و بیان داشته که عملکرد سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران بعد از بروز حادثه ضعیف و قابل انتقاد در عملیات نجات در حوادث اخیر است.

بعد از قرائت این گزارش، جبار کوچکی نژاد در تذکری از تاخیر در قرائت این گزارش انتقاد کرد و گفت: این گزارش بعد از ۴۷۰ روز از بروز آن قرائت شده حال اینکه باید این موارد با اولویت در دستور مجلس قرار گیرد.

در مقام دفاع، جلیل میرمحمدی نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان توضیح داد که این گزارش ماحصل کار کارشناسانه است و باید ملاک قرار گرفته و ترک فعل ها پیگیری شود.امروز بخش قابل توجهی از بیمارستان های کلانشهر تهران با وظیفه جراحی محدود ، پتانسیل رقم خوردن حوادثی بدتر از این را دارند.

علیرضا سلیمی عضو هیات رییسه مجلس نیز با تاکید بر لزوم پیگیری ترک فعل های صورت گرفته توسط وزارت بهداشت گفت: آقایان در شهرداری وقت تهران چیکار می کردند؟ 20 مورد در این گزارش اعم از محدودسازی و تغییر پارکینگ آورده شده که نشان می دهد آقای حناچی فقط نشسته بودند و برخی گزارش ها را می نوشتند یا وزارت کار عملکرد بسیار ضعیفی در حوزه بازدیدها داشته است، بنابراین باید دستور دهید ترک فعل های عجیب و غریبی که صورت گرفته، بررسی شود تا مشخص شود گزارش آنها به قوه قضائیه ارجاع داده شده و یا در کمیسیون اصل 90 مجلس مطرح شده است؟

وی افزود: برخی تنها این پرونده ها را همچون ساختمان پلاسکو سیاسی کردند و هر کجا به کوتاهی خودشان بازگشت، سکوت کردند. هم اکنون آقایانی که دوره فعالیتشان در وزارت بهداشت به اتمام رسیده، در برج نشسته و به همه می خندند و حتی شنیده شده برخی از آنها در حال توطئه هستند تا چوب لای چرخ دولت فعلی بگذارند و به آنها اجازه کار ندهند بنابراین اگر به جرم ترک فعل آنها رسیدگی شده و با آنها برخورد می شد، برای پنچر کردن چرخ حرکت این دولت توطئه نمی کردند.

علاوه بر این موضوع، علی خضریان نماینده تهران در تذکری نسبت به محدودیت های شبانه انتقاد کرد و گفت: وضعیت ترددهای شبانه،تقریبا کشور و شهر تهران را برای طبقه مرفه خالی کرده از یک طرف ستاد مقابله با کرونای تهران اعلام می‌کند محدودیت تردد شبانه تأثیری در وضعیت کرونا ندارد اما از سوی دیگر شاهد اصلا بر اجرای این تصمیم هستیم.

وی ادامه داد: در این بین اگر‌ خانواده بیماری مجبور به انتقال شبانه بیمار خود به بیمارستان داشته باشد باید در کنار تمامی هزینه‌های درمان متحمل این هزینه مضاعف شود. لازم است در محدودیت‌های تردد شبانه تجدیدنظر شود، نباید بر تصمیمات اشتباه گذشته خود اصرار کنیم.

امروز مجلس موادی از طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی را هم تصویب کرد؛ به موجب این مصوبات وزارت کشاورزی مرجع تعیین میزان سوخت مورد نیاز ماشین‌های کشاورزی و واحدهای تولیدی و صنایع تبدیلی بخش کشاورزی شد و کمیته ساماندهی تشکل‌های صنفی کشاورزی نیز تشکیل می شود.

همچنین مصوب شد که طرح تسهیل صدور برخی مجوزها برای کسب وکار خارج از نوبت بررسی شود، طرحی که بنا بر توضیحات محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اصل ۴۴ قانون اساسی، با تصویب آن هرکسی می تواند با ثبت درخواست خود در درگاه ملی کسب وکار بعد از 3 روز مجوز لازم را کسب کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اربعین 1400 وزرای دولت سیزدهم پنجشیر فهیم دشتی بیژن عبدالکریمی عباس انصاری فرد حادثه آتش سوزی کلینیک سینامهر اربعین 1400 وزرای دولت سیزدهم پنجشیر فهیم دشتی بیژن عبدالکریمی عباس انصاری فرد کمیسیون بهداشت آتش سوزی ترک فعل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۳۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی سلوکانه صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران از توقف فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری خبر داد.

وی گفت: این اقدام در راستای اجرای وظیفه حاکمیتی و نظارت بهداشت وفق ضوابط سازمان دامپزشکی کشور ازجمله اجرای ضوابط شیوه نامه نظارت بهداشتی با توجه به بازدید سر زده توسط کارشناسان اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان تهران انجام شده است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان تهران با تاکید به تمامی کشتارگاه‌های طیور استان تهران درخصوص رعایت شرایط بهداشتی کشتارگاه و اجرای ضوابط قرنطینه ای بهداشتی مطابق دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های سازمان دامپزشکی کشور، التزام به دستور العملهای بهداشتی و حمایت از تولید بهداشتی بمنظور صیانت از حقوق عامه را ضروری دانست.

بر اساس این گزارش دامپزشکی استان تهران بنا به وظیفه ذاتی خود در صورت مشاهده هرگونه تخلف و تهدید علیه بهداشت عمومی با واحد های متخلف برخورد قانونی خواهد کرد.

کد خبر 6093874

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی در مغازه شارژ سیلندر گاز مهار شد
  • مهار آتش‌سوزی در مغازه شارژ سیلندر گاز
  • موفقیت شورا و شهرداری در کاهش آسیب‌های شهری هنگام وقوع بارندگی
  • فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد
  • آتش سوزی کامیون حامل بیسکویت در محور فهرج ـ زاهدان
  • آتش‌سوزی یک باب مغازه در تالش
  • اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ مشخص شد
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار
  • آتش‌سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار/ یک نفر فوت کرد
  • آتش‌ سوزی ۲ فروند لنج در چابهار؛ یک نفر فوت کرد