Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیئت نظارت بانک مرکزی اروپا طی اظهاراتی اعلام کرد که بانک‌های منطقه یورو با وخامت اوضاع و افزایش وام‌های معوقه در منطقه یورو روبرو هستند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، آندریا اِنریا، رئیس هیئت نظارت بانک مرکزی اروپا طی اظهاراتی اعلام کرد که بانک‌های منطقه یورو با وخامت اوضاع و افزایش وام‌های معوقه در منطقه یورو روبرو هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این مقام اتحادیه اروپا، بسیاری از وام دهندگان نتوانسته‌اند هنجارهای کنترل اعتبار خود را با ماهیت منحصر به فرد همه گیری کرونا مطابقت دهند.

بلومبرگ: افزایش قیمت برق و گاز در اروپا هنوز در آغاز راه است

مجله یوروفای به نقل از انریا روز چهارشنبه نوشت: نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد وخامت کیفی دارایی‌ها در پی همه گیری کرونا هنوز به اوج خود نرسیده است چرا که تا حدی با کمک‌های کرونایی دولت‌ها هنوز ظاهر نشده و به تاخیر افتاده است.

انریا افزود: این موضوع بسیار مهم است که کنترل ریسک اعتباری در برخی از بانک‌ها به اندازه کافی با ویژگی‌های این شوک (بحران کرونا) مطابقت نداشته است، به این معنی که بانک‌ها نمی‌توانند با توجه به اقدامات حمایتی عمومی، به موقع و تحولات ریسک اعتباری را ارزیابی کنند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اروپا اتحادیه اروپا اروپا اتحادیه اروپا منطقه یورو بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۳۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی بانک شهر، سیدعباس نوربهاء در همین رابطه افزود: عضویت در پروژه ریال دیجیتال به دو صورت متولی و عضو عادی نزد بانک مرکزی بوده که عضو متولی دارای ویژگی تایید تراکنش ریال دیجیتال و توسعه قرارداد هوشمند را داشته و راسا امکان ارائه خدمات مرتبط با کیف ریال دیجیتال و کاربر را دارا خواهد بود.

نوربهاء تصریح کرد: بانک شهر از آبان ماه سال گذشته آمادگی خود را جهت همکاری در این پروژه ریال دیجیتال به عنوان عضو متولی به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که پس از تایید آن بانک، بانک شهر به عنوان عضو متولی ریال دیجیتال معرفی شد.
وی با بیان اقدامات صورت گرفته در راستای عضویت بانک شهر، گفت: مرحله اول پیاده سازی کیف پول عادی و تجاری به صورت پایلوت و در محیط تستی شبکه برنای بانک مرکزی بوده که این مهم انجام و تایید بانک مرکزی را نیز گرفت. در ادامه محیط عملیاتی این پروژه نیز پیاده سازی و هم اکنون آماده بهره برداری است.
مدیرامورسیستم های بانکی بانک شهر عنوان کرد: پول دیجیتال بانک مرکزی مفهومی نوین است که به ارز دیجیتالی که بانک مرکزی آن را منتشر کرده است، دلالت دارد. این نوع پول در برخی از کشوری های جهان مورد استفاده قرار گرفته و برخی دیگر نیز در حال تحقیق و آزمون بر روی آن هستند.
نوربهاء ادامه داد: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز این مراحل را پشت سرگذاشته و در حال ارائه آن با نام ریال دیجیتال بوده و به عنوان یکی از بانک های مرکزی دنیا، این نوع پول را منتشر می کند.
مدیرامورسیستم های بانکی بانک شهر خاطرنشان ساخت: ریال دیجیتال از طریق بانک های عامل توزیع شده و این بانک ها باید نرم افزارهای لازم را توسعه دهند تا این پول برای کابران قابل استفاده باشد؛ خوشبختانه این مهم در بانک شهر و در راستای تحقق شعار "نوآوری در خدمت" به مشتریان ارائه خواهد شد.

دیگر خبرها

  • بانک سرمایه افزایش سرمایه میدهد
  • حقوق روسای اتحادیه اروپا چقدر است؟
  • ایجاد حساب واحد خزانه باعث افزایش شفافیت مالی می‌شود
  • وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد
  • وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد/ احتمال بازگشت نرخ ارز به پله ۵۰ هزار تومان وجود دارد
  • جزئیات و نحوه پرداخت ارز به زائران حج تمتع | زائران چقدر ارز می گیرند؟
  • اختصاص ۵۰۰ یورو به زائران حج تمتع ۱۴۰۳
  • پرداخت ۵۰۰ یورو ارز مبادله‌ای به حجاج
  • بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد
  • واکنش بانک مرکزی به اظهارات میرسلیم/ عقل سلیم چه می‌گوید؟