Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با اعلام دولت جدید در کابل، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) با مشاور امنیت ملی هند درباره افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های هند خبر دادند که همزمان با اعلام دولت جدید طالبان، «ویلیام برنز» رئیس سازمان سیا با «آجیت دووال» مشاور امنیت ملی هند درباره افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جزئیاتی از این دیدار که در دهلی‌نو انجام شده است هنوز مشخص نیست اما گفته می‌شود موضوع افغانستان و اعلام دولت جدید طابان در این کشور از محورهای اصلی گفت‌وگوی برنز و دووال بوده است.

به نوشته رسانه‌های هندی، یکی از نگرانی‌های اصلی دهلی‌نو، احتمال استفاده از خاک افغانستان علیه هند گزارش شده است.

وزارت امور خارجه هند هفته گذشته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «دی پاک میتال» سفیر هند در قطر با «شیرمحمد عباس استانکزی» معاون دفتر سیاسی طالبان در قطر دیدار کرده است.

نخستین تماس رسمی هند با طالبان پس از تصرف افغانستانبالا گرفتن جنگ لفظی بین کشورهای اروپایی بر سر مسئله پذیرش پناهندگان افغانهند ممنوعیت پروازهای بین‌المللی را تا 30 سپتامبر تمدید کرد

براساس این بیانیه، در این دیدار دو طرف درباره امنیت شهروندان هند که در افغانستان باقی ماندند گفت‌وگو کردند و میتال درباره نگرانی‌های هند درباره استفاده از خاک افغانستان علیه دهلی‌نو سخن گفت.

سفیر هند تصریح کرد که خاک افغانستان نباید برای فعالیت علیه هند و فعالیت‌های تروریستی مورد استفاده قرار گیرد.

بیانیه افزود که استانکزی نیز به طرف هندی اطمینان داده است که به درخواست او بطور مثبت رسیدگی خواهد شد.

گفتنی است که این نخستین دیدار مقامات هند با طالبان نیست، و دو طرف در خرداد ماه نیز بطور مخفیانه در قطر دیدار کرده بودند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار هند اخبار افغانستان طالبان اخبار هند اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۳۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت همکاری های بانکی ایران و افغانستان

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از کابل، بانک مرکزی افغانستان امروز در خبری از دیدار حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس جمهور و رئیس نمایندگی سیاسی ایران در کابل با « هدایت الله بدری » رئیس بانک مرکزی افغانستان خبر داد و اعلام کرد: در این دیدار توسعه همکاری های تجاری و بانکی میان ایران و افغانستان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
بدری، توسعه همکاری های بانکی و تجاری با ایران را حایز اهمیت دانست و گفت: افغانستان در چارچوب قوانین و مقررات برای تقویت روابط بانکی از هیچ گونه همکاری دریغ نخواهدکرد.
رئیس بانک مرکزی افغانستان، همکاری های مناسب بانکی میان دو کشور را زمینه ساز تسهیل تجارت برای بازرگانان دو کشور دانست و گفت: بانک مرکزی افغانستان متعهد است زمینه ارائه خدمات بانکی مطابق با معیارهای جهانی را فراهم کند.

دیگر خبرها

  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • سردار اشتری: شهید حجازی از بازوان اصلی محور مقاومت بود
  • تقویت همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • نشست شورای امنیت سازمان ملل برای تحولات افغانستان
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستان