Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@01:33:24 GMT

ورود ارتش سوریه به شهر درعا

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۵۱۰۴۸

ورود ارتش سوریه به شهر درعا

به گزارش امروز (چهارشنبه) ایرنا به نقل از سانا، نیروهای ارتش سوریه برای حصول اطمینان از خالی بودن «درعا البلد» از سلاح و تجهیزات نظامی عناصر مسلح، صبح امروز وارد این محله که در جنوب سوریه واقع است، شدند.

در گزارش سانا آمده که یگان‌های ارتش سوریه و نیروهای دستگاه‌های امنیتی پس از ورود به محله «درعا البلد»، پرچم سوریه را به اهتزاز درآورده‌ و شروع به تفتیش محله کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع سوری گزارش دادند که نیروهای ارتش این کشور پس از کسب اطمینان از خالی بودن محله درعا البلد از افراد مسلح،  در چارچوب توافق حل و فصل که توسط دولت دمشق پیشنهاد شد، اقدام خواهند.

خبرنگار نظامی سانا در این باره اعلام کرده که «در چارچوب توافق حل و فصل ارائه شده توسط دولت، واحدهای ارتش سوریه و مقامات ذیربط وارد منطقه درعا البلد شدند و پرچم کشور را در آن منطقه برافراشتند و در حال تثبیت نقاطی برای ارتش و پاکسازی منطقه هستند تا این منطقه خالی از تروریست ها اعلام شود.

پیشتر، گروه‌های تروریستی چندین بار توافقنامه آتش بس که دولت سوریه در چارچوب تلاش برای راه حل مسالمت آمیز ارائه کرده بود و خروج تروریست‌ها از منطقه، حل و فصل وضعیت افراد مسلح و تحت تعقیب، تحویل سلاح‌های مختلف سبک و متوسط، تثبیت نقاطی برای ارتش و بازگشت نهادهای دولتی و خدماتی برای ارائه خدمت به مردم منطقه را شامل می‌شود را نقض کرده بودند.  

دولت سوریه چندین هفته است که برای تثبیت امنیت و ثبات در استان درعا و اولویت دادن به راه حل‌های مسالمت آمیز به منظور حفظ جان شهروندان و زیرساخت‌ها و جلوگیری از به خطر افتادن جان مردم منطقه تلاش می‌کند.

ارتش سوریه سال ۲۰۱۸ در ادامه پیشروی‌های خود کنترل شهر درعا واقع در جنوب این کشور را در دست گرفت، اما به موجب توافق قبلی آتش بس برخی از عناصر مسلح و تروریستی در بخش‌هایی از این منطقه باقی ماندند.  

این دسته از عناصر مسلح و تروریستی پس از توافقات آتش‌بس قبلی که با میانجی‌گری روسیه حاصل شد، در مناطقی از درعا مستقر شدند و از آن پس کنترل خود بر مناطق تحت تسلط‌شان در شهر و استان درعا را حفظ کردند، ولی به توافقات منعقده پایبتد نماندند.   

دولت سوریه برای بازپس‌ گیری مناطق تحت تسلط عناصر تروریستی در استان درعا در اواخر ماه جولای، بار دیگر با آن‌ها درگیر شد و سرانجام این درگیری‌ها پس از یک ماه به توافق آتش بس دیگر میان ارتش سوریه و تروریست ها با میانجی گری روسیه منجر شد.

برچسب‌ها روسیه تروریسم سوریه دمشق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه تروریسم سوریه روسیه تروریسم سوریه دمشق ارتش سوریه درعا البلد آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۱۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز دوشنبه در بیانیه‌ ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: یگان های غرب نیروهای مسلح روسیه ۳ حمله نیروهای مسلح اوکراین را در لوهانسک دفع کردند. دشمن تا ۴۰ پرسنل نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می‌ افزاید: یگان های جنوب مواضع را در خط مقدم بهبود بخشیدند، اوکراین بالغ بر ۳۹۵ پرسنل نظامی و یک هویتزر ساخت آمریکا را در دونتسک از دست داد.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: یک کارگاه مونتاژ پهپاد و همچنین نیروی انسانی و تجهیزات نظامی نیروهای مسلح اوکراین در ۱۱۰ منطقه مورد اصابت قرار گرفت.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: یگان مرکزی روسیه، نیروهای اوکراین و مزدوران لژیون خارجی را در دونتسک هدف قرار داد. ۱۰ ضدحمله دفع شد، دشمن ۳۷۰ نظامی را از دست داد.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

کد خبر 6092311

دیگر خبرها

  • یکپارچگی نیروهای مسلح موجب یاس و ناامیدی دشمن است
  • شاهکار دیگر ارتش یمن در دریای سرخ و اقیانوس هند
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • همدلی نیروهای مسلح مثال‌زدنی است
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد