Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@00:38:24 GMT

آغاز مرحله دوم آتش‌بس؛ ارتش سوریه در مرکز شهر درعا مستقر شد+ تصاویر

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۵۳۴۷۴

آغاز مرحله دوم آتش‌بس؛ ارتش سوریه در مرکز شهر درعا مستقر شد+ تصاویر

‍‍‍‍‍‍

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،  منابع رسمی از ورود نیرو‌های ارتش سوریه به مرکز شهر درعا در جنوب سوریه و برافراشتن پرچم این کشور در میدان مرکزی این شهر خبر دادند.

 

 

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، با انتشار این خبر نوشت که نیروهای ارتش سوریه، صبح امروز وارد «درعا البلد» شدند و پرچم این کشور را بر فراز مرکز «حل و فصل امور» (یکی از نقاط تحویل سلاح‌ها) واقع در محله «اربعین» برافراشتند و این اقدام در چارچوب توافق صورت گرفته با ارتش سوریه صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

بر اساس اعلام خبرنگار سانا در درعا، یگان‌های ارتش سوریه، صبح امروز وارد درعا شدند و با استقرار در چندین نقطه، برای انجام عملیات گشت‌زنی و تفتیش در منطقه برای یافتن سلاح و بقایای تروریست‌ها از سلاح، مهمات و مواد منفجره گرفته تا شناسایی تونلها، استحکامات و لانه‌هایی که تروریستها به عنوان نقطه شروع حملات خود علیه غیرنظامیان و نیروهای ارتش در نظر گرفته‌اند،آماده می‌شوند. تا به تدریج زمینه برای ورود تیم‌های تخصصی و خدمات‌رسانی برای ترمیم زیرساخت‌های درعا فراهم شود.

 

 

 ورود ارتش سوریه به مرکز شهر درعا موسوم به درعا البلد پس از آن صورت گرفت که حدود ۸۵۰ فرد مسلح، اسلحه خود را تحویل دادند تا به موجب توافق آتش بس صورت گرفته، از پیگرد قانونی معاف شوند.

دیروز اعلام شد که به احتمال زیاد، ارتش سوریه امروز وارد مرکز شهر درعا خواهد شد، اما در عین حال گفته شد که ارتش سوریه در مناطق«طریق السد» و اردوگاه مستقر نخواهد شد؛ زیرا هنوز افراد مسلحی در این مناطق حضور دارند که حاضر به پذیرش توافق با ارتش سوریه نیستند.انتظار می‌رود که این افراد به دلیل مخالفت با توافق حاصله، در نهایت به شمال سوریه منتقل شوند. 

اواخر مرداد ماه گذشته، برخی منابع از توافق آتش‌بس دو مرحله‌ای میان ارتش سوریه و افراد مسلح حاضر در درعا خبر دادند. مرحله نخست، آتش‌بسی ۱۵ روزه تا پایان ماه آگوست مشروط به نظارت گشتی‌های روس بر آتش‌بس بود. 

قرار شد که در این مرحله، به وضعیت مخالفان مسلح حاضر در درعا البلد رسیدگی شود و کسانی که حاضر به حل و فصل وضعیت خود نباشند، به شمال سوریه فرستاده شوند.

در این مرحله،  می‌بایست کمیته‌ای متشکل  از سرویس اطلاعات سوریه، چند نظامی روس و ساکنان درعا البلد تشکیل می‌شد. وظیفه این کمیته، نظارت بر نقشه راهی بود که مرحله نخست آن با ورود نیروهای پلیس سوری به پاسگاه العباسیه  در درعا البلد به پایان می‌رسید.

به گفته منابع معارض، مرحله دوم این نقشه راه می‌بایست از اوایل سپتامبر آغاز می‌شد. در این مرحله، خدمات‌رسانی در درعا البلد آغاز می‌شود و مقرهای متعلق به نظامیان سوری و روس ایجاد خواهد شد تا وضعیت امنیتی این منطق را تحت نظر داشته باشند.

به اعتقاد ناظران سیاسی، ارتش سوریه عزم جدی برای تغییر قواعد بازی در درعا دارد و هرگز به کمتر از ثبات کامل در منطقه راضی نخواهد شد. با کنترل کامل درعا البلد از سوی ارتش سوریه، دیگر جز منطقه «طفس» در حومه غربی درعا و شهر «بصری الشام» و اطراف آن که تروریست‌ها از جمله نیروهای تحت امر «احمد العوده» در آن حضور دارند، جایی برای این تروریست‌ها باقی نمی‌ماند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ارتش سوریه درعا گروه های مسلح و تروریست توافق آتش بس مرکز شهر درعا ارتش سوریه درعا البلد آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۳۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکابزنی ۱۸۰ کیلومتری با شعار «ارتش فدای ملت»

این رکابزنان طی ۳ روز این مسافت را پیمودند و در مرکز آموزشی ۰۳ عجب شیر به کار خود پایان داده و توسط فرمانده این مرکز آموزشی مورد تجلیل قرار گرفتند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده اشغالگران درباره توافق یا حمله به رفح تصمیم‌ می‌گیرند
  • ارتش رژیم صهیونیستی: ظرف ۷۲ ساعت تکلیف روشن می‌شود
  • هلاکت ۲ نظامی صهیونیست در مرکز غزه
  • آغاز به کار مرحله دوم ساخت بیمارستان سی سخت
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • رکابزنی ۱۸۰ کیلومتری با شعار «ارتش فدای ملت»
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • مهلت ۱۰ روزه تل‌آویو به حماس برای پذیرش شروط خود