Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز انتشار سویه‌ی بسیار واگیر دلتای کرونا در تالیند باعث شده است این کشور که با بدترین شیوع کرونا از ابتدای پاندمی تاکنون روبرو شود.

دولت محلی بانکوک در تلاشی برای رساندن واکسن به کسانی که رفتن به مسافت‌های دور از خانه‌هایشان برایشان مشکل اشت، یک اتوبوس مجهز به تیم واکسیناسیون سیار را به راه انداخته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مانات فومکلاهان ۵۸ ساله ساکن بانکوک که نخستین دوز واکسنش را در این اتوبوس دریافت کرد و روی صندلی چرخدار حرکت می‌کند، گفت: «من واقعا نمی‌توانم به راه‌های دور بروم، برای من ممکن نیست، اما این سرویس کار من را بسیار آسانتر کرده است.»

بوسناک سواناکیج، یک ساکن دیگر بانکوک که ۲۲ ساله‌ است، نیز بر مزایای استفاده از این اتوبوس تاکید کرد. او گفت: «من جز گروه پرخطر هستم و در منطقه قرمز از لحاظ شیوع در بانکوک زندگی می‌کنم، بنابراین برای من راحت‌تر است در محله خودمان واکسن را دریافت کنم.»

فرماندار بانکوک گفت هنگامی که این روند کار تثبیت شود، این اتوبوس باید بتواند هر روز به نقاط متفاوت شهر برود و شمار بیشتری از گروه‌های واکسیناسیون سیار را به محله‌ها برساند.

آسوین کوانموانگ خطاب به مردی که در منتظر واکسیناسیون درون اتوبوس بودند، گفت: «این اولین اتوبوس در نوع خود.. ما در حال آماده کردن شمار بیشتری از این اتوبوس‌ها هستیم.»

به گفته آسوین هر اتوبوس فقط نیاز به پنج یا شش نفر برای انجام کارهایش دارد- راننده، سه پرستار که واکسن‌ها را تزریق می‌کنند و تا دو نفر دیگر برای ثبت اطلاعات. او گفت با هر کدام از این اتوبوس‌ها می‌توان بیش از ۱۰۰۰ نفر را در روز واکسینه کرد.

تایلند نسبت به کشورهای همسایه‌اش در آسیای جنوب شرقی شروع کندتری در برنامه واکسیناسیونش داشته اشت. حدود ۱۶.۵ درصد از جمعیت ۷۲ میلیون نفری این کشور تا به حال کاملا واکسینه شده‌اند.

این کشور بیش از ۱.۳ میلیون عفونت کرونا را گزارش شده و بیش از ۱۳۵۰۰ مرگ ناشی از آن را گزارش کرده است که اغلب آنها مربوط به پس از ماه آوریل (فروردین) هستند.

کد خبر 625622 برچسب‌ها كروناويروس سالمندان تایلند

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس سالمندان تایلند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۳۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش زنده: ایران 0 - قرقیزستان 0

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتسال ایران پس از سه پیروزی متوالی مقابل افغانستان، بحرین و کویت 9 امتیاز کسب کرد و در گروه D جام ملت‌های آسیا صدرنشین شد تا مقتدرانه‌تر از همه مدعیان به جمع هشت تیم برتر این رقابت‌ها صعود کند، اما شاگردان وحید شمسایی اکنون که مقابل قرقیزستان قرار گرفته‌اند، کار سختی دارند چراکه حریف‌شان در مرحله گروهی شگفتی‌ساز شد و توانست بالاتر از ژاپن بایستد و به‌عنوان تیم دوم از گروه C به دور یک‌چهارم نهایی صعود کند.

ملی پوشان فوتسال ایران امیدوار هستند امروز مقابل قرقیزستان غافلگیر نشوند و با ادامه روند پیروزی‌های خود در جام ملت‌های آسیا، به مرحله نیمه نهایی برسند و از سوی دیگر هم سهمیه جام جهانی را به دست بیاورند.

جام ملت‌های فوتسال آسیا- 2024 تایلند- مرحله یک‌چهارم نهایی
سالن: بانکوک آرنا - ساعت 12:30
داوران: پورنارونگ گرایرود (تایلند)؛ بنجاپول موچاروئنساپ (تایلند)، حسین علی (بحرین)، محمد محمد (عراق)/ وقت نگهدار: هیرویوکی کوبایاشی (ژاپن)

تیم ملی فوتسال ایران
باقر محمدی، محمدحسین درخشانی، مهدی کریمی، سالار آقاپور و بهروز عظیمی
سرمربی: وحید شمسایی

تیم ملی فوتسال قرقیزستان
بکبولوت اخمت علیف، شوکوروف مخمدامینوف، ماکسات علیموف، دنیار طلایبکوف و عبدالرحیم دنیار اولو
سرمربی: لوئیز برنات مولینا

در حاشیه

حضور کمرنگ تماشاگران در سالن جلب توجه زیادی می‌کند.

فوتسالیست‌های ایران نمایش هجومی در شروع بازی داشتند که درخشش گلر قرقیزها مانع از گلزنی زودهنگام شد.

اولین خطای ایران پس از یک دقیقه و 28 ثانیه سپری شدن از بازی توسط آقاپور به ثبت رسید.

پس از یک دقیقه و 30 ثانیه از آغاز مسابقه، قرقیزستان اولین شوت به چارچوب را زد.

دیگر خبرها

  • دانشگاه‌های انگلیس بابت ارتباط با چین زیر ذره‌بین سرویس‌ امنیتی می‌روند
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • آنالیز شبانه تیم ملی فوتسال در بانکوک (عکس)
  • نوسازی و رفع ایراد دستگاه‌های کارتخوان اتوبوس‌ها در پایتخت
  • تسلاهای ایلان ماسک تاکسی می شوند اما با قابلیتی منحصر به فرد
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • واژگونی اتوبوس مسافربری در اصفهان
  • گزارش زنده: ایران 0 - قرقیزستان 0
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان