Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس آمار‌های ثبت شده در سایت موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران از یکم تا هفدهم شهریور ماه سال جاری، ۲ هزار و ۱۴۸ عنوان کتاب منتشر شدند.

این در حالی است که در همین بازه زمانی تعداد آثار منتشر شده، به ۵ هزار و ۲۰۶ عنوان کتاب می‌رسد. آنچه در این مدت باعث شد ناشران دست از انتشار کتاب بکشند یا آثار کمتری منتشر شوند، شرایطی است که در بازار نشر دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

«عشق به هر تقدیر» امسال منتشرمی شود

کتاب‌های تألیفی بیشتر از ترجمه منتشر شدند. علاوه بر آن این مسئله در میان کتاب‌های چاپ اولی نسبت به تجدید چاپ هم دیده می‌شود. این نسبت‌ها همچنان مانند سال گذشته است و در این زمینه شاهد تغییری نبودیم.

مسئله مهم دیگر در این میان میزان شمارگان کتاب است. بیشترین شمارگان کتاب در بخش‌های کودک و نوجوان، تاریخ و جغرافیا و دین دیده می‌شود. در حالی که سال گذشته به ترتیب به بخش‌های کودک و نوجوان، کمک آموزشی و تاریخ و جغرافیا اختصاص داشت.

بیشتر بخوانید

کاهش فعالیت انتشاراتی‌ها در تابستان سال جاری

شمارگان کتاب در بخش ادبیات نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. از ۸۶۱ نسخه به ۸۳۰ نسخه می‌رسد. در این میان شاهدیم اکثر کتاب‌های منتشر شده چاپ اولی در این حوزه به افرادی اختصاص دارد که کتاب اولشان را منتشر می‌کنند یا چندان مشهور نیستند. بسیاری از افراد سرشناس حوزه ادبیات یا برای انتشار اثرشان عجله‌ای ندارند یا کتاب جدیدی به ناشر برای انتشار نداده اند. این دسته از مولفان جدی ادبیات منتظر بهبود شرایط کرونا و اقتصاد نشر هستند تا بتوانند آثارشان را در شرایط بهتری منتشر کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شمارگان کتاب انتشار کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۳۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «چشم‌ها تنها برای دیدن نیستند» منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «چشم ها تنها برای دیدن نیستند» نوشته مصطفی عظیمی‌فر به تازگی توسط انتشارات سیب کال در اهواز منتشر و روانه بازار نشر شده است.

این‌کتاب روایت یک روز از زندگی نویسنده‌ای را بیان می‌کند که پرسش‌گرانه محیط و جامعه اطراف خود را بررسی کرده و از میان لایه‌های سطحی و موضوعات روزمره زندگی به مفاهیمی عمیق دست می‌یابد.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

همان‌گونه که در ابتدا گفتم بیدارشدن و سلام دادنم به روز جدید آن هم با آرامش و مهربانی، ارتباطی با مرفه بودن یا بی درد بودنم ندارد.

شما اگر انسانی را می‌بینید که در آرامش روزگار می‌گذارند دلیل بر این نیست که رنجی نداشته باشد. نه آدم‌ها همیشه رنج دارند؛ اما گاهی رنج های موجود قابل تحمل تر از دردهای گذشته هستند و این دلیل آرام بودن است.

اصلاً ما چاره ای جز داشتن آرامش نداریم یعنی حتی شخصی که در اوج رنج ها قرار دارد، باید همواره آرامشش را حفظ کند.

شاید بگویید این یک شعار توخالی است. ولی از شما می‌پرسم؛ چگونه می توان از چنگال رنجی سخت، بدون حفظ آرامش و تلاش برای ارتقای آن آرامش رهایی یافت؟

این‌کتاب در ۱۰۶ صفحه، شمارگان ۲۰۰ نسخه عرضه شده است.

کد خبر 6093897 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • کتاب «چشم‌ها تنها برای دیدن نیستند» منتشر شد
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • ۱۳ کتاب پرفروش شعر در نمایشگاه کتاب
  • بحران ادبیات داریم
  • «کلیله و دمنه» در کانون توجه نمایشگاه کتاب ابوظبی
  • تصویری دیده نشده از علی انصاریان در پشت صحنه یک فیلم
  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه
  • موزه نادر، خانه‌ای برای ادب‌ورزی/ مهمانی هر روز هفته با یار مهربان
  • مدرسه ملی روایت در سمنان افتتاح شد
  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا