Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@19:57:15 GMT

چین: توانایی هسته‌ای ناتو فاقد شفافیت است

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۵۴۰۹۴

چین: توانایی هسته‌ای ناتو فاقد شفافیت است

یه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تاس، سخنگوی وزارت خارجه چین در خصوص ادعای ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو مبنی بر عدم شفافیت برنامه هسته‌ای چین گفت: چین از استراتژی هسته‌ای خود دفاع می‌کند و تسلیحات هسته‌ای همیشه در حداقل سطح مورد نیاز برای حفظ امنیت ملی نگه داشته می‌شوند.

او افزود: چین هرگز در هیچ نوع رقابت تسلیحات هسته‌ای شرکت نمی‌کند و همچنین سلاح‌های هسته‌ای خود را در خارج از کشور مستقر نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیچ کشوری تا زمانی که قصد تهدید یا تضعیف حاکمیت، امنیت و تمامیت ارضی چین را نداشته باشد، تهدید نمی‌شود یا نباید احساس خطر کند.

ونبین با انتقاد از سیاست ناتو درخصوص قدرت هسته‌ای این سازمان گفت: آنچه جامعه بین المللی باید واقعاً نگران آن باشد سیاست مشترک هسته‌ای ناتو است. ناتو به عنوان یک سازمان سیاسی و نظامی که در طول جنگ سرد شکل گرفت، تا به امروز دارای بزرگترین زرادخانه هسته‌ای است.

این دیپلمات چینی اضافه کرد: برخی از اعضای ناتو در تلاش‌اند تسلیحات هسته‌ای خود را نوسازی کنند. بسیاری از کشور‌ها بر این عقیده‌اند که توافقات اشتراک اتمی ناتو مقررات NPT را نقض می‌کند و توانایی هسته‌ای آن فاقد شفافیت است که همین خطر گسترش سلاح‌های هسته‌ای و درگیری‌ها را تشدید می‌کند. ناتو برای فرار از پاسخگویی سعی می‌کند افکار عمومی را گمراه کند و به اصطلاح تهدید هسته‌ای چین را مطرح می‌کند.

دبیرکل ناتو روز دوشنبه در کنفرانسی در مورد مسائل مربوط به کنترل تسلیحات از چین خواست تا به تلاش‌های بین المللی برای محدود کردن گسترش سلاح‌های هسته‌ای بپیوندد چرا که بر اساس ادعای او برنامه هسته‌ای چین شفافیت ندارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تسلیحات هسته ای سازمان ناتو قوانین بین المللی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۴۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل روشنایی روستا‌های فاقد دهیاری در شوشتر

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سیدمحسن سیدموسوی گفت: با استفاده از اعتبارات روستا‌های فاقد دهیاری و نیز ظرفیت عملیاتی اداره برق، رفع نقص و تکمیل روشنایی بخش مرکزی، شعیبیه و میان آب در حال اتمام و دو بخش دیگر نیز در دست اقدام است.

وی افزود: تا پایان خرداد ماه روشنایی روستا‌های فاقد دهیاری سه بخش شهرستان شوشتر انجام خواهد شد.

سیدموسوی اعتبار هزینه شده در این مرحله را ۴ میلیارد ریال عنوان کرد.


فرماندار شوشتر می‌گوید: رفع نقص روشنایی درون روستا‌ها و سایر اماکن نیز به روال توسط دهیاری‌ها، اداره برق و اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در حال انجام است.

دیگر خبرها

  • سباستین کل: تمام تلاشمان را می‌کنیم تا سانچو را در دورتموند نگه داریم
  • تکمیل روشنایی روستا‌های فاقد دهیاری در شوشتر
  • ببینید | نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو
  • فیلم/ نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو
  • کشف ۱۰ تن آرد فاقد مجوز در کنگاور
  • نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو
  • پیشنهاد یونایتد و پنج تیم اروپایی برای ببر بارسلونا
  • بارسلونا توانایی مالی جذب یوسوا کیمیش را دارد
  • استادان، دانشجویان را برای تبدیل دانایی به توانایی ترغیب کنند
  • آبرسانی به ۵۱۱ روستای فاقد آب شُرب سالم در کرمانشاه ظرف ۳ سال