Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@03:04:56 GMT

۷۱ هزار دز واکسن کرونا در میاندوآب تزریق شد

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۵۴۳۱۲

۷۱ هزار دز واکسن کرونا در میاندوآب تزریق شد

سهراب حیدری روز چهارشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا در میاندوآب اظهار داشت: از این مقدار ۵۰ هزار دز اول و ۲۱ هزار دوز دوم است که به جامعه‌ هدف تزریق شده‌است.

وی افزود: واکسن‌های برکت، سینوفارم و آسترازینکا به وفور در مراکز واکسیناسیون این شهرستان موجود است و همکاران در همه مراکز با تمام توان برای واکسیناسیون شهروندان گرامی در تلاش‌ هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه متولدین ۱۳۵۵ تا ۱۳۶۵ در سامانه واکسیناسیون ثبت نام کنند، گفت: ورودی مبتلایان به ویروس کرونا در میاندوآب همچنان روند افزایشی دارد و هر چند از شدت و سرعت ورودی بیماران به مراکز درمانی نسبت به روزهای گذشته کم شده ولی همچنان این روند چشمگیر است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب‌ اظهار داشت: تمامی تخت‌های بیمارستان عباسی و آی‌سی‌یو های یک، ۲ و سه از بیماران بد حال تکمیل شده‌است.

حیدری با بیان اینکه با توجه به حجم بیماران مبتلا به ویروسیرپس کرونا، به ناچار یکی از بخش‌های درمانی بیمارستان حضرت فاطمه(س) جهت بستری بیماران آماده شده است، اضافه کرد: همچنین آی سی یو بیمارستان فاطمه زهرا نیز پر از بیمار است.

وی با بیان اینکه متاسفانه در چند مدت اخیر بیشتر فوتی‌های ناشی از کووید ۱۹ جوانان و حتی سنین پایین هستند، گفت: درمان های خانگی توسط افراد فاقد صلاحیت و مجوز در شهرستان رواج یافته که باعث تلفات جانی بیشتر شده و باید در این زمینه آگاهی های لازم به مردم داده شود.

وی همچنین ‌با بیان اینکه ما این موضوع را به جد پیگیری می‌کنیم، اظهار داشت: رسانه‌ها و صاحبان قلم نیز این موارد را به اطلاع عموم برسانند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب‌ با اشاره به اینکه هیچ کدام از پیک‌های کرونا تا این حد ما را نگران نکرده است، افزود: ۲ برادر به فاصله دو ساعت از هم فوت شدند و این در حالی بود که ما تمام اقدامات درمانی را به نحو احسن انجام داده بودیم.

حیدری با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا در میاندوآب از ۷۰ هزار نفر تست انجام شده است، اظهار داشت: همچنین از این تعداد هفت هزار نفر در بیمارستان بستری شدند.

وی در ادامه با بیان اینکه برخی باشگاه‌های ورزشی همکاری لازم را ندارند و اوضاع در آنها مساعد نیست، افزود: همچنین تمامی آموزشگاه‌ها در وضعیت قرمز باید تعطیل باشند ولی برخی رعایت نمی‌کنند و در این خصوص نگرانی‌های زیادی وجود دارد.

وی افزود: وضعیت بانک‌ها، پمپ بنزین‌ها، میدان‌های دواب و زندانیان رای کار نامساعد و نگران کننده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار میاندوآب‌ هم در این جلسه با اشاره به وضعیت بحرانی کرونا در کشور اظهار داشت: در وضعیت بحرانی مهم‌ترین مسئله درک شرایط است که همکاری دستگاه‌های اجرایی و اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا در این راستا اثربخش است.

صمد اکبری با بیان اینکه برخی مصوبات با گذشت چند ماه همچنان اجرا نشده است، افزود: از سوی دیگر برخی مصوبات از جمله اطلاع‌رسانی در خصوص تعطیلی آرامستان‌ها از چند روز قبل اجرایی شد که جای قدردانی دارد.

وی با بیان اینکه در شرایط قرمز کرونایی فعالیت شهربازی ها تعطیل است، گفت: در پی مراجعه مدیر شهر بازی میاندوآب به فرمانداری مبنی‌بر اینکه در شهرهای دیگر شهربازی‌ها فعالیت می‌کنند، بررسی موضوع به ستاد مقابله با کرونا در میاندوآب ارجاع شد ولی همان روز مراجعه به بازگشایی شهربازی اقدام کرده بودند که پلمب شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار میاندوآب‌ در واکنش به فعالیت حضوری آموزشگاه‌های آزاد علمی گفت: آموزشگاه‌های آزاد علمی می‌خواهند با فعالیت خود و برگزاری شیفت های فشرده تعطیلی مدارس را جبران کنند در حالی مدارس به صورت مجازی برگزار می‌شود ولی اقدام آنها با برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری نگران کننده است.

اکبری با تاکید بر اینکه اصحاب رسانه نیز نسبت به آگاهی بخشی در جامعه در خصوص واکسیناسیون اهتمام کنند، افزود: بستری هفت هزار بیمار کرونایی در بیمارستان عباسی و همچنین انجام تست از بیش از ۷۰ هزار نفر کار بزرگی است که کادر درمان شهرستان آن را انجام داده‌اند.

همچنین در این جلسه مصوبه‌های جلسه قبلی ستاد مقابله با کرونا بررسی شد.

 فیروز تقوی رئیس شورای شهر میاندوآب با تقدیر کادر درمان شهرستان هم گفت: اینجانب پیشنهاد نام گذاری یکی از خیابان‌های شهر میاندوآب به “خیابان مدافعان سلامت” را در جلسات شورا مطرح و امیدوارم که با این طرح موافقت شود.

برچسب‌ها ویروس کرونا پروتکلهای بهداشتی واکسن واکسیناسیون میاندوآب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا پروتکلهای بهداشتی واکسن ویروس کرونا پروتکلهای بهداشتی واکسن واکسیناسیون میاندوآب ستاد مقابله با کرونا کرونا در میاندوآب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۴۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌

حسین امامیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تزریق این واکسن در برنامه جاری ایمن سازی کودکان است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بردسکن افزود: اصل پیشگیری در بیماری‌های عفونی بسیار مهم‌تر از درمان است و تزریق این واکسن سبب کاهش بار جهانی بیماری‌های ناشی از عفونت‌های پنوموکوکی می‌شود.

وی با بیان اینکه باکتری پنوموکوک مهمترین عامل عفونت های مهاجم باکتریال در کودکان محسوب می شود، گفت: این بیماری طیف وسیعی از عفونت ها را شامل مننژیت، عفونت باکتریال تب دار، عفونت گوش میانی، سینوزیت، ذات الریه، عفونت ملتحمه چشم، عفونت در بافتهای نرم حفره چشم، عفونت در لایه های داخلی و دریچه های قلبی، التهاب استخوان و مغزاستخوان، عفونت پرده های محافظ قلب، عفونت یا التهاب وخیم قسمتی از صفاق، تورم والتهاب مفاصل، عفونت های بافت نرم و عفونت خونی را موجب می شود.

وی گفت: تزریق واکسن پنوموکوک در برنامه جاری ایمن سازی سبب ارتقاء سلامت کودکان می‌شود.

امامیان زمان تزریق این واکسن را در ۲ ماهگی، ۴ ماهگی و ۱۲ ماهگی و همزمان با سایر واکسن های همان گروه سنی اعلام کرد.

کد خبر 6093414

دیگر خبرها

  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال