Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ انتشار خبری از سوی فرماندار اهواز مبنی بر عدم تائید مصوبه انتخاب شهردار اهواز توسط شورای ششم این شهر سبب شد گفت‌وگوی زیادی در رسانه‌ها و فضای مجازی شکل بگیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  اهواز ، 8 شهریورماه بود که خبر انتخاب رضا امینی به سمت شهردار کلانشهر اهواز با رای همه 13 عضو شورای این شهر، تیتر یک خبرگزاری‌های استانی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خبر با واکنش‌های زیادی روبرو شد که بخشی از این واکنش‌ها به کمبود شفافیت در روند انتخاب و برخی به غیر بومی بودن شهردار اشاره می‌کرد.

این درحالی است که رئیس شورای شهر تخصص‌گرایی و تجربه موفق در کنار پاکدستی و فساد ستیزی را اصلی ترین معیار در انتخاب خود دانسته‌اند و بومی بودن را از اولویت‌های خود در انتخاب شهردار ندانسته است.

نام شهردار منتخب اهواز از روز قبل از رای گیری و اعلام رسمی، در رسانه‌های استانی مطرح بوده است که نشان از توافق کامل و بررسی موضوع در میان اعضای شورای شهر بوده است 8 روز شهریورماه در جلسه علنی گزینه شهرداری به رای گذاشته شد و در نهایت امینی با 13 رای موافق شهردار اهواز شد.

براساس قانون تشکیلات، انتخابات و عملکرد شورای شهر، شورایی با عنوان شورای تطبیق متشکل از 3 عضو نماینده فرمانداری، نماینده قوه قضاییه و نماینده شورای شهر، اجازه اظهار نظر و بررسی مصوبات شورای شهر براساس قانون را دارند که این شورا یک هفته پس از اعلام رسمی نام شهردار اهواز، این مصوبه را فاقد وجاهت قانونی خواند.

در این خصوص و خارج از عرف همیشگی شورای تطبیق، فرماندار خود به شخصه موضوع مصوبه شورای  را رسانه‌ای کرد و این درحالی است که تاکنون خبر خاصی از مصوبات شورای تطبیق رسانه‌ای نشده بود و بسیاری از مردم حتی از وجود این شورای و کارکرد آن اطلاع نداشتند.

فرماندار روز چهارشنبه با اعلام این خبر که شورای تطبیق، مصوبه شورای شهر را رد کرده است، اظهار داشت: براساس مصوبه هیئت تطبیق مصوبات شورای شهر اهواز، مصوبه اخیر شورای شهر مبنی بر انتخاب شهردار جدید، باتوجه به اینکه فرد انتخاب شده فاقد مدرک تحصیلی متناسب با شهرداری است، فاقد صلاحیت قانونی است.

وی افزود: : براساس ماده 3 آیین‌نامه احراز تصدی سمت شهردار هیات وزیران، شهردار شهرهای با جمعیت بیش از یک میلیون نفر، باید سابقه 9 سال مدیریت ارشد و مدرک تحصیلی فوق لیسانس در رشته مرتبط باشد.

فرماندار اهواز تصریح کرد: براساس بررسی‌های صورت گرفته آقای امینی فاقد موارد فوق الذکر و وجاهت قانونی برای تصدی سمت شهرداری اهواز را دارد.

کیفیت خدمات اتوبوس‌های درون شهری اهواز مناسب نیست/ وعده مسئولان: به‌زودی مشکلات برطرف می‌شود + فیلمشهردار پیشین اهواز باید خانه و خودروی سازمانی را تحویل دهدصادق خلیلیان استاندار خوزستان شد

در این بین محمد مهدی مطیعی، یکی از اعضای شورای شهر اهواز، در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، نسبت به این موضع فرماندار اهواز واکنش نشان داد و اظهار داشت: مرجع رسیدگی به موضوع صلاحیت شهردار اهواز، وزارت کشور و خود شخص وزیر است و فرماندار می‌تواند فقط در آن خصوص اظهار نظر کند.

وی افزود: لذا اینکه برخی با عنوان رد صلاحیت شهردار منتخب از آن نام می‌برند یک موضوع کاملاً نادرست است و شورای شهر همانگونه که با قاطعیت شهردار را انتخاب کردند، با قاطعیت هم از وی حمایت می‌کنند و با قاطعیت هم به وظیفه نظارتی بر شهردار عمل خواهند کرد.

این عضو شورای شهر اهواز تصریح کرد: در طول تمام سال‌های فعالیت شورای شهر و شورای تطبیق، همیشه اختلاف نظرها مخالفت‌های دو شورا با یکدیگر بوده و این یک امری رایج و مرسوم است که تا کنون هیچ یک از آنان رسانه‌ای نشده است که حال باید پرسید چرا برای سایر گزینه‌های شهرداری اهواز در گذشته و همچنین برای سایر شهرهای بزرگ کشور هیچگاه خبری از اظهار نظر فرماندار نبوده و همواره وزارت کشور بوده که در این زمینه نظر داده.

با این حال شورای شهر و وزارت کشور باید فرصت را ازدست ندهند و سریعتر به یک نظر قاطع و تصمیم درست برای شهر اهواز برسند و فرصت را برای خدمتگزاری از دست ندهند.

به گزارش تسنیم درباره موسی شاعری شهردار اسبق اهواز پس از دوسال از انتصاب وی و تصدی سمت شهرداری اهواز توسط سازمان بازرسی کل کشور حکم وی غیر قانونی اعلام شد که توسط شورای شهر برکنار شد. لذا بهتر است در همین ابتدای کار موضوع صلاحیت رضا امینی به دقت و با رعایت قانونی مورد بررسی حقوقی قرار گیرد.

انتهای پیام/331/ش

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس انتخاب شهردار شهردار اهواز شورای تطبیق سمت شهردار شورای شهر شهر اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۵۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان

ایسنا/اصفهان استاندار اصفهان از تصویب بیش از ۵۰ مصوبه لازم‌الاجرا در نشست شورای اداری مشترک استان و شهرستان اصفهان، به‌منظور توسعه و آبادانی شرق این شهرستان خبرداد.

 سیدرضا مرتضوی، شامگاه ششم اردیبهشت‌ماه و در حاشیه جلسه شورای اداری استان، اظهار کرد: سفر شورای اداری استان به شهرستان اصفهان در چند بخش برنامه‌ریزی شد. نخست بازدید از مناطق جنوبی شهرستان، در سفر دوم بازدید از برخی شهرک‌های شهرستان و امروز نیز سفر به شرق شهرستان اصفهان برنامه‌ریزی و اجرا شد.

وی کرد: این سفر از ساعت ۶ صبح امروز با بازدید از مناطق براآن شمالی و جنوبی، قهجاورستان، زیار و سایر شهرها و روستاهای این منطقه آغاز شد.

 مرتضوی افزود: بازدید از پروژه‌های نیمه تمام، نقاط حادثه‌خیز و بررسی چالش‌های حوزه کشاورزی و صنعتی از جمله مواردی بود که در این سفر در دستور کار قرار گرفت.

استاندار اصفهان ادامه داد: دیدار و ملاقات مردمی از دیگر برنامه‌های شورای اداری استان در شرق شهرستان اصفهان بود و بیش از ۸۰ نفر از مردم این منطقه توانستند مسائل و مشکلات خود را با اعضاء شورای اداری استان مطرح کنند.

استاندار اصفهان متذکر شد: نشست شورای اداری مشترک استان و شهرستان اصفهان نیز بیش از ۶ ساعت به طول انجامید و مسائلی که در سفر مورد بررسی قرار گرفته بود در این نشست مطرح و در خصوص آن تصمیم‌گیری شد.

 مرتضوی تعداد مصوبات تصویب شده در نشست شورای اداری استان را بیش از ۵۰ مصوبه عنوان کرد و گفت: این مصوبات لازم الاجرا بمنظور رفع چالش‌ها و توسعه شرق شهرستان اصفهان اتخاذ شد.

وی ادامه داد: تلاش شد مصوبات در بخش‌های مختلف با زمانبندی مشخص تصویب شوند تا در موعد مقرر با به ثمر رسیدن مصوبات شاهد رشد و آبادانی این منطقه باشیم.

استاندار اصفهان در خصوص مفاد مصوبات شورای اداری استان، بیان کرد: رفع نقاط حادثه‌خیز، اصلاح هندسی مسیرها، ایمن سازی و نصب علایم، روکش آسفالت، تعیین تکلیف طرح‌های کشاورزی نیمه‌تمام، تکمیل طرح‌های حوزه ورزش و جوانان، توجه ویژه به مسائل آموزشی و بهداشت و درمان از جمله مفاد مصوبات این نشست بود.

 مرتضوی متذکر شد: مسائل و چالش‌های سایر مناطق شهرستان اصفهان نیز در سفرهای آینده بررسی و در خصوص آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • مورایس یک فصل دیگر قرارداد دارد/از شایعه تا واقعیت مذاکره با نویدکیا برای بازگشت به سپاهان
  • لیگ کشتی از شهریور آغاز می شود/ میزبانی اهواز از جام تختی خوب بود
  • ماجرای شبکه اجتماعی تیک تاک و ممنوعیت در آمریکا به کجا رسید؟
  • در صورت مساوی بودن امتیاز، تفاضل گل تعیین‌کننده است
  • قنبرزاده: باشگاه‌ها برای بیانیه‌نویسی مسابقه گذاشته بودند
  • ۵۰ مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان
  • نقض کردن قانون توسط فرماندار تگزاس + فیلم
  • جلسه شورای اسلامی اهواز برای سیزدهمین بار متوالی تشکیل نشد!
  • لغو سیزدهمین جلسه شورای شهر اهواز با موضوع برکناری شهردار
  • ماجرای عجیب رای به مصوبه جنجالی مجلس یازدهم