Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@14:49:06 GMT

آموزش زیر بنای حقوق شهروندی است

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۵۵۷۷۹

آموزش زیر بنای حقوق شهروندی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی عصر امروز در هشتاد و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی ساوه که با موضوع ارائه محتوی معنوی و مذهبی، رفتار اجتماعی و ورزشی برای مهدهای کودک و همچنین بحث و بررسی آموزش حقوق شهروندی برگزار شد گفت: کودکان آینده سازان یک کشور هستند و بهترین فرصت برای آموزش از همان دوران کودکی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه دوران مهد کودک زمان خوبی برای شروع آموزش هاست گفت: در این راستا باید برای مربیان مهدهای کودک نیز دوره های آموزشی ویژه ای برگزار شود تا فعالیت آنها در کنار نظارت های آموزشی و تربیتی منجر به نتایج خوب شود . 

امام جمعه ساوه شورای عالی انقلاب فرهنگی را یک نهاد قانونی و نه صرفا یک مجمع مشورتی دانست و عنوان کرد: این شورا مکانی برای سیاستگذاری در حوزه فرهنگ است و مصوبات آن لازم الاجرا خواهد بود لذا سیاست گذاری هایی که در حوزه فرهنگی انجام می شود باید با ساختار تبیین شده توسط این شورا همسان باشد. 

حسینی آموزش را زیر بنای حقوق شهروندی دانست و افزود: اعتماد عمومی یکی از مهمترین سرمایه های کشور است و اگر اعتماد عمومی در جامعه حاکم نشود نمیتوان آنطور که باید ارتباط مناسبی بین مردم و مسئولین در جامعه برقرار کرد. 

وی افزود : متاسفانه مردم بدلیل نبود آموزش ها آنگونه که باید با حقوق شهروندی خود آشنای نیستند و همین عدم آشنایی باعث بروز آسیب های متعددی خواهد شد.

امام جمعه ساوه با تاکید بر لزوم فراهم شدن بستر مناسب برای ارتقا سطح فراگیری حقوق شهروندی برای مردم اضافه کرد: باید در سایه رعایت حقوق شهروندی، اعتماد عمومی مردم که در این مدت خدشه دار شده بازسازی شود.

رئیس دادگستری ساوه نیز آگاهی مردم از حقوق شهروندی خود را ابزاری برای رعایت آن دانست و گفت : مردم باید بدانند در کجا چه حق و حقوقی دارند و دولت و حاکمیت نیز در راستای قانونی به این حقوق احترام گذاشته وبه آن پایبند باشد . 

هادی ملکی افزود: در حوزه حقوق شهروندی مصوبات زیادی وجود دارد و عموم مردم باید بدانند که در زندگی اجتماعی خود حقوقی دارند که هم خودشان و هم حاکمیت ملزم به رعایت آن هستند. 

وی با بیان اینکه دستگاه قضا آمادگی فراهم کردن بستری برای آموزش رعایت حقوق شهروندی است افزود : اگر مردم از حقوق خود به درستی آگاه شوند اجازه نمیدهند حقی از آنها ضایع شود و با آگاهی کامل از حقوق خود دفاع می کنند. 

گفتنی است در ادامه این جلسه تعدادی از هنرمندان ساوه مشکلات حوزه خود خصوصا در ایام کرونا را بیان کرده و به مشکلات این حوزه پرداختند

به گزارش فارس حجت الاسلام عباس دانشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این جلسه که با حضور تعدادی از هنرمندان ساوجی جهت بیان مشکلات این حوزه در ایام کرونا و بیکاری این قشر همراه بود گفت: متاسفانه یکی از اقشاری که بیشترین آسیب را در ایام شیوع بیماری کرونا متحمل شد فعالان بخش های هنری بودند . 

وی با بیان اینکه دوگانگی های موجود در تصمیمات شرایط کرونایی باعث بیکاری طولانی مدت هنرمندان و آسیب رسیده به معیشت و زندگی آنها شده گفت : متاسفانه این روزها به دشوارترین ایام هنرمندان بدل شد و تعطیلی اماکن فرهنگی و هنری باعث خسران این قشر و آسیب جدی در معیشت آنها شد . 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اضافه کرد:  از زمان آغاز بیماری کرونا بالغ بر 5 میلیارد ریال یارانه به هنرمندان ساوجی یارانه پرداخت شده اما قطعا این رقم جوابگوی نیاز معیشتی آنها نیست.

دانشی با تاکید بر اینکه حدود ۵۰۰ هنرمند به صورت رسمی در ساوه فعالیت میکنند افزود: از این تعداد تنها ۱۲۰ نفر از مزیت های صندوق اعتباری هنر بهره مند هستند که وزارت ارشاد در دو مرحله ۱.۵ میلیون تومان به این اعضا یارانه پرداخت کرد و بیمه آنها را نیز بروز انجام داد .

وی در ادامه با اشاره به افزایش ۴۰ هزار متر مربعی فضاهای فرهنگی در استان طی چند سال اخیر گفت: این افزایش نشان از اهمیت و توجه استان به بحث فرهنگ و هنر است و امیدواریم در دولت جدید نیز علاوه بر استمرار این اقدامات , به اقتصاد هنرمندان نیز توجه بیشتری شود.

به گفته وی در کنار کاهش مشکلات هنرمندان، توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری نیز در استان هدفگذاری شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در بخش دیگری از صحبت های خود اشتغال و کسب درآمد را یکی از بیشترین کارکردهای مهدهای کودک دانست و گفت: با تغییر مدیریت مهدهای کودک از سازمان بهزیستی به آموزش و پرورش باید یک انقلاب در این حوزه صورت بگیرد و آن را به مجموعه ای فرهنگی و آموزشی مناسب تبدیل کرد.

وی با بیان اینکه نظام آموزش و پرورش در تربیت نسل کنونی و گذشته در طراز انقلاب موفق عمل نکرده گفت: باید با بهره مندی از نظرات نخبگان و کارشناسان و رواشناسان این حوزه شیوه نامه ها و محتوی آموزشی  مهدهای کودک، مهدهای حوزه علمیه و مهدهای قرآنی را جمع آوری کرد و یک سند جامعی را از آن استخراج کرد.

انتهای پیام

منبع: فارس

کلیدواژه: حقوق شهروندی کودک آموزش فرهنگ حقوق شهروندی مهدهای کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۵۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری در بنای تاریخی خانه آصف اردبیل به مزایده گذاشته شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حسن محمدی ادیب  گفت: با توجه به برنامه‌ریزی برای احیا و ساماندهی بنا‌های تاریخی استان با مشارکت بخش خصوصی و واگذاری از طریق صندوق توسعه و احیای بنا‌های تاریخی، فراخوان مزایده یکی دیگر از بنا‌های تاریخی اردبیل توسط این صندوق منتشر شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: واگذاری خانه تاریخی آصف اردبیل از طریق فراخوان مزایده سرمایه‌گذاری در مرمت، احیا، نگهداری و واگذاری حق بهره‌برداری از بنا‌های تاریخی منتشر شده از سوی صندوق توسعه و احیا انجام می‌شود و متقاضیان تا ۱۷ اردیبهشت ماه فرصت شرکت در این فراخوان را دارند.

او با اشاره به برنامه‌ریزی برای واگذاری سایر بنا‌های تاریخی استان، تاکید کرد: با توجه به اینکه واگذاری بنا‌های تاریخی به بخش خصوصی راه حلی مناسب برای مرمت و احیای این بنا‌ها است، در سال ۱۴۰۲ بهره‌برداری از ۴ بنای تاریخی استان به بخش خصوصی واگذار شد و امسال نیز سایر بنا‌ها به مرور در لیست واگذاری قرار می‌گیرند.

محمدی ادیب ادامه داد: علاقمندان و متقاضیان سرمایه‌گذاری در این بنای تاریخی می‌توانند برای شرکت در مزایده به سامانه تدارکات الکترونیک دولت (ستاد) مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • واریز ۳ مطالبه مالی معلمان تا پایان اردیبهشت
  • هدیه روز معلم امشب به حساب معلمان واریز می‌شود
  • «هدیه روز معلم» امسال چیست و کی به حساب فرهنگیان واریز می‌شود؟
  • واریز «هدیه روز معلم» به حساب فرهنگیان؛ امشب
  • سرمایه‌گذاری در بنای تاریخی خانه آصف اردبیل به مزایده گذاشته شد
  • توضیحات صحرایی درباره کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان
  • کسورات حقوق دانشجو معلمان به میزان خدمات دریافتی می شود
  • ۲۲۵ هزار بنای ناپایدار در استان تهران داریم
  • تلاش مهدی طارمی برای دریافت شهروندی پرتغال
  • شورای شهر تأثیر مثبتی بر توسعه حقوق شهروندی دارد