Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین مجید نجفی در نشست کارگروه امنیت غذایی و غذای حلال در شهرستان کلیبر با بیان اینکه اداره کل دامپزشکی استان با همکاری واحدهای مرتبط با تولید و عرضه مواد پروتئینی در سازمان جهادکشاورزی استان، مسؤول نظارت بر عرضه انواع گوشت و آبزیان هستند، اظهار داشت: عرضه‌ گوشت کوسه ‌ماهی و آبزیان حرام‌گوشت از نظر شرعی و قانونی ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه غذایی که به دست مردم می‌رسد باید سالم، بهداشتی و حلال باشد ادامه داد: عرضه گوشت گرم و سایر مواد پروتئینی که نظارت دامپزشکی را ندارند، بایستی ممنوع باشد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه سلامت مردم محل مماشات و سهل‌انگاری نیست افزود:  مسؤولیت نظارت بر تولید بهداشتی و حلال کلیه فرآورده‌های گوشتی با دفتر نمایندگی ولی فقیه درجهاد کشاورزی استان  و اداره کل دامپزشکی است.

وی با بیان اینکه  علاوه بر نظارت شرعی و بهداشتی بر تولید گوشت مصرفی در کشور حتی در گوشت های وارداتی از کشورهای دیگر نیز نظارت دقیق بر ذبح شرعی توسط دفتر نماینده  محترم ولی فقیه در وزارت  جهادکشاورزی اعمال می‌شود گفت: نظارت بر عرضه انواع آبزیان چه تولیدات داخلی و حتی انواع ماهی هایی که جهت مصرف از کشورهای دیگروارد می‌شود با همکاری ارگانهای ذی ربط و با همکاری سازمان جهاد انجام می گیرد .

نجفی با اشاره به اینکه متأسفانه عرضه‌ برخی آبزیان حرام در استان بخاطر یک عده افراد سودجو رو به فزونی دارد افزود: باید جلوی عرضه آنها گرفته شود واز نظر فقهی و فتاوی مراجع عظام شیعه استفاده از آبزیان بدون فلس (پولک) حرام است.

وی با بیان اینکه مردم با اعتماد به نظارت شرعی و بهداشتی ما بر کشتار و بازار و به اعتبار حلال بودن اقلام عرضه شده، اقدام به خرید می‌کنند وگرنه مردم شریف استان بخاطر اعتقادات دینی خود تمایلی به استفاده از  گوشت حرام  ندارند تاکید کرد: گروه‌های مرجع؛ اقلام حرام‌گوشت را در نزد افکار عمومی یادآوری کنند تا بتوانیم  مصرف گوشت حلال را در استان  به عنوان یک فرهنگ عمومی تقویت کنیم.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: دادگستری استان آذربایجان شرقی همکاری بسیار خوبی با ما در نظارت و برخورد با تخلفات احتمالی در حوزه تولید و عرضه‌ گوشت دارد.

انتهای پیام/۶۰۰۳۴

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان شرقی ولی فقیه آبزیان گوشت کوسه ماهی آبزیان حرام فارس تبریز مجید نجفی جهادکشاورزی آذربایجان شرقی مواد پروتئینی حلال حرام نظارت شرعی و بهداشتی ذبح شرعی گوشت های وارداتی وزارت جهادکشاورزی ماهی ولی فقیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۶۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی

 رضا روشن ضمیرگفت: پارسال تولید گوشت قرمز عشایر استان با ۱۰ درصد افزایش به شش هزار و ۵۰۰ تُن رسید.

او گفت : با هدف حمایت دولت از دامداران عشایر پارسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد، پرداخت و جلوی کشتار بره‌های نارس و کاهش تولید گوشت در استان گرفته شد.

مدیر کل امور عشایر استان همچنین گفت : عشایر استان پارسال ۶ هزار و ۵۰۰ تن جو مدت دار شش ماهه دریافت کردند ،عشایر با نام‌نویسی در سامانه بازرگاه، نهاده دریافت می‌کنند و چند ماه پس از دریافت، بهای آن را پرداخت می‌کنند و یا در قبال آن گوشت تحویل دولت می‌دهند.

مدیر کل امور عشایری استان در ادامه اضافه کرد: علاوه بر گوشت میزان تولید شیر و لبنیات از سوی عشایر با یازده درصد افزایش به چهار هزار و ۲۰۰ تن لبنیات رسید.

عشایر خراسان شمالی ۶۳۵ هزار راس دام در اختیار دارند و با تولید ۳۰ درصد گوشت استان، ۴ درصد گوشت قرمز عشایر کشور را تولید می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • مددجویان خراسان‌جنوبی هزار و ۳۶۲ متر مربع فرش به بازار عرضه کردند
  • بیمه سلامت هرگز برای بیمه‌کردن با افراد تماس تلفنی نمی‌گیرد/ بیمه شدگان مراقب شرکت‌های سودجو باشند
  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • افزایش توان صادراتی زنجیره مرغ مازندران
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی
  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • هشدار استقلال به خانواده ها: تست گیری فصل جدید آکادمی شروع نشده است
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • افزایش ۲۸ درصدی میزان جوجه‌ریزی در مازندران