Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا؛ «هوشنگ بازوند» در مراسم آیین انعقاد این تفاهم نامه ها که با حضور مدیر سیمای استانها و مسوول بسیج سازمان صدا و سیما و مسوولان استانی در سرسرای شهدای دولت استانداری برگزار شد؛ تصریح کرد: کرمانشاه به عنوان دروازه عتبات عالیات و قدمگاه زوار ابا عبدالله الحسین (ع) افتخار دارد در سال ۱۴۰۱ میزبان اجلاس بین المللی تجلیل از خادمان و پیرغلامان حسینی باشد که افتخاری بزرگ برای مردم مومن و مهمان نواز این استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای تربیت شدگان مکتب عاشورا و مروجان فرهنگ ایثار و شهادت که با عشق به امام حسین (ع) منتظر میزبانی از قدوم مبارک زوار حسینی در گذرگاهی به قدمت تاریخ هستند، بی شک برگزاری مراسم تجلیل از خادمان اهل بیت (ع) را فرصتی ارزشمند برای بهره مندی از این اجلاس معنوی می دانند و مورد استقبال گسترده مردم قرار خواهد گرفت.

مقام ارشد استان به وضعیت شیوع کرونا در ۲ سال گذشته اشاره کرد و گفت: هیأت های مذهبی و عزاداران حسینی با رعایت پروتکل های بهداشتی مراسم های معنوی و عزاداری های ایام شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) را برگزار کردند و امیدواریم در سال ۱۴۰۱ و زمان برگزاری این اجلاس با پایان شیوع این ویروس منحوس شرایط مطلوبی برای حضور پرشکوه مردم و خادمان حسینی فراهم شود.

بازوند؛ ضمن تقدیر و تشکر از حمایت ها و مساعدت های دکتر علی عسگری رییس سازمان صدا و سیما و معاون امور استانهای این سازمان در برگزاری جشنواره پویانمایی و حضور مدیر سیما و دیگر تلاشگران این عرصه در استان گفت: کرمانشاه بعد از زلزله شرایط سختی را پیش رو داشت و این جشنواره شادی و نشاط را به استان و مناطق زلزله زده آورد که در سال ۹۸ کار بسیار بزرگ و قابل تقدیری بود.

وی انعقاد تفاهم نامه برای ساخت سریال ۲۶ قسمتی «من و سردار» در کرمانشاه با محوریت ایثار و شهادت را کاری ارزشمند برای ترویج، تبیین و تشریح رشادت ها، دلاوری ها، فداکاری ها و جانفشانی های رزمندگان و شهدای دفاع مقدس دانست و گفت: نسل جوان باید با چگونگی از خودگذشتگی دلیرمردان و شیرزنان در دفاع مقدس آشنا شود که چگونه برای دفاع از این آب و خاک مقاومت و ایستادگی شد و مروج فرهنگ ایثار و شهادت برگرفته از مکتب عاشورایی باشند.

استاندار کرمانشاه تدوین سریال های تلویزیونی را برای معرفی فرهنگ و آداب و رسوم این مردم بسیار تأثیر گذار دانست و گفت: « نون خ » به عنوان پربیننده ترین سریال نوروزی به اندازه ۴۰ سال در معرفی چهره زیبا و سینه ستبر ایران اسلامی موثر بود و هر چند خیلی ها انتقادی به ما داشتند ولی سریال موفقی شد و جا دارد از زحمات آقای فرجی تهیه کننده نیز تقدیر کنم.

بازوند؛ سریال «من و سردار» در کرمانشاه که بیش از ۱۰ هزار شهید را تقدیم انقلاب کرده و مردم جان و مال خود را برای دفاع از کشور داده اند را نیز فرصتی دانست که از گنجینه ارزشمند هشت سال دفاع مقدس برای بیان رشادت و دلاوری های این مردم استفاده شود و این کار خطیر جای تقدیر و تشکر دارد زیرا امروز که در یک جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم بیش از گذشته به ترویج فرهنگ دفاع مقدس و ایستادگی و مقاومت دلاوران این سرزمین برای سربلندی ایران اسلامی نیاز داریم.

مقام ارشد استان به ارائه پیشنهادی برای ساخت سریالی برای سردار عزت و حریت شهید بروجردی با همکاری استانهای کردستان، لرستان و آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: حدود یکسال پیش با سردار مشایخی از قرارگاه حمزه و سرلشگر ایزدی معاون ستاد کل دیداری داشتیم که سریالی به نام سردار سرلشکر بروجردی به پاس رشادت های ایشان ساخته شود و مردم فداکاری و ایثار این شهید والامقام بیشتر آشنا شوند که با توجه به دیداری که با دکتر علی عسگری داشتیم امیدوارم در فرآیند تغییر و تحولات استانداران در پیگیری این موضوع وقفه ای ایجاد نشود چون شهید بروجردی حق بزرگی بر گردن مردم غرب کشور دارد و یادگارهای شهید بروجردی برای نسل آینده تبیین شود که چگونه این عزیزان از جان خودشان گذشتند و فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج دادند.

به گزارش ایرنا؛ استان کرمانشاه ۹ هزار و ۸۰۰ شهید و نزدیک به ۲۰ هزار جانباز دارد که ۳۵۰ تن از جانبازان بالای ۷۰ درصد هستند.

این استان همچنین یک هزار و ۶۰۰ آزاده هم تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.

این استان با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۱۴ شهرستان، ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا و ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.

جنگ تحمیلی با اشغال شهر قصرشیرین در ۳۱شهریور سال ۵۹ از استان کرمانشاه آغاز و با عملیات مرصاد در پنجم مرداد ماه سال ۶۷ در این استان به پایان رسید.

برچسب‌ها هوشنگ بازوند صدا و سیما جنگ تحمیلی عملیات مرصاد دفاع مقدس جمهوری اسلامی پروندهٔ خبری کرمانشاه، استانی که کتاب جنگ در آن جا آغاز و بسته شد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هوشنگ بازوند صدا و سیما جنگ تحمیلی هوشنگ بازوند صدا و سیما جنگ تحمیلی عملیات مرصاد دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایثار و شهادت دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۶۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح شهید محمودوند با هدف انسداد مبادی بی‌سوادی در کرمانشاه

دریافت 160 MB کد خبر 6092551

دیگر خبرها

  • اجرای طرح شهید محمودوند با هدف انسداد مبادی بی‌سوادی در کرمانشاه
  • نشست تخصصی نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • همکاری‌های بین‌المللی و رشد اقتصادی نیازمند برقراری صلح است
  • پانزدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌ کشورهای اکو برگزار می‌شود 
  • پانزدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌های کشور‌های اکو برگزار می‌شود
  • پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا
  • جزئیات اجلاس ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • وزیر اقتصاد راهی عربستان می‌شود
  • جراحت جوان با غیرت برای دفاع از ۳دختر نوجوان
  • دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی