Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مبارکه، سید محمد موسوی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران، در خصوص برنامه واکسیناسیون شهرستان مبارکه، گفت: برنامه واکسیناسیون وارد برنامه ‌ای مراقبت و پیشگیری از بیماری کرونا شده است و وقتی بخواهیم یک جمعیت بزرگ در کشور واکسینه شوند باید یک برنامه مدون داشته باشیم تا واکسیناسیون با توجه به اولویت‌ها و گروه‌های هدف در تمامی مراکز موجود انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسؤول واحد مبارزه با بیماری های شبکه بهداشت و درمان مبارکه، ضمن اشاره به گروه‌های هدف در برنامه جامع واکسیناسیون کشور، بیان کرد: در فاز اول این برنامه یک میلیون و ۵۰۰ نفر از کل کارکنان بهداشت و درمان کشور و ساکنین مراکز نگهداری سالمندان و جانبازان واکسینه شدند و در فاز دوم ۱۵ میلیون نفر از اردیبهشت تا مرداد باید واکسینه می شدند که شامل گروه سنی بالای ۶۰ سال و بیماری‌های خاص می‌شوند.

وی در ادامه گفت: در فاز سوم از مرداد ماه تا شهریور ۴ میلیون نفر باید واکسینه شوند که شامل مشاغل پرخطر از جمله معلمان، بیماران زمینه‌ای و ساکنین زندان‌ها هستند و در فاز چهارم که ۴۸ میلیون نفر افراد زیر ۶۰ سال از شهریور تا پایان دی ماه واکسن دریافت می‌کنند.

موسوی با بیان آمار افراد واکسینه شده تا کنون در شهرستان مبارکه، گفت: در شهرستان مبارکه تا پایان ۱۶ شهریور ۷۷ هزار و ۴۴۰ نفر واکسن زده شده است که از بین آن‌ها ۵۶  هزار و ۱۶۸ نفر نوبت اول و ۲۱ هزار و  ۲۷۲ نفر نوبت دوم بوده است و از ساکنین شهر مبارکه در مجموع ۵۵ هزار و ۱۶۰ دُز واکسن زده شده است که ۳۶ هزار و ۶۲۶ نفر واکسن نوبت اول و ۱۸ هزار و ۵۳۴ نفر نوبت دوم را تا پایان روز گذشته دریافت کرده‌اند.

مسؤول واحد مبارزه با بیماری‌های شبکه بهداشت و درمان مبارکه، با بیان اینکه پوشش مطلوب واکسیناسیون بالای ۷۵ درصد از جمعیت است، بیان کرد: از جمعیت گروه هدف ۳۱/۷ درصد از مردم شهرستان مبارکه دُز اول واکسن کرونا و  ۱۶ درصد دُز دوم را دریافت کرده‌اند و از گروه هدف ما سالمندان بالای ۶۰ سال، ۷۷ درصد واکسینه شدند که ۵۸ درصد آن ها به طور کامل واکسینه شده‌اند.

وی ادامه داد: فراخوان افراد برای واکسن کرونا به دو روش ثبت نام در سایت salamat.gov.ir و دریافت پیامک از سر شماره ۱۰۰۰۳۵ انجام می‌شود و سرشماره ۱۰۰۰۰۸۷۱ برای مرکز بهداشت استان اصفهان است شهروندان فقط با دریافت پیامک طبق تاریخ و ساعت برای واکسیناسیون مراجعه کنند تا دچار اختلال و بی نظمی نشوند.

موسوی گفت: همه واکسن‌های موجود در وزارت بهداشت که برای مردم زده می‌شود تمامی آزمایشات و کارآزمایی بالینی را با موفقیت سپری کردند و در شهرستان مبارکه یک مورد گزارش از عوارض خطرناک از واکسن برکت نداشته‌ایم.

مسؤول واحد مبارزه با بیماری های شبکه بهداشت و درمان مبارکه با بیان اینکه تبلیغات منفی علیه واکسن‌های تولید داخل است گفت: ۹۵ درصد واکسن‌های اطفال و بیماری‌های کشنده‌ای که از آن ها جلوگیری شد در ایران ساخته می‌شوند و کشور ما جزو یکی از بزرگترین کشورها در ساخت واکسن است.

وی ادامه داد: با تزریق واکسن ایرانی فلج اطفال طی ۱۸ سال اخیر در کشور هیچ موردی برای فلج اطفال گزارش نشده است، که این علم دانشمندان ما در زمینه واکسیناسیون است و واکسن براساس ماهیت های تولید شده ویروس زنده ضعیف شده و یا ویروس غیرفعال شده است و امکان ابتلا ویروس کرونا برای شخص واکسینه شده غیرممکن است.

موسوی افزود: در تمام دنیا هیچ کس حق انتخاب نوع واکسن خود را ندارد و توصیه ما این است که هر واکسنی که زودتر رسید را بزنید واکسن کرونا نزدیک به ۱۰۰ درصد از مرگ و میر و بالای ۹۰ درصد از موارد شدید و بستری جلوگیری می‌کند.

مسؤول واحد مبارزه با بیماری‌های شبکه بهداشت و درمان مبارکه گفت: کسانی که واکسینه شدند باید تمامی پروتکل‌ها را رعایت کنند چرا که ایمنی گروه‌ها به بالای 70 درصد نرسیده است و هیچ واکسنی در دنیا نمی‌تواند 100 درصد از ابتلا به ویروس کرونا جلوگیری کند و اکنون در شهرستان مبارکه زنان باردار در حال واکسیناسیون هستند.

وی در پایان گفت : آمار کرونا در شهرستان مبارکه از ابتدای شیوع بیماری کووید۱۹ تا روز گذشته از ۴۷ هزار و ۹۲۵ مورد نمونه‌گیری انجام شده، ۹هزار و ۳۷۶ نفر مثبت شدند که از این موارد ۲۰۶ نفر فوت کرده اند که بیش از ۷۵ درصد از موارد فوتی دارای  بیماری‌های زمینه‌ای بودند.

انتهای پیام/۶۳۱۱۰/ج۲۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: واکسن سید محمد موسوی وزارت بهداشت درمان مبارکه واکسیناسیون مبارکه شهرستان مبارکه واکسینه شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۶۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد آقاجان زاده، معاون بهداشت و درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان، با اشاره به ضرورت انجام واکسیناسیون برای زائران، گفت: متقاضیان حج تمتع امسال استان طبق نوبت اعلام شده از امروز تا ۱۶ اردیبهشت ماه فرصت دارند برای انجام واکسیناسیون اجباری به مراکز تعیین شده مراجعه کنند.

وی افزود: هر فرد متقاضی سفر به حج تمتع باید ۱۵ روز قبل از اعزام، واکسن مننژیت را به منظور ایمن سازی در مقابل این بیماری دریافت کرده باشد.

آقاجان زاده در خصوص تزریق واکسن مننژیت برای متقاضیان، توضیح داد: تزریق این واکسن برای افرادی که در دو سال گذشته آن را دریافت نکرده‌اند، الزامی است.

معاون بهداشت و درمان هلال احمر استان با بیان اینکه در تبریز حدود ۴۰۰۰ نفر شامل متقاضیان اعزام، عوامل کاروان‌ها و عوامل آشپزخانه واکسینه می‌شوند، خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت زمانی برای تزریق واکسن حجاج، ظرفیت پذیرش و انجام واکسیناسیون زائران غیرآذربایجان شرقی را نیز در تبریز با توجه به موقعیت مسافرپذیر این شهر داریم.

وی در ادامه به آمار زائران حج تمتع امسال استان اشاره کرد و گفت: شمار متقاضیان حج تمتع امسال آذربایجان شرقی ۳۹۵۱ نفر است که در قالب ۲۸ کاروان به این سفر معنوی اعزام خواهند شد. ۱۵ کاروان از این تعداد متعلق به زائران تبریزی است.

آقاجان زاده همچنین از آغاز معاینات پزشکی ۴۵ نفر از عوامل اجرایی پزشکی حج و زیارت که در موسم حج تمتع خدمت رسانی خواهند کرد، از روز گذشته در تبریز خبر داد.

کد خبر 6088814

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • ۱۳ هزار سگ صاحب‌دار در کهگیلویه و بویر احمد واکسینه شدند
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد