Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،  مناطق مختلف سرزمین‌های فلسطینی شامگاه چهارشنبه صحنه راهپیمایی گسترده در حمایت از اسرای فلسطینی بود که از دیروز در معرض تشدید حملات و سرکوبگری‌ها توسط اداره زندان‌های رژیم اشغالگر قرار دارند.

به نوشته خبرگزاری فلسطینی وفا، جنبش آزادی بخش ملی فلسطین(فتح) عصر چهارشنبه برای اعلام همبستگی با اسرای فلسطینی فراخوان داده و از مردم فلسطین خواسته بود شامگاه چهارشنبه را در همه شهرها، روستاها و اردوگاه‌های آوارگان به خیابان‌ها آمده و تاکید کنند که اسرای فلسطینی را در رویارویی با رژیم اشغالگر تنها نمی‌گذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در قدس اشغالی نظامیان صهیونویست به تجمع فلسطینی‌ها در منطقه باب العامود حمله کرده و به سمت آنها گاز اشک آور، بمب‌های صوتی و گلوله‌های پلاستیکی شلیک کردند که با مصدوم شدن شماری از آنها همراه شد.

شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی از جهانیان خواستند برای توقف حملات اسرائیل علیه اسرا وارد عمل شوند.

در محله‌های سلوان و العیسویه قدس نیز نظامیان اشغالگر با تظاهرات‌کنندگان فلسطینی درگیر شدند.

در جنوب نابلس و نزدیکی پست ایست و بازرسی «حواره» و همچنین در شهرک «بیتا» نیز نظامیان صهیونیست به تجمع‌کنندگان فلسطینی حمله کردند و به سمت آنها گاز اشک آور، بمب‌های صوتی و گلوله‌های پلاستیکی شلیک کردند که در نتیجه آن بیش از یکصد نفر مجروح شدند.
شهر رام الله نیز امشب شاهد برپایی تظاهرات در محکومیت حمله به اسرای فلسطینی در زندان‌های صهیونیست‌ها بود.

«ماجد الفتیانی» دبیر شورای انقلابی جنبش فتح در این راهپیمایی گفت: سرکوبگری اسرائیل در زندان‌های عوفر، النقب، ریمون و مجدو باید متوقف شود و دنیا باید جلوی حملات اسرائیل علیه ملت ما را بگیرد. 

در نزدیکی ورودی شمالی شهر «البیره» نیز نظامیان صهیونیست به راهپیمایی مسالمت آمیز فلسطینیان در حمایت از اسرایشان در زندان‌های اسرائیل حمله کردند.

شهرهای طولکرم، بیت لحم و اردوگاه جنین نیز شاهد برپایی راهپیمایی در حمایت از اسرای فلسطینی بود.

ده‌ها شهروند فلسطینی در حمله نظامیان صهیونیست به عرابه در جنوب جنین بر اثر استنشاق گاز اشک آور آسیب دیدند و و خواهر زاده محمد قاسم العارضه یکی از شش اسیر فلسطینی عملیات جلبوع نیز در این حملات بازداشت شد.

به دنبال عملیات بامداد دوشنبه شش اسیر فلسطینی در فرار از زندان جلبوع در سرزمین‌های اشغالی، رژیم صهیونیستی که در یافتن این اسرا تاکنون ناکام بوده است، با حمله به اسرای فلسطینی در زندان‌ها و انتقال آنها به زندان‌های دیگر یا به سلول‌های انفرادی سعی در عقده گشایی دارد.

اسرای جنبش جهاد اسلامی فلسطین هشدار داده بودند که چنانچه مقامات زندان‌ها، آن‌ها را به مکان دیگری منتقل کنند، سلول‌ها را به آتش خواهند کشید.

در همین راستا منابع فلسطینی، عصر روز چهارشنبه گزارش دادند که اسرای فلسطینی بند چهار  و پنجم زندان «رامون» را به آتش کشیده‌اند.

این اقدام اسرای فلسطینی درست پس از آتش‌سوزی در بند ششم زندان نقب صورت گرفت.

سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) در بیانیه‌ای اعلام کرد که خود را برای ناآرامی در دیگر زندان‌ها آماده می‌کند و امکان بالایی وجود دارد که تحرکاتی مشابه در دیگر زندان‌های فلسطین اشغالی رخ دهد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فلسطینی تظاهرات صهیونیست نظامیان صهیونیست حمایت از اسرای اسرای فلسطینی زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۶۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تل آویو: به یک شرط حمله خود را عقب می اندازیم

به گزارش همشهری آنلاین «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی امروز شنبه در حساب کاربری خود در ایکس گفت اگر دستیابی به توافق تبادل اسرا صورت بگیرد، حمله نظامی اسرائیل به رفح به تعویق می افتد.

در همین زمینه، «یائیر لاپید» رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی گفت: «اگر انتخاب بین توقف جنگ در غزه و انعقاد توافق اسرا است، پس باید به سمت توافق پیش برویم.»

همچنین امروز خانواده‌های اسرای صهیونیست در غزه پس از انتشار پیام ویدئویی القسام درباره کشته شده ده‌ها نفر از اسرای صهیونیست در حملات رژیم صهیونیستی به غزه عنوان کردند: اسرائیل باید انتخاب کند، حمله به رفح یا توافق برای مبادله اسرا؟!

خانواده‌های اسرای صهیونیست تأکید کردند: «باید جنگ را متوقف کرد و بهای آن را پرداخت و حمله به رفح صرفا هزینه‌ای اضافی خواهد بود.»

القسام به تازگی در پیامی ویدئویی اعلام کرد: «فشار نظامی منجر به کشته شدن ده‌ها اسیر اسرائیلی در دستان ما شد و بقیه اسرا را هم از جشن گرفتن عید پسح همراه با عزیزانشان محروم ساخت.»

کد خبر 847609 برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه

دیگر خبرها

  • مشکلات جسمی اسرای فلسطینی بعد از آزادی بر اثر شکنجه در زندان
  • بازداشت مجدد اسرای فلسطینی تنها چند روز بعد از آزادی آنها
  • حمله‌های هوایی و توپخانه‌ای صهیونیست‌ها علیه غزه ادامه دارد
  • بمباران نوار غزه و حمله به کرانه باختری
  • حمله نظامیان صهیونیست به کرانه باختری
  • حمله نظامیان صهیونیست به کرانه باختری+فیلم
  • حمله صهیونیست‌ها به دانش‌آموزان فلسطینی در قدس اشغالی +فیلم
  • شهادت اسیر فلسطینی ۱۰ روز بعد از بازداشت توسط نظامیان صهیونیست
  • تل آویو: به یک شرط حمله خود را عقب می اندازیم
  • شهادت ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه