Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@23:40:44 GMT

پرخرج‌ترین فیلم‌های اکشن جهان کدامند؟

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۵۶۸۴۳

پرخرج‌ترین فیلم‌های اکشن جهان کدامند؟

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اینسایدر، معمولاً تولید فیلم‌های سینمایی پرهزینه است و در این بین شاید فیلم‌های اکشن بیش از همه هزینه تولید بخواهند؛ چرا که معمولاً ستارگان نام آشنایی در آن بازی می‌کنند و هزینه‌های زیادی برای جلوه‌های بصری آن می‌شود به همین دلیل از آثار پرخرج سینمای جهان محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو فیلم «جنگ ابدیت» و «پایان بازی» از مجموعه فیلم‌های انتقام جویان، دو مورد از پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمایی تاریخ هستند، اما این دو فیلم همچنین در بین گرانترین فیلم‌های سینمایی جهان نیز قرار دارند.

هزینه تولید یک فیلم در حقیقت شامل هزینه ساخت و طراحی صحنه‌ها، طراحی جلوه‌های ویژه، لباس‌ها و همینطور وسایل می‌شود. دستمزد بازیگران، عوامل فنی، بدلکاران، تهیه‌کنندگان و هزینه‌های مربوط به سفر و اقامت را نیز می‌توان جزو هزینه تولید فیلم‌ها دسته بندی کرد. اینسایدر با بررسی هزینه‌های فیلم‌ها از گزارش سایت‌های مختلف، فهرستی از آثار پر هزینه را تهیه کرده که در ادامه می‌خوانید. بیشتر این آثار به کمپانی دیزنی تعلق دارند و از آثار ابرقهرمانی است.

«دزدان دریایی کارائیب: سوار بر امواج ناشناخته» / ۲۰۱۱

این فیلم در سال ۲۰۱۱ منتشر شد و از محبوب‌ترین مجموعه فیلم‌های سینمایی جهان شناخته می‌شود. حضور ستارگانی مثل جانی دپ یکی از دلایل افزایش هزینه‌های این فیلم است که البته جلوه‌های ویژه نیز در این هزینه تاثیر زیادی گذاشته است. در سال ۲۰۱۴ طبق گزارش که فوربز ارائه داد، بیش از ۴۰۰ میلیون دلار برای تولید این فیلم سینمایی هزینه شد. جانی دپ برای بازی در دنباله این فیلم ۵۵ میلیون دلار در آمد کسب کرد. حتی خود جانی دپ در مصاحبه‌ای گفته بود بیش از دستمزد واقعی اش به او پول داده شده است. 

«انتقام جویان: پایان بازی/  ۲۰۱۹

این فیلم پایانی بر داستان ابر قهرمان‌های انتقام جو و با شخصیت تانوس بود که حسابی به خرج افتاد؛ البته به خوبی این هزینه جبران شد و این فیلم در رتبه نخست پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما قرار گرفت. تعداد زیادی از بازیگران این فیلم سینمایی در بین ۱۰ بازیگر پر در آمد امسال قرار گرفتند. نیویورک تایمز در گزارشی هزینه تولید این فیلم سینمایی را چیزی حدود ۳۵۰ میلیون دلار اعلام کرد. طبق بررسی‌های دقیق این نشریه مشخص شد که بودجه کامل فیلم ۳۵۶ میلیون دلار بوده است.

«انتقام جویان: جنگ ابدیت»/ ۲۰۱۸

مارول برای اینکه مخاطبان را پای فیلم‌های سینمایی خود میخکوب کند، برای آثارش ولخرجی زیادی می‌کند. این فیلم در سال ۲۰۱۸ و توسط برادران روسو ساخته شد و همان بازیگران همیشگی و گران قیمت در آن ایفای نقش می‌کنند. طبق گزارش وال استریت ژورنال در آوریل سال ۲۰۱۸، ۳۰۰ میلیون دلار برای این فیلم هزینه شده است؛ اما مدتی بد ددلاین گزارش داد که بودجه این فیلم ۳۲۵ میلیون دلار بوده است.

«دزدان دریایی کارائیب: پایان جهان»/ ۲۰۰۷

این فیلم در سال ۲۰۰۷ منتشر شد و مثل فیلم‌های قبلی نیز ستارگان مشهور در آن بازی کرده اند. در همان سال وال استریت ژورنال گزارش داد که فیلم «پایان جهان» یکی از اولین فیلم‌های تاریخ سینما بوده که با بودجه ۳۰۰ میلیون دلاری ساخته شده. این فیلم با وجود اینکه نسبت به قبل فروش کمتری را به ثبت رساند، اما در سال ۲۰۰۷ به عنوان پرفروش‌ترین فیلم سینمایی سال لقب گرفت.

«لیگ عدالت»/ ۲۰۱۷

بعد از ابر قهرمان‌های مارول، حالا نوبت نمایش ابرقهرمان‌های دنیای دی سی است. این فیلم پنجمین فیلم از این دنیای سینمایی است که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد. بن افلک در نقش بتمن، هنری کویل، گل گدوت ستارگان گران قیمت این فیلم سینمایی هستند. وال استریت ژورنال در سال ۲۰۱۷ بودجه این فیلم را حدود ۳۰۰ میلیون دلار گزارش داد.

«سولو: داستانی از جنگ ستارگان»/ ۲۰۱۸

شاید برای اینکه عنوانی آبرومند از جنگ ستارگان ساخته شود، این فیلم هزینه‌های زیادی کرد. اگرچه این فیلم توانست سود آوری کند، اما می‌توان گفت به نسبت خرجی که برای آن شد سودی نصیب استودیو سرمایه گذار نشد. بازیگران این فیلم نیز شامل امیلیا کلارک و وودی هارلسون می‌شوند. بودجه این فیلم سینمایی نیز ۴۰۰ میلیون دلار اعلام شد.

«جان کارتر»/ ۲۰۱۲

طبق اعلام فوربز در سال ۲۰۱۴ این فیلم سینمایی بیش از ۳۰۶ میلیون دلار هزینه تولید داشته است. این فیلم سینمایی با بازی تیلور کیچ لین کولینز مارک استرانگ قرار بود آغازگر یک مجموعه سینمایی جدید باشد، اما عدم استقبال از آن در گیشه فروش باعث شد دیزنی از ساخت ادامه آن صرف نظر کند.

«مرد عنکبوتی ۳»/ ۲۰۰۷

بودجه رسمی فیلم سینمایی «مرد عنکبوتی ۳» توسط ورایتی اعلام شد. در آن زمان مدیر بازاریابی و توزیع آثار کمپانی سونی، اعلام کرد که کمپانی برای تبلیغات قسمت سوم نسبت به فیلم گذشته هزینه کمتری کرده است. او همینطور اعلام کرد به دلیل استفاده از جلوه‌های ویژه بودجه این فیلم ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است. هزینه بازاریابی این فیلم ۱۲۰ میلیون دلار اعلام شد و مجموع هزینه‌های این فیلم نیز چیزی حدود ۲۶۰ میلیون دلار گزارش شد.

«اسپکتر»/ ۲۰۱۵

«اسپکتر» آخرین فیلم سینمایی از مجموعه جیمزباند بوده که مخاطبان روی پرده سینما آن را تماشا کرده اند. جدیدترین قسمت این مجموعه سینمایی نیز امسال با عنوان «زمانی برای مردن نیست» منتشر خواهد شد. طبق تخمین‌های مختلفی که برای این فیلم زده شده، بودجه آن چیزی بین ۲۴۵ الی ۳۰۰ میلیون دلار برآورد شده. با توجه به اینکه فیلم اسپکتر در مکزیک، اتریش، مراکش، ایتالیا و انگلیس فیلمبرداری شده هزینه زیادی هم در پی داشته و پرخرج‌ترین فیلم در بین آثار جیمزباند محسوب می‌شود.

منبع: Insider

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سینمای جهان فیلم سینمایی فیلم اکشن فیلم های سینمایی فیلم سینمایی ۳۰۰ میلیون دلار فیلم های سینما بودجه این فیلم ترین فیلم هزینه تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۶۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهنمای استفاده از اکشن باتن در آیفون ۱۵ پرو

آیفون ۱۵ پرو با ظاهری جدید و کارآمدتر از همیشه روانه بازار شده است. یکی از برجسته‌ترین نوآوری‌های این مدل، دکمه اکشن نام دارد که جایگزین دکمه سایلنت شده و امکانات تازه‌ای را به ارمغان می‌آورد.

به گزارش ایسنا به نقل از بازرگانی سیب، این دکمه قابل شخصی‌سازی بوده و می‌توان از آن برای انجام طیف وسیعی از کارها، از عکاسی و ضبط ویدیو تا روشن کردن چراغ قوه و فعال کردن حالت‌های فوکوس استفاده کرد.

معرفی اکشن باتن نوآوری جدید آیفون ۱۵ پرو

آیفون ۱۵ پرو با ظاهری جدید و کارآمدتر از همیشه روانه بازار شده است. یکی از برجسته‌ترین نوآوری‌های این مدل، دکمه اکشن نام دارد که جایگزین دکمه سایلنت شده و امکانات تازه‌ای را به ارمغان می‌آورد. این دکمه قابل شخصی‌سازی بوده و می‌توان از آن برای انجام طیف وسیعی از کارها استفاده کرد.

کاربردهای متنوع اکشن باتن: از عکاسی تا ترجمه

دکمه اکشن که جایگزین دکمه‌ی سایلنت در آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس شده، به مراتب فراتر از یک دکمه‌ی معمولی عمل می‌کند. این دکمه قابل‌تنظیم، به کاربران امکان می‌دهد تا به طیف وسیعی از عملکردها با فشردن یا نگه‌داشتن آن به‌سرعت دسترسی پیدا کنند.

در اینجا برخی از کاربردهای متنوع دکمه اکشن آورده شده است:

دسترسی سریع به ابزارها: با یک فشار ساده، می‌توانید به دوربین، چراغ قوه، حالت‌های فوکوس، میانبرها، ذره‌بین، یادداشت‌های صوتی و ابزارهای توانمندسازی مانند VoiceOver، Zoom و AssistiveTouch دسترسی پیدا کنید.

انجام اقدامات مختلف: با نگه‌داشتن دکمه اکشن، می‌توانید بین حالت‌های زنگ و بی‌صدا جابجا شوید، عکس یا فیلم بگیرید، ضبط صدا را شروع کنید و حتی Siri را فعال کنید.

سفارشی‌سازی مطابق نیاز: دکمه اکشن را می‌توان به‌طور کامل مطابق با نیازها و ترجیحاتتان تنظیم کرد. می‌توانید از بین مجموعه‌ای از اقدامات پیش‌فرض انتخاب کنید یا میانبرهای دلخواه خود را برای دسترسی سریع به برنامه‌ها یا تنظیمات خاص اضافه کنید.

با دکمه اکشن آیفون ۱۵ پرو، کنترل و کارایی در دستان شماست. این دکمه نوآورانه، راه‌های جدیدی را برای انجام سریع‌تر کارها، افزایش بهره‌وری و لذت بردن بیشتر از گوشی هوشمندتان به شما ارائه می‌دهد.

نحوه شخصی سازی اکشن باتن

به تنظیمات بروید. Action Button را انتخاب کنید.

برای فشردن کوتاه یا فشردن طولانی دکمه، می‌توانید از بین گزینه‌های مختلف انتخاب کنید.

گزینه‌های فشردن کوتاه:

حالت بی‌صدا فوکوس دوربین چراغ قوه یادداشت صوتی ذره‌بین میانبر غیرفعال گزینه‌های فشردن طولانی: میانبر غیرفعال

نکات:

می‌توانید چندین میانبر را برای فشردن طولانی دکمه اکشن تنظیم کنید. برای افزودن میانبر، روی آیکون "+" ضربه بزنید و سپس برنامه یا اقدامی را که می‌خواهید اضافه کنید انتخاب کنید. می‌توانید ترتیب میانبرها را با کشیدن و رها کردن آن‌ها تغییر دهید.

نکات و ترفندهای استفاده از اکشن باتن

اکشن باتن که در آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس جایگزین کلید سایلنت شده است، دکمه‌ای قابل‌تنظیم است که به شما امکان می‌دهد با یک فشار یا نگه‌داشتن آن، به میانبرها و اقدامات مختلف دسترسی پیدا کنید. در اینجا چند نکته و ترفند برای استفاده حداکثر از آن وجود دارد:

۱. میانبرها را سفارشی کنید:

اکشن باتن به‌طور پیش‌فرض برای نمایش میانبرهایی مانند حالت بی‌صدا، فوکوس، دوربین، چراغ قوه، یادداشت صوتی و ذره‌بین تنظیم شده است. اما شما می‌توانید با رفتن به Settings > Accessibility > Action Button آن‌ها را به دلخواه خود تغییر دهید.

در اینجا چند میانبر دیگر که می‌توانید اضافه کنید آورده شده است:

Siri: با یک فشار، Siri را فعال کنید. AssistiveTouch: منوی AssistiveTouch را برای دسترسی به عملکردهای اضافی باز کنید. Magnifier: زوم را برای مشاهده دقیق‌تر فعال کنید. Reachability: صفحه را به پایین بیاورید تا به قسمت بالای صفحه دسترسی پیدا کنید. Wallet: به طور سریع کارت Apple Pay خود را برای پرداخت‌ها باز کنید. Home: به صفحه اصلی بروید.

۲. از چندین اقدام استفاده کنید:

علاوه بر میانبرها، می‌توانید با نگه‌داشتن اکشن باتن، منویی از اقدامات را نیز فعال کنید. برای تنظیم این کار، به Settings > Accessibility > Action Button بروید و "Hold Action" را انتخاب کنید. سپس می‌توانید اقداماتی را از دسته‌های مختلف مانند:

Media: پخش را پخش یا متوقف کنید، به آهنگ بعدی یا قبلی بروید و میزان صدا را تنظیم کنید. Selfie: دوربین سلفی را باز کنید و عکس یا فیلم بگیرید. Screenshot: اسکرین شات بگیرید. Control Center: مرکز کنترل را باز کنید. Lock Screen: صفحه را قفل کنید.

۳. از Action Button با Shortcuts استفاده کنید:

با استفاده از برنامه Shortcuts، می‌توانید اقدامات سفارشی را برای اکشن باتن ایجاد کنید. برای مثال، می‌توانید میانبری برای ارسال پیام متنی به یک مخاطب خاص، روشن کردن چراغ‌های هوشمند یا پخش لیست پخش مورد علاقه خود ایجاد کنید.

برای انجام این کار، برنامه Shortcuts را باز کنید و یک میانبر جدید ایجاد کنید. سپس، هر اقدامی را که می‌خواهید انجام دهید اضافه کنید و در نهایت آن را به Action Button اختصاص دهید.

۴. اکشن باتن را غیرفعال کنید:

اگر از اکشن باتن استفاده نمی‌کنید، می‌توانید آن را در Settings > Accessibility > Action Button غیرفعال کنید.

مقایسه اکشن باتن با سایر دکمه‌های آیفون: مزایا و معایب

آیفون ۱۵ پرو با معرفی دکمه اکشن، تحولی در طراحی و عملکرد دکمه‌های آیفون ایجاد کرده است. این دکمه جدید، جایگزین دکمه‌های فیزیکی صدا و پاور شده و وظایف متعددی را به عهده دارد. اما این تغییر چه مزایا و معایبی را به همراه دارد؟

مزایای اکشن باتن

انعطاف‌پذیری: اکشن باتن قابل تنظیم است و می‌توان از آن برای انجام وظایف مختلفی مانند گرفتن عکس، ضبط ویدیو، فعال کردن دستیار سیری و موارد دیگر استفاده کرد. این امر به کاربران امکان می‌دهد تا دکمه را مطابق با نیازهای خود شخصی‌سازی کنند. سادگی: با حذف دکمه‌های فیزیکی صدا و پاور، ظاهر آیفون ۱۵ پرو ساده‌تر و شیک‌تر شده است. این امر همچنین می‌تواند به افزایش استحکام و ضد آب بودن گوشی کمک کند. قابلیت دسترسی: اکشن باتن می‌تواند برای افراد دارای معلولیت مفید باشد، زیرا می‌توان از آن برای انجام وظایف مختلفی بدون نیاز به استفاده از دو دست استفاده کرد.

معایب اکشن باتن

عادت کردن: ممکن است زمان ببرد تا کاربران به استفاده از اکشن باتن به جای دکمه‌های فیزیکی صدا و پاور عادت کنند. قیمت: آیفون ۱۵ پرو به دلیل استفاده از فناوری جدید اکشن باتن، احتمالاً گران‌تر از مدل‌های قبلی خواهد بود. قابلیت اطمینان: هنوز مشخص نیست که اکشن باتن به اندازه دکمه‌های فیزیکی صدا و پاور قابل اعتماد باشد.

اگر به دنبال یک آیفون جدید هستید اما هنوز برای امتحان اکشن باتن آماده نیستید، خرید آیفون ۱۳ پرو مکس گزینه مناسبی است. این گوشی از دکمه‌های فیزیکی صدا و پاور سنتی استفاده می‌کند و در عین حال از بسیاری از ویژگی‌های جدید آیفون ۱۵ پرو مانند دوربین ارتقا یافته و نمایشگر ProMotion بهره می‌برد.

جمع‌بندی

اکشن باتن، دکمه جدیدی که در آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس جایگزین دکمه سایلنت شده است، به کاربران امکان می‌دهد تا با یک فشار یا فشار دوگانه به طیف وسیعی از عملکردها دسترسی سریع داشته باشند. این قابلیت، تنوع و کارایی را به آیفون اضافه می‌کند و به کاربران این امکان را می‌دهد تا تجربه کاربری خود را به طور کامل شخصی‌سازی کنند.

اگر به دنبال راه‌هایی برای ارتقای تجربه آیفون خود هستید، اکشن باتن ابزاری مفید و قابل تنظیم است که ارزش بررسی را دارد.

انتهای رپرتاژ آگهی

دیگر خبرها

  • مشاغل بدون آسیب شناختی کدامند؟
  • دردسرهای نخستین شهر جهان که ورود به آن پولی شد!
  • غول داروسازی آمریکا بیش از ۲هزار نفر را اخراج می‌کند
  • راهنمای استفاده از اکشن باتن در آیفون ۱۵ پرو
  • غول داروسازی آمریکا بیش از ۲ هزار نفر را اخراج می‌کند
  • (عکس) هزینه ۱۲۵ میلیون تومانی گلزار برای دیدن لبرون جیمز | گلزار در جایگاه VIP و پشت‌سر پادشاه NBA
  • چالش‌های میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴ / دلار‌های نفتی عربستان قرار است چگونه هزینه شوند؟
  • سرمایه هلدینگ خلیج فارس نباید خرج یک تعداد سلبریتی پرخرج شود
  • سرمایه معنوی جمهوری اسلامی در این منطقه بی‌بدیل از جهان، رو به فزونی است
  • محروم‌ ترین و برخوردارترین استان‌ های کشور کدامند؟