Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین مرشد بهبهانی رئیس جمعیت هلال احمر بهبهان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: از آغاز پیک پنجم کرونا تاکنون بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تجهیزات پزشکی به صورت رایگان در اختیار شهروندان بهبهان قرار داده شده است.

او با بیان اینکه پیک پنجم طولانی‌ترین و مشکل‌ترین موج کرونا بود، افزود: با توجه به نیاز بیماران به کپسول اکسیژن، ما با راه اندازی کارزار در دهه اول محرم تحت عنوان نذر سلامت و نذر حسینی که با استقبال شهروندان همراه شد، مبلغی بالغ بر ۷۰ میلیون تومان تامین، و ۲۵ کپسول اکسیژن و ۲۰ فشار سنج تهیه گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرشد بهبهانی مجموع کپسول‌های اهدایی از آغاز شیوع کرونا را در بهبهان ۵۵ عدد (۲۰ مورد آن ۵۰ لیتری و باقی نیز ۱۰ لیتری) دانست، سپس بیان کرد: علاوه بر آن یک خیر اهل بهبهان یک دستگاه اکسیژن ساز تهیه کرد و به هلال احمر این شهرستان اهدا داد که قیمت آن به تنهایی نزدیک به ۶۰ میلیون تومان بود.

رئیس جمعیت هلال احمر بهبهان با اشاره به اهدای داروی رمدسیویر به بعضی افراد نیازمند اظهار داشت: اکنون برخی برای تزریق داروی رمدسیویر هزینه پرداخت آن را ندارند که با هماهنگی بخش مالی بیمارستان، ولی عصر و پرداخت هزینه درمان را بر عهده گرفتیم، زیرا قسمت آزاد این دارو بین یک میلیون ۱۰۰ هزار تومان تا یک میلیون ۵۰۰ هزار تومان است و با دفترچه نیز بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان قیمت دارد که برای عده‌ای بی بضاعت و نیازمند به صورت رایگان تزریق شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در این شرایط عده‌ای به دنبال سودجویی هستند، تصریح کرد: به همین علت تمام خدمات هلال احمر بهبهان به صورت رایگان در اختیار شهروندان قرار گرفت.

حسین مرشد بهبهانی ادامه داد: در حوزه نیروی انسانی نیز کمک شایانی از سوی هلال احمر بهبهان به علوم پزشکی ارایه شد و نیرو‌های داوطلب آموزش دیده در زمینه تزریقات، پرستاری و امدادی برای کمک به کادر درمان وارد میدان شدند که تعداد آن‌ها به ۸۰ نفر می‌رسد و در این شرایط جایگزین شدن حتی یک شخص نیز از بار روی دوش این قشر می‌کاهد.

انتهای پیام/ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هلال احمر بهبهان کمک های مردمی هلال احمر بهبهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۶۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۱۲ استان

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در پی وقوع سیل و آبگرفتگی در ۱۲ استان طی چهار روز گذشته خبرداد.

بابک محمودی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به مناطق تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی در کشور گفت: از چهارم اردیبهشت ماه تا صبح امروز در ۵۶ شهرستان از ١٢ استان شامل اصفهان، البرز، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان و یزد خدمات امدادی مربوط به سیل و آبگرفتگی ارائه شد.

وی با بیان اینکه امدادگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درپی اعلام هشدار سازمان هواشناسی در این استان‌ها در آماده‌باش کامل قرار داشتند، گفت: در این مدت زمان، به ۳۰۷۱ نفر امدادرسانی شد که از این تعداد ۱۹۱ نفر اسکان اضطراری داده شده و ۱۲۲ نفر نیز به مناطق امن انتقال داده شدند. همچنین امدادگران با کمک دستگاه پمپاژ، آب تجمیع شده در ۲۸۷ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه ۱۸۰ تیم عملیاتی، شامل ۶۹۰ امدادگر در این ماموریت‌ها مشارکت داشتند، گفت: در این چهار روز ۸۷ عملیات امدادی به اجرا درآمد و در جریان آن ٢٥ تخته چادر، ٤٢١ تخته پتو، ٢٤٦ تخته موکت، ٥٩١ کیلوگرم نایلون، ٢٣٠ بسته غذایی، ٣٥٦ قوطی کنسروجات، ١٩٤ قرص نان و ٥٤٠ کیلوگرم برنج بین افراد متاثر از سیل و آبگرفتگی توزیع شد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آب‌گرفتگی ۱۲ استان
  • نجات کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه
  • نجات کودک دو ساله غرق شده در رودخانه‌ مهاباد
  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۱۲ استان
  • کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه مهاباد نجات یافت