Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@07:58:26 GMT

اطلس صنایع‌ دستی روستاهای منطقه هورامان تهیه می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۵۷۲۶۷

اطلس صنایع‌ دستی روستاهای منطقه هورامان تهیه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، پویا طالب‌نیا صبح امروز در نشست با معاونان میراث فرهنگی استان‌های کردستان و کرمانشاه به منظور برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسم روز جهانی و هفته گردشگری در هورامان برگزار شد، اظهار کرد: پایگاه جهانی منظر فرهنگی هورامان آمادگی لازم را دارد که با همکاری معاونت‌های صنایع‌دستی ۲ استان کردستان و کرمانشاه اطلس صنایع‌ دستی روستاهای منطقه هورامان را تهیه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر پایگاه جهانی منظر فرهنگی هورامان خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی دقیق برای اجرای برنامه‌های گرامیداشت روز جهانی جهانگردی در منطقه هورامان صورت گرفته است.

طالب‌نیا با بیان اینکه همکاری ۲ استان کردستان و کرمانشاه در به ثمر رسیدن ثبت‌ جهانی هورامان در نوع خود کم نظیر بود، عنوان کرد: امیدواریم شاهد توسعه این همکاری‌ها در تمامی بخش‌های دیگر باشیم.

وی تصریح کرد: مسیرهای طبیعت‌گردی هورامان در نوع خود بی‌نظیر است و برای حفظ تمامی گنجینه‌های موجود در هورامان این پایگاه تمام تلاش خود را انجام خواهد داد.

مدیر پایگاه جهانی منظر فرهنگی هورامان اضافه کرد: در راستای حفظ این گنجینه ارزشمند و بزرگ قطعا همکاری بخش های مختلف ضروری بوده از مسوولان ارشد، کارشناسان و مردم منطقه انتظار همکاری بیشتر داریم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه هم در این نشست، اظهار کرد: حفظ میراث طبیعی و فرهنگی منطقه جهانی هورامان لازمه توسعه پایدار در این منطقه است و استان‌های کردستان و کرمانشاه باید در این حوزه همکاری بیشتری داشته باشند.

علی صابر افزود: انتخاب استان‌های کردستان و کرمانشاه به عنوان استان‌های منتخب برای برگزاری مراسم روز و هفته جهانی‌ جهانگردی موجب خرسندی است و این اداره کل آماده همکاری در تمامی زمینه‌ها با کردستان است.

وی با بیان اینکه اجرای فم‌تور ویِژه با هدف معرفی جاذبه‌ها و توانمندی‌های ۲ استان را در دستور کار داریم، عنوان کرد:عبور این فم‌تور در مهرماه سال‌ جاری از شهرها و روستاهای منطقه هورامان در استان‌های کرمانشاه و کردستان در معرفی این منطقه نقش بسزایی خواهد داشت.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: هورامان کرمانشاه کردستان گردشگری جهانگردی مراسم روز جهانی جهانگردی کردستان و کرمانشاه منطقه هورامان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۷۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لازمه ساماندهی اصولی آبشوران تهیه نقشه دیجیتالی شهر کرمانشاه است

دریافت 197 MB کد خبر 6090436

دیگر خبرها

  • لازمه ساماندهی اصولی آبشوران تهیه نقشه دیجیتالی شهر کرمانشاه است
  • بررسی ایجاد پردیس صنایع فرهنگی و خلاق ماکو در نشست با وزیر ارشاد
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • افزایش ۵۰۰۰ مترمکعبی مخازن آب روستاهای کردستان
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران سنندج برپا شد
  • ایجاد ۵۰۰۰ مترمکعب ظرفیت مخازن آب در روستاهای کردستان
  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد
  • توصیه محمد معتمدی برای استفاده از صنایع دستی + فیلم
  • تشکیل اتحادیه‌های صنایع دستی برای تحقق شعار سال در تیران اولویت دارد