Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مرکز ملاقات مجازی زندانیان با خانواده‌هایشان به صورت آنلاین با حضور معاون توسعه فن آوری اطلاعات دادگستری کل و مدیرکل زندان‌های استان اردبیل در زندان مرکزی افتتاح و به بهره‌برداری رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، به نقل از دادگستری استان، مرکز ملاقات مجازی زندانیان با خانواده‌هایشان به صورت آنلاین با حضور معاون توسعه فن آوری اطلاعات دادگستری کل و مدیرکل زندان‌های استان اردبیل در زندان مرکزی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهباز ابراهیمی معاون توسعه فن آوری اطلاعات دادگستری کل استان در این مراسم با اشاره به فرآیند ملاقات مجازی اظهار داشت: این طرح با همکاری کانون‌های خدمات الکترونیک قضایی در استان اجرا شده و به زودی با توسعه زیرساخت‌های لازم امکان برقراری ارتباط تصویری خانواده ها با زندانی از طریق رایانه و گوشی های هوشمند در منزل فراهم خواهد شد.

یاسر امجدی مدیرکل زندان‌های استان اردبیل نیز گفت :با توجه به رویکرد نوآورانه و نگاه جدید و تحول یافته در حوزه زندانبانی و در راستای اجرای سند تحول قوه قضاییه در هوشمندسازی زندان‌ها سامانه ملاقات مجازی زندانی و خانواده زندانی در زندان مرکزی راه‌اندازی شد و این طرح در تمامی زندان‌های استان در حال عملیاتی شدن است.

دادستان استان قزوین: کمک‌های مالی برای آزادسازی زندانیان در سال جاری 2 برابر شد115 زندانی جرائم مالی غیر عمد در خراسان شمالی آزاد شدندتداوم طرح غربالگری زندانیان در استان گلستان/161 مددجو از زندان آزاد شدند

وی در ادامه صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه شیوه ملاقات مجازی هیچگونه هزینه ای برای مددجو و خانواده وی ندارد گفت: این سامانه به جهت تسریع و تسهیل ملاقات زندانی راه اندازی شده و هدف از آن حفظ سلامت زندانیان در ایام همه گیری کرونا با محدود کردن ملاقات‌های حضوری، پیشگیری از اتلاف وقت و کاهش هزینه برای خانواده ها در هنگام تردد به زندان است.

انتهای پیام/140/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: زندان های استان زندان مرکزی ملاقات مجازی خانواده ها زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۷۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جوان اهل گرمی اردبیل از چوبه دار

رییس مرکز توسعه حل اختلاف اردبیل گفت: یک جوان اهل گرمی که در تهران مرتکب قتل شده بود با تلاش هنرمندان و فعالان فضای مجازی استان اردبیل از پای چوبه دار نجات یافت.

سیدحسین علوی در گفت و گو با مهر، اظهار کرد: جوان اهل شهرستان گرمی مغان که در تهران با یک افغانی درگیر و مرتکب قتل شده بود پس از سه سال با پیگیری‌های ستاد صبر استان و تلاش‌های شبانه روزی و چند ماهه هنرمندان و فعالان فضای مجازی استان اردبیل از قصاص نجات پیدا کرده و به آغوش خانواده و دیار خود بازگشت.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته خانواده‌ای از شهرستان گرمی مغان به ستاد صبر استان مراجعه کرده و درخواست کمک برای نجات فرزند جوان خویش را کردند و ابراز داشتند که در یک نزاع و درگیری ناموسی در تهران پسرشان مرتکب قتل شده و یک مرد افغانی را ناخودآگاه به قتل رسانده است و حکم قصاص قطعی شده و می‌خواهند این حکم را اجرایی کنند.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف اردبیل ادامه داد: بعد از درخواست این خانواده و ورود صلح یاران ستاد صبر استان و تلاش‌های آنان خانواده مقتول از قصاص منصرف شده و خواستار پرداخت دیه شدند.

علوی بیان کرد: بنا به علت عدم توانایی مالی خانواده قاتل در پرداخت دیه با هماهنگی ستاد صبر استان هنرمندان و فعالان مجازی استان اردبیل برای جمع آوری مبلغ خواسته شده در فضای مجازی فراخوان زده و بعد از چند ماه تلاش مبلغ رضایت را جمع آوری کرده و رضایت قطعی از خانواده مقتول اخذ شد و این جوان نادم به آغوش خانواده و شهر خود بازگشت.

رئیس مرکز حل اختلاف استان در پایان گفت: هیأت بخشایش، صلح یاران و خیرین نیک اندیش ستاد صبر استان در سال گذشته توانستند با تلاش‌های جهادی و مستمر خود ۹ پرونده قتل را با صلح و سازش مختومه کرده و از قصاص ۹ انسان نادم و گرفتار جلوگیری کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در مازندران رسم ایرانی‌ ها برای شب قصاص ابن‌ ملجم پزشک تبریزی با رضایت اولیای دم آزاد شد

دیگر خبرها

  • ۱۳ زندانی به صورت الکترونیکی با رئیس کل دادگستری استان لرستان ملاقات کردند
  • پویش آزادی ۴۰ زندانی با کمک اردبیلی‌های مقیم آذربایجان‌شرقی
  • جوان اهل گرمی از چوبه دار در تهران نجات یافت
  • سال‌گذشته زمینه اشتغال ۴۵ هزار نفر زندانی کشور در داخل و خارج زندان فراهم شد
  • آزادی ۱۵۵ زندانی از زندان های هرمزگان
  • آزادی ۱۵۵ زندانی در هرمزگان
  • نجات جوان اهل گرمی اردبیل از چوبه دار
  • شرایط تحصیل زندانیان البرزی مهیا شد
  • ادامه تحصیل زندانیان البرزی در تمام مقاطع تحصیلی
  • مشکلات و مسائل زندان و زندانیان قابل انفکاک از دستگاه قضائی نیست