Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، تفاهم نامه همکاری دو دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و تربیت مدرس، به منظور گسترش ارتباطات علمی برای توسعه فناوری، دستیابی به نوآوری و بسترسازی برای تولید دانش، منعقد شد.

براساس این تفاهم نامه که به امضای حمیدرضا خانکه رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و محمدتقی احمدی رئیس دانشگاه تربیت مدرس رسیده است، دو دانشگاه توافق کردند که در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری با یکدیگر همکاری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«همکاری در ایجاد و راه اندازی دوره‌های میان رشته‌ای و تدوین دوره‌های آموزشی مشترک مورد تقاضای طرفین با توجه به نیازها و اولویت‌های وزارت بهداشت و وزارت علوم»، «استفاده از ظرفیت طرفین شامل تبادل استاد و دانشجو، استفاده از فضا و عرصه‌های آموزشی، در اختیار گذاشتن تجهیزات آزمایشگاهی و فناوری، برگزاری دوره‌های بین المللی مشترک و تبادل علم و فناوری با دیگر مراکز علمی در جهان» از توافقات دو دانشگاه است.

«برگزاری دوره‌های کارشناسی ارشد یا دکتری پیوسته مشترک در رشته‌های دارای برنامه مصوب دو وزارتخانه بهداشت و علوم» و «برگزاری دوره‌های مشترک تکدرس، کوتاه مدت، مهارتی و حرفه‌ای برای دانشجویان، کارکنان، اعضای هیئت علمی و متقاضیان آزاد از طریق مراکز دفتر آموزش آزاد، EDC، مرکز آموزش مهارتی و حرفه ای، مرکز بالندگی اعضای هیئت علمی، پردیس‌های خودگردان و بین المللی» از دیگر توافقات دو دانشگاه در حوزه آموزشی است.

«همکاری و حمایت از اجرای پایان نامه‌های مشترک دانشجویی بویژه پایان نامه‌های محصول محور مقاطع تحصیلات تکمیلی»، «انجام طرح‌های مشترک تحقیقاتی و فناورانه مورد توجه طرفین تفاهم نامه در سطوح ملی، منطقه‌ای و بین المللی»، «برگزاری کارگاه‌های علمی، آموزشی، مهارتی، پژوهشی، کاربردی، تجاری سازی، بین الملل سازی» از مفاد این تفاهم نامه است.

همچنین «ایجاد شبکه‌های اطلاعاتی میان 2 دانشگاه به منظور اشتراک منابع علمی و بسترسازی برای تولید علوم میان رشته ای»، «همکاری در تقویت پارک‌های علمی و فناوری، مراکز رشد بویژه در زمینه فناوری‌های نوین در بخش حوزه علوم بین رشته ای» و «استفاده از قابلیت‌های دو دانشگاه برای اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح در حوزه تجهیزات پزشکی – توانبخشی» از دیگر بخش‌های همکاری‌های پژوهشی پیش بینی شده دو دانشگاه است.

براساس این تفاهم نامه، «همکاری در جهت بهره مندی از تجارب و مشاوره‌های اعضای هیات علمی دو دانشگاه در قالب پروژه‌های همکاری با صنعت، با هدف تبدیل دانشگاه به نخستین مرجع رفع نیازهای دانش محور و کارآفرین» میان دو دانشگاه صورت می‌گیرد.

امکان «برگزاری همایش ها، نشست‌های علمی تخصصی و دانشجویی با محوریت توسعه امور آموزشی و پژوهشی، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های مختلف با هدف تولید، انتقال دانش و فناوری به صورت مشترک در سطح ملی و بین المللی»، «ایجاد بستر مناسب جهت در اختیار قرار دادن امکانات پزشکی، پیراپزشکی و بیمارستانی مراکز وابسته» و عضویت وابسته برای اعضای هیات علمی دو دانشگاه فراهم می‌شود.

در این تفاهم نامه روش اجرایی و نحوه همکاری طرفین، شرایط فسخ تفاهم نامه و همچنین مدت اجرای این تفاهم نامه که سه سال تعیین شده، مشخص بوده، ضمن آنکه تمدید اجرای این تفاهم نامه امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1110286 برچسب‌ها دانشگاه تربیت مدرس

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه تربیت مدرس تفاهم نامه بین المللی دو دانشگاه تربیت مدرس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۸۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضا تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی

به گزارش خبرگزاری مهر، آیین امضای تفاهم‌نامه طرح‌های توسعه میدان‌های گازی کشور با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و اکتشاف و تولید سه‌شنبه صبح (۱۱ اردیبهشت) با حضور جواد اوجی، وزیر نفت و محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران برگزار می‌شود.

شرکت ملی نفت ایران در دولت سیزدهم با هدف تأمین پایدار و رفع ناترازی گاز کشور و تأمین خوراک صنایع پتروشیمی، اقدام‌هایی گسترده را طرح‌ریزی و اجرا کرده است. در این زمینه می‌توان به امضای قرارداد و اجرای طرح‌های توسعه فاز ۱۱ میدان مشترک پارس جنوبی، توسعه گام نخست میدان گازی کیش، پروژه‌های جمع‌آوری گازهای مشعل، طرح ضربتی توسعه میدان‌های گازی شرکت نفت مناطق مرکزی و.... اشاره کرد.

شرکت ملی نفت ایران برای تحقق این اهداف و توسعه میدان‌های گازی کشور با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شرکت‌های ایرانی، مذاکراتی پرشمار را با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و اکتشاف و تولید ایرانی انجام داده است. در نتیجه این اقدام‌ها، تفاهم‌نامه‌های مطالعه توسعه ۱۶ میدان گازی در جنوب، جنوب غرب کشور و خلیج همیشه فارس با تخمین حجم سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد دلار و ۴۰۰ میلیون دلار و با هدف تولید حدود روزانه ۱۲۸ میلیون مترمکعب گاز با هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی امضا می‌شود.

پیش‌بینی می‌شود با تکمیل مطالعات تفاهم‌نامه‌های یادشده و امضا و اجرای کامل قراردادهای طرح‌های یادشده، ضمن افزایش تولید گاز کشور و رفع ناترازی، ۲۵ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم به‌ویژه در استان‌ها و شهرهای محل اجرای طرح‌ها ایجاد شود.

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها یک درصد از حجم سرمایه‌گذاری یادشده برای انجام مسئولیت اجتماعی شرکت ملی نفت ایران به‌ویژه در مناطق نفت‌خیز صرف خواهد شد.

در این طرح‌ها، برای نخستین بار هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی به‌منظور تأمین پایدار خوراک مورد نیاز مجموعه‌های به مطالعه و توسعه بالادستی میدان‌های گازی کشور می‌پردازند که گامی مؤثر برای تأمین مطمئن و پایدار خوراک این صنایع، استفاده از سرمایه‌های انباشته‌شده در این مجموعه‌ها، استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در صنایع پتروشیمی و ثروت‌آفرینی برای کشور است.

بر اساس این گزارش، تفاهم‌نامه‌های توسعه میدان‌های گازی «زیره و خارتنگ» و ساختار اکتشافی «دارنگ»، توسعه میدان‌های گازی «سفید زاخور، سفید باغون و هالگان»، توسعه مخازن «خامی زیلایی و کارون» و جمع‌آوری گازهای همراه مسجدسلیمان، توسعه میدان گازی «عسلویه غربی» و ایستگاه تقویت فشار کنگان، توسعه مخازن «خامی شهیدان، زیلایی و کارون»، توسعه میدان‌های گازی «میلاتون و رودک، بینک و رگ سفید» و توسعه میدان‌های گازی «اهواز و مارون خامی» با حضور وزیر نفت، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و مدیران ارشد صنعت نفت امضا می‌شوند.

کد خبر 6092488

دیگر خبرها

  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث
  • امضا تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی تفاهم‌نامه‌های همکاری امضا می‌کند
  • سه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد
  • پارک علم و فناوری تربیت‌مدرس هاب بین‌المللی تعاملات علمی با کشورهای دیگر
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس