Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون برنامه‌ریزی و پژوهش سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از پیشرفت 50 درصدی ساخت واحد پیرولیز شهرداری اصفهان و تحویل سوله مورد نیاز پیمانکار خبر داد و گفت: واحد پیرولیز که هدف تبدیل پسماند به سوخت مایع را محقق می کند، پیش بینی می شود تا سه ماه آینده بهره برداری و راه اندازی شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ فرشاد مستاجران با اشاره به انعقاد قرارداد راه اندازی فاز اول واحد پیرولیز در سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بخش خصوصی اظهار کرد: این قرارداد که دو ماه پیش امضا شد اکنون وارد فاز عملیاتی شده است به طوریکه 50 درصد از ساخت این واحد، پیشرفت فیزیکی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه یکی از فرآیندهای اجرای این طرح، واردات دستگاه مورد نیاز به کشور است که تا سه ماه دیگر این فرآیند هم همزمان با سایر بخش های پروژه به سرانجام می رسد، گفت: یکی از تعهدات شهرداری در این طرح، آماده سازی سوله و تحویل آن به پیمانکار است که این بخش از کار هم انجام شده است.

معاون برنامه‌ریزی و پژوهش سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان تصریح کرد: پیمانکار با تحویل گرفتن سوله، زیرساخت های مورد نیاز برای نصب دستگاه را در این سوله آماده سازی خواهد کرد.

*منافع کوتاه مدت و بلندمدت راه اندازی واحد پیرولیز برای شهرداری

وی با اشاره به اینکه بعد از راه اندازی واحد پیرولیز، تست های مورد نیاز انجام می شود، گفت: در مرحله نخست این پروژه، روزانه 10 تن پسماند از سوی شهرداری اصفهان به پیمانکار تحویل می شود تا تولید سوخت مایع که در رده گازوئیل است، انجام گیرد.

مستاجران با بیان اینکه سوخت تولید شده نیاز به پالایش دارد تا بتوان از آن به عنوان سوخت خودروهای دیزلی استفاده کرد، اظهار کرد: این طرح در کوتاه مدت و در بلندمدت برای شهرداری درآمدزایی ایجاد می کند؛ در کوتاه مدت مالکیت دستگاه که برای پیرولیز خریداری می شود و نیز کاهش 10 تنی دفن پسماند و هزینه حمل و نقل، به کاهش هزینه ها و افزایش درآمد شهرداری کمک می کند.

وی بیان کرد: مدل قرارداد شهرداری با بخش خصوصی برای راه اندازی واحد پیرولیز BOT است به این معنا که تا هشت سال درآمدهای حاصل از اجرای این طرح متعلق به بخش خصوصی و بعد از هشت سال در اختیار شهرداری قرار می گیرد.

*بازیافت پارچه با روش ریجکت

معاون برنامه‌ریزی و پژوهش سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان تصریح کرد: پارچه هایی که به عنوان زباله به سایت پسماند وارد می شود اغلب آلوده به سایر زباله هاست و چندان قابلیت بازیافت ندارد و اکنون با ریجکت بازیافت می شود.

وی افزود: از سوی دیگر پارچه سهم اندکی از تولید سوخت و نایلون ها سهم اصلی در این فرآیند دارد.

مستاجران از انجام مطالعات برای بازیافت پارچه و لباس خبر داد و گفت: اگر در مطالعات به نتیجه ای برای لزوم بازیافت پارچه و منسوجات برسیم، آموزش برای جداسازی این نوع از سایر اقلام را کلید خواهیم زد تا مردم پارچه های بازیافتی خود را به صورت جداگانه به سازمان پسماند تحویل دهند.

وی افزود: برای این منظور سرمایه گذار خارجی نیز پیشنهاداتی به شهرداری داشته است که بعد از اتمام مطالعات ما و رسیدن به نتیجه مطلوب، گام های بعدی برداشته خواهد شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصفهان انرژی درآمد سرمایه شهرداری سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان بازیافت پارچه راه اندازی مورد نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۸۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آینده‌نگری در ورزش برای پرورش استعدادها ضروری است

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان در مراسم تجلیل از ورزشکاران و مقام‌آوران بین‌المللی، کشوری و منطقه در رقابت‌های قهرمانی گفت: آینده‌نگری در ورزش برای پرورش استعدادها مهم و ضروری است.

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در هفته فرهنگی اصفهان بیش از ۲۰ عنوان برنامه در این منطقه پیش‌بینی و اجرا شد که یکی از مهم‌ترین و پرشورترین این برنامه‌ها آئین تجلیل از مقام آوران ورزشی منطقه بود.

وی افزود: در ویژه برنامه آئین تجلیل از مقام آوران ورزشی ۱۰۶ نفر از شهروندان در رده بین‌المللی و کشوری، همچنین از ۱۱۰ نفر از ورزشکاران در رده‌بندی منطقه‌ای در رشته‌های مختلف ورزشی تجلیل شد.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با بیان اینکه آینده‌نگری در ورزش برای پرورش استعدادها مهم و ضروری است، تصریح کرد: در ورزش باید تعهد داشته باشیم تا در راستای همگانی کردن ورزش موفق باشیم و در پی آن سلامت جامعه نیز بهبود ببخشیم.

قاضی‌عسگر ادامه داد: برای برون رفت از بیماری‌های ناشی از کم‌تحرکی در جامعه باید در ترویج ورزش همگانی تلاش مضاعف داشته باشیم، زیرا ورزش در سلامت جامعه نقش اساسی دارد و برای ورزش همگانی باید به‌صورت جامع و درست اقدام کنیم.

وی نقش شهرداری در توسعه ورزش را بسیار مهم توصیف کرد و افزود: در همه جای دنیا ورزش بدون حضور این نهاد ابتر است؛ هرگاه برنامه‌های ورزشی با شهرداری‌ها عجین باشد، اتفاقات خوبی برای ورزش شهر رقم خواهد خورد.

کد خبر 750149

دیگر خبرها

  • حد کم کردن وزن چقدر است؟
  • بومی سازی تبدیل پسماند پلاستیک به سوخت جامد
  • آینده‌نگری در ورزش برای پرورش استعدادها ضروری است
  • حد کم کردن وزن کجاست؟ نگاهی به شیوه‌های مرسوم در کاهش و تثبیت وزن
  • هیچ فرصت سرمایه‌گذاری در شهر نباید از دست برود/ چاره‌ای جز مشارکت مردم در توسعه شهر نداریم
  • اصولگرایان در مجلس آینده یک فراکسیون تشکیل می‌دهند
  • احداث شهرک بازیافت، گامی برای جمع‌آوری انبارهای غیرمجاز در نصف‌جهان
  • دانشکده هوش مصنوعی در دانشگاه آزاد تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی کاشان
  • اجرای حکم پلمب چهار واحد صنفی متخلف در یزد