Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا راحت دهمرده روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با اتباع بیگانه یکی از مهمترین گروه‌های متقاضی شناسنامه در سیستان و بلوچستان هستند اظهارداشت: در پی وقوع جنگ در کشورهای همسایه و مهاجرت غیرقانونی قشر زیادی از اتباع بیگانه به ایران و همچنین ازدواج بدون مجوز قانونی از طرف دولت با زنان ایرانی پس از گذشت چند سال شاهد فرزندان حاصل از این ازدواج‌های شرعی و غیرقانونی بودیم که بدون شناسنامه در این استان زندگی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به تصویب قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی در سال ۹۸ و تصویب آیین‌نامه اجرایی این قانون از طریق هیات دولت عمده مشکلات این افراد برطرف می‌شود.
 مدیرکل ثبت احوال سیستان‌ و بلوچستان تصریح کرد: نام‌نویسی افراد فاقد شناسنامه حتما در سامانه امور اتباع خارجه انجام می‌شود و پس از آن که این افراد فرم‌های مربوطه را پر کردند اداره امور اتباع در این زمینه از اداره کل ثبت احوال برای بررسی صحت سند مادر استعلام می‌گیرد.
وی با بیان اینکه افرادی به دلیل عدم ثبت فوت و یا خرید و فروش شناسنامه‌های فوتی، غصبی و جعلی قصد دارند ثبت احوال را گمراه کنند تاکید کرد: در زمینه دریافت شناسنامه از طریق مادر ایرانی تاکنون بیش از یکهزار و ۳۰۰ استعلام از ثبت احوال انجام و پاسخ‌های لازم نیز داده شده و تعدادی نیز رد شده‌اند که به استناد دلایل و مدارکی که داشتیم فرد مدعی صاحب شناسنامه نبوده است.

دهمرده خاطرنشان کرد: بعد از استعلام ثبت احوال نوبت به استعلام از دستگاه‌های امنیتی می‌رسد که آیا شوهر تبعه بیگانه مشکل امنیتی دارد یا خیر و بعد از تکمیل پرونده فرد به ثبت احوال ارجاع داده می‌شود و شناسنامه را در سریعترین زمان ممکن دریافت می‌کند و دیگر به نشست شورای تأمین نیازی نیست و در این روش براساس نامه اداره امور اتباع این شناسنامه را صادر خواهیم کرد.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان شناسنامه سازمان ثبت احوال كشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان شناسنامه سازمان ثبت احوال كشور سیستان و بلوچستان شناسنامه سازمان ثبت احوال كشور ثبت احوال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۸۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محروم‌ ترین و برخوردارترین استان‌ های کشور کدامند؟

 استان سیستان وبلوچستان با اختلاف بسیار بالایی، محروم‌ترین استان ایران شناخته شده است.   به گزارش روزنامه اعتماد، مرکز پژوهش‌های مجلس تصویری از محرومیت در استان‌های کشور را ترسیم کرده است.     در بخشی از این گزارش می‌خوانید؛  مرکز پژوهش‌های مجلس با استفاده از شاخص فقر چندبعدی جهانی و با استفاده از داده‌های پرسشنامه درآمد و هزینه خانوار در سال 1401 تصویری از وضعیت موجود محرومیت در کشور ارایه کرده که بر مبنای آن، استان سیستان وبلوچستان با اختلاف بسیار بالایی، محروم‌ترین استان ایران شناخته شده است.   پس از سیستان و بلوچستان، استان‌های کرمان و خراسان جنوبی بیشترین درصد محرومیت را داشته‌اند و سمنان، اصفهان و قزوین کمترین درصد محرومیت در بین خانوارها را دارا هستند.   مطابق این رتبه‌بندی از وضعیت محرومیت در کشور نزدیک به 30 درصد از خانوارهای سیستان و بلوچستان در محرومیت به سر می‌برند که در مقایسه با سایر استان‌ها، عدد بسیار بالایی است. چرا که مثلا اختلاف سطح محرومیت سیستان و بلوچستان با استانی مانند تهران 28 درصد است!  کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان
  • شناسنامه مهمترین سند کشور است
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور
  • آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • جوجه ریزی در مرغداری سیستان و بلوچستان ۱۷ درصد افزایش یافت
  • ۳٠ درصد قبولی در رشته‌های پزشکی و علوم پزشکی مربوط به زابل است
  • آغاز رقابت نوبت اول کنکور سراسری در سیستان و بلوچستان
  • محروم‌ ترین و برخوردارترین استان‌ های کشور کدامند؟
  • پیشرفت فیزیکی مسکن ملی سیستان و بلوچستان به ۵۰ درصد رسید