Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی شهامی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به نذور دهه محرم ۱۴۰۰ حسینیه اعظم زنجان، گفت: امسال نیز خیل عظیم عاشقان سرور و سالار شهیدان و ابوالفضل عباس(ع)  با 

اهدای نذور نقدی و قربانی، ارادت خود را به این خاندان در بالاترین درجات به ظهور رساندند.

وی در تشریح جزئیات نذور دهه محرم امسال اظهار داشت: بر این اساس ذبح قربانی تحویلی و نیابتی به یک هزار و ۲۳ راس شامل ۱۶ راس دام بزرگ و بقیه گوسفند و بز، تحویل دام زنده ۲ هزارو ۳۹۷ راس شامل گوسفند و بز، نذر قربانی به صورت پرداخت نقدی یک هزار و ۵۷۴ راس با اعتبار ۱۴ میلیارد و ۱۰۲ میلیون ریال رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول روابط‌عمومی حسینیه اعظم زنجان، میزان نذور نقدی در جایگاه‌های جمع‌آوری نذور را ۱۰ میلیارد و ۵۴۷ میلیون و ۱۱ هزار ریال اعلام کرد و گفت: مبلغ حاصل از فروش ۲ هزارو ۱۱۱ راس دام به مبلغ ۱۹ میلیارد و ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال و مبلغ حاصل از فروش آلایش و طیور زنده هم ۲ میلیارد و ۲۳۵ میلیون و ۳۲۳ هزار است.

شهامی همچنین خاطرنشان کرد: تعداد ۴۱۹ راس قربانی نیابتی (انفرادی) و پنج راس دام بزرگ نیابتی(مشارکتی) با مبالغ واریزی توسط صاحبان نذر تهیه و ذبح شده است که مبلغ آن ۱۵ میلیارد و ۷۴۴ میلیون ریال است.

وی با تاکید بر اینکه متوسط مبلغ پرداخت شده برای هر قربانی هشت میلیون و ۹۵۹ هزار ریال است، گفت: متوسط مبلغ به ازای هر دام نیز ۹ میلیون و هشت هزارو ۳۸۵ ریال است.

گفتنی است به علت بالا بودن تعداد احشام ذبح شده در مسیر دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان، این شهر به دومین قربانگاه جهان اسلام بعد از شهر مکه، مشهور شده است.

بزرگترین اجتماع عزاداران حسینی کشور هم در  قالب دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان در روز هشتم محرم، موسوم به "یوم العباس" در شهر زنجان برگزار می‌شود که بعد از شیوع ویروس کرونا و به منظور همراهی با برنامه های ستاد ملی مقابله با کرونا ۲ سال است که این تجمع برگزار نمی‌شود.

برچسب‌ها نذری حسینیه اعظم زنجان زنجان قربانی کردن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نذری حسینیه اعظم زنجان زنجان نذری حسینیه اعظم زنجان زنجان قربانی کردن حسینیه اعظم زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۹۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ سرهنگ بدری گفت: در راستای اجرای طرح ۴۸ ساعته تشدید مبارزه با کالای قاچاق با اولویت مقابله با خودروهای شوتی، حمل کالاهای قاچاق با ۲ دستگاه خودروی سواری و چهار دستگاه وانت نیسان، برای ماموران محرز شده و رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی قضایی در حین کنترل نامحسوس خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی استان خودروهای مذکور را  متوقف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان ادامه داد: در بازرسی از خودروهای مذکور در مجموع تعداد ۲۱۰ کارتن هفت کیلوگرمی تنباکو قاچاق (جمعا ۱۴۷۰ کیلوگرم تنباکو)، ۱۰ هزار و ۹۷۷ عدد انواع کالای بهداشتی و آرایشی خارجی، ۹۵۰ ثوب روسری خارجی و هفت راس دام سنگین (گوساله) فاقد مجوز دامپزشکی و حمل کشف شد.

سرهنگ بدری ادامه داد: کارشناسان ارزش مجموع اقلام مکشوفه فوق را ۲۰ میلیارد ریال برآورد کردند که در این خصوص ۶ نفر متهم دستگیر و به همراه پرونده متشکله به مراجع قضایی معرفی شدند.


رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان ضمن قدردانی و تشکر از آحاد جامعه در همکاری با پلیس از مردم خواست، در صورت مشاهده و آگاهی از هرگونه جرایم اقتصادی، قاچاق کالا و ارز و ... موضوع را به ستاد خبری پلیس امنیت اقتصادی به شماره ۰۹۶۳۰۰ و یا مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • ۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت
  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • آغاز حراج جدید شمش طلا فردا ۹ اردیبهشت ماه
  • سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌های بانکی افزایش یافت
  • کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال دستگیر شد
  • تشکیل ۱۰۶۷ پرونده تعزیراتی در فروردین سال جاری
  • اختصاص وام تحصیلی به بیش از ۴ هزار دانشجوی متاهل
  • بیش از ۴ هزار نفر از دانشجویان متاهل علوم پزشکی وام تحصیلی دریافت کردند
  • ۴ هزار و ۱۹۳ نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند
  • کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در زنجان