Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@07:13:34 GMT

اهدای ۴.۵ میلیارد تومان نذورات به حسینیه اعظم زنجان

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۵۹۸۹۴

اهدای ۴.۵ میلیارد تومان نذورات به حسینیه اعظم زنجان

ایسنا/زنجان مسئول روابط‌عمومی حسینیه اعظم زنجان گفت: محرم امسال بیش از ۴.۵ میلیارد تومان نذورات به این حسینیه اهدا شده است.

مجتبی شهامی ظهر امروز (۱۸ شهریورماه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در مجموع با احتساب نذورات نقدی و قربانی ۴۵ میلیارد و ۹۰۱ میلیون ریال در محرم امسال به حسینیه اعظم زنجان اهدا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خیران ۱۸۴ گرم و ۶۸۰ سوت طلا و ۲۷ گرم و ۲۵۰ سوت نفره به حسینیه اهدا کردند.

وی تعداد قربانی‌های نیابتی و تحویلی به حسینیه اعظم زنجان در محرم ۱۴۰۰ را ۱۰۲۳ رأس برشمرد و گفت: از این تعداد ۱۶ رأس دام بزرگ و مابقی گوسفند و بز هستند. ۲۳۹۷ رأس گوسفند و بز به شکل زنده به این حسینیه تحویل داده شده است.

این مسئول ادامه داد: رقم پرداختی برای ۱۵۷۴ رأس قربانی به شکل نقدی بیش از ۱۴ میلیارد و ۱۰۲ میلیون ریال بود و ۱۰ میلیارد و۵۴۷ میلیون ریال نیز مربوط به نذورات نقدی مردم است که در پایگاه‌های جمع‌آوری نذورات دریافت شده است.

مسئول روابط‌عمومی حسینیه اعظم زنجان با اشاره به اینکه مبلغ حاصل از فروش ۲ هزار و ۱۱۱ رأس دام ۱۹ میلیارد و ۱۶ میلیون ریال برآورد شده است، بیان کرد: مبلغ حاصل از فروش آلایش و طیور زنده نیز ۲ میلیارد و ۲۳۵ میلیون ریال است.

وی در مورد هزینه‌کرد نذورات و درآمدهای حسینیه عنوان کرد: حسینیه اعظم زنجان به شکل ‌هیئت‌ امنایی اداره و نذورات آن زیر نظر سازمان اوقاف و امور خیریه هزینه می‌شود اما علی‌رغم تصورات مردم این درآمدها رقم قابل توجهی نیست و در طول سال برای امور فرهنگی، اجتماعی و عمرانی مختلف هزینه می‌شود.

شهامی با اشاره به اینکه برای برگزاری مراسم دهه نخست محرم در مسجد و فضای باز حسینیه بیش از ۴۰ میلیون تومان برای سیستم صوتی هزینه شده است، تصریح کرد: ۴۰ هزار گوشت تبرک بسته‌بندی و توزیع شد که کشتارگاه و بسته‌بندی ۱۰۰ میلیون تومان هزینه دربرداشت.

وی با اشاره به اینکه در ایام غدیر و جشن‌های مذهبی در ۴۰ منطقه سطح شهر پایگاه‌های شور و نشاط برپا و با همکاری مساجد و هیئت‌های مذهبی بسته‌های فرهنگی در اختیار مردم قرار گرفته است، ادامه داد: سال گذشته در یوم‌العباس ۱۱۰ هزار بسته کمک مومنانه تهیه و توزیع شد که  ۲۰ هزار بسته به ارزش ۲ میلیارد تومان سهم حسینیه اعظم زنجان بود.

مسئول روابط‌عمومی حسینیه اعظم زنجان، صندوق قرض‌الحسنه، دارالشفا، کتابخانه، داروخانه و دفتر پاسخگویی به مسائل شرعی را از جمله خدمات حسینیه اعظم زنجان برشمرد و گفت: تاکنون ۸۰ باب منزل برای طرح توسعه حسینیه خریداری و در یک سال گذشته ۱۰۰۰ فقره وام به مبلغ ۶ میلیارد تومان از طریق صندوق قرض‌الحسنه اعطا شده است.

شهامی، در مورد احداث زائرسرای حسینیه اعظم زنجان در مشهد مقدس، یادآور شد: قرار بود این محل مهمانسرایی برای مردم زنجان و برگزاری برنامه‌های فرهنگی باشد که حدود یک میلیارد تومان برای آن هزینه شد اما به دلیل بالا رفتن هزینه‌ها، بروکراسی‌های اداری و قول‌هایی که عملی نشد، نیم‌کاره مانده است.

وی همچنین به ارائه خدمات اجتماعی مختلف و اقدامات درمانی اشاره کرد و افزود: در دارالشفای حسینیه اعظم زنجان از یک ماه گذشته مرکز واکسیناسیون کرونا راه‌اندازی شده و افراد بر اساس گروه‌های سنی اعلامی از طرف مرکز بهداشت و دانشگاه علوم‌پزشکی برای تزریق واکسن مراجعه می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان حسینیه اعظم زنجان حسینیه اعظم زنجان میلیارد تومان میلیون ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۵۹۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیر کل انتقال خون خراسان شمالی از رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در این استان در سال گذشته خبر داد.

دکتر هادی نوری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به رتبه دوم کشوری برای انتقال خون خراسان شمالی اظهار کرد: انتقال خون استان رتبه دوم در دو بخش رشد اهدای خون، رشد اهدای خون بانوان و رتبه دوم در شبکه ملی خون رسان را در کشور کسب کرد.

وی با اشاره به نقش بی بدیل اهداکنندگان خراسان شمالی در تامین خون استان و بخشی از کشور تصریح کرد: انتقال خون خراسان شمالی به برکت حضور اهداکنندگان خیرخواهی که همیشه همراه بیماران بودند در سال گذشته در دو بخش مهم و یک بخش حیاتی حائز رتبه دوم کشوری در تامین خون و فرآورده های خونی شد.

دکتر نوری با بیان اینکه در فصول مختلف به خصوص فصول سرد سال میزان اهدای خون به طور چشمگیری کاهش می یابد اهداکنندگان استان با آگاهی از این موضوع زمستان امسال برای تامین خون استان و شبکه ملی خونرسان کشور سنگ تمام گذاشتند به طوری که استان خراسان شمالی بعد از استان لرستان در رتبه دوم مشارکت در شبکه ملی خون رسان قرار گرفت.

وی افزود: طی سال گذشته میزان اهدای خون در استان بیش از ۱۶ درصد با افزایش روبرو بود و این در حالی است که در این شاخص هم رتبه دوم کشوری از آن خراسان شمالی شد.

این مقام‌مسئول ادامه داد: رشد اهدای خون بانوان که از موارد قابل اهمیت در سازمان انتقال خون ایران نیز به شمار می رود در استان با رشد هشت درصدی مواجه بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تصاویری متفاوت از نمایندگان درحال اهدای خون
  • مراسم اهدای جام و جشن قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران در جام ملت های آسیا 2024 / فیلم
  • خاخام صهیونیست: ما جلوی موشک‌های ایران را گرفتیم!
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • حمایت ساواک از حسینیه ارشاد؟!
  • عنبری:قهرمانی حق ملوان و انزلی‌چی‌ها بود
  • اولویت اولم ادامه همکاری با ملوان است/ قهرمانی حق انزلی‌چی‌ها بود
  • دستور لازم برای رفع مشکلات آزاد راه پیامبر اعظم(ص) داده شده است
  • آیا ادعای سید حسین نصر درباره‌ی همکاری شریعتی با ساواک حقیقت دارد؟
  • پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت