Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث پنج شنبه ۱۸ شهریورماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

پلیس سپیدان ۳۶ کیلو تریاک کشف کرد

فرمانده انتظامی سپیدان از کشف ۳۶ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک در بازرسی از سواری پژو در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ احمد فداکار فرمانده انتظامی سپیدان اظهار کرد: به منظور اقدامات مبارزه‌ای با عناصر اصلی قاچاق مواد مخدر، مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر سپیدان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی خودرو را توقیف و راننده و سرنشین را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی سپیدان با اشاره به اینکه در بازرسی از این خودرو ۳۶ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد، تصریح کرد: متهمان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

کشف ۱۹ کیلو تریاک در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف ۱۹ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک در بازرسی از باک یک سواری پژو ۴۰۵ خبر داد.

سرهنگ داود امجدی فرمانده انتظامی لارستان بیان کرد: ماموران انتظامی لارستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران انتظامی در بازرسی از آن خودرو ۱۹ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در باک جاسازی شده بود کشف کردند.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه در این خصوص ۲ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند، افزود: پلیس این فرماندهی با تمام توان در حفظ امنیت مردم تلاش می‌کند و از شهروندان تقاضا می‌شود در صورت برخورد با افراد مشکوک مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند.

شهروندان هنگام خرید آنلاین لوازم التحریر مراقب باشند

رئیس اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی فارس در خصوص خرید و فروش اینترنتی لوازم التحریر در آستانه فصل بازگشایی مدارس به شهروندان هشدار داد.

کارمند رتبه ۱۶ مهدی نعمایی رئیس اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی استان فارس بیان کرد: امروزه در عصر اطلاعات و ارتباطات درج آگهی‌های تبلیغاتی جایگاه ویژه‌ای در دنیای مجازی دارد، اما افرادی از طریق درج این نوع آگهی‌ها اقدام به کسب و کار غیر قانونی کرده و از این تبلیغات برای اهداف سوء و کلاهبرداری استفاده می‌کنند.

او با اشاره به اینکه فصل بازگشایی مدارس پیش رو است و خانواده‌ها فرصت مناسبی برای خرید وسایل ویژه داش آموزی دارند، افزود: در این ایام، کلاهبرداری از طریق درج آگهی‌های فریبنده از سوی برخی سایت‌ها و فروشگاه‌های مجازی و شبکه‌های اجتماعی به بهانه فروش ارزان قیمت لوازم التحریر متصور است.

این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد: برای جلوگیری از هرگونه کلاهبرداری در خرید‌های اینترنتی، قبل از تحویل کالا هیچ مبلغی را به حساب فروشندگان واریز نکنند و حتماً پرداخت وجه با دریافت کالا همزمان باشد.

کارمند نعمایی تصریح کرد: مجرمان سایبری به بهانه‌های مختلف مانند تخفیف ویژه دانش‌آموزی و فروش لوازم التحریر، پول هنگفتی از طعمه‌هایشان کلاهبرداری می‌کنند، لذا شهروندان باید در مواجهه با آگهی‌های جذاب و اغواگرایانه، هوشمندانه عمل کنند و ضمن تحقیق و بررسی از اصالت فروشگاه مورد نظر، اقدام به ثبت سفارش و پرداخت هزینه در سایت‌های فروش لوازم التحریر کنند و از دارا بودن «نماد اعتماد الکترونیکی» (enamad) توسط فروشگاه مجازی اطمینان حاصل کنند و از موقعیت جغرافیایی فروشگاه و سایر اطلاعات مربوط به آن مطلع شوند.

رئیس اداره آموزش همگانی معاونت اجتماعی پلیس فارس تاکید کرد: شهروندان در صورتی که مجبور به خرید از طریق درگاه‌های اینترنتی می‌باشند باید مراقب باشند تا در دام سایت‌های جعلی موسوم به فیشینگ گرفتار نشوند و هنگام پرداخت، مواردی مانند بررسی آدرس اینترنتی URL و وجود گواهینامه SSL یا پروتکل امن انتقال اطلاعات (https) را در نظر بگیرند و هنگام وارد کردن اطلاعات حساب خود حتماً از صفحه کلید مجازی استفاده کنند.

او یادآور شد: شهروندان می‌‎توانند در صورت مواجه با موارد مشکوک، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش فوریت‌های سایبری)، گزارش کنند.

۲۹ کیلو تریاک در زرین‌دشت کشف شد

فرمانده انتظامی شهرستان زرین دشت از کشف ۲۹ کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک در بازرسی از یک خودرو لاندور خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا صالحی‌فرد فرمانده انتظامی شهرستان زرین دشت بیان کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر زرین‌دشت هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک سواری لاندور مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: مأموران در بازرسی از این خودرو ۲۹ کیلو و ۳۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در شاسی و سپر عقب جاسازی شده بود کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زرین دشت اظهار کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

کامیون حامل دام توقیف شد

فرمانده انتظامی مهر از کشف ۵۶ راس گوسفند قاچاق در بازرسی از یک دستگاه کامیون در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ عظیم‌اله کرمی فرمانده انتظامی مهر بیان کرد: ماموران انتظامی شهرستان مهر در اجرای طرح برخورد با قاچاق کالا و ارز، حین کنترل محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: ماموران پلیس در بازرسی از این خودرو، ۵۶ راس گوسفند قاچاق که با هدف انتقال به استان‌های مرزی بارگیری شده بود را کشف کردند.

فرمانده انتظامی مهر با بیان اینکه ارزش احشام قاچاق مشکوفه یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

کشف خودرو سرقتی با پلاک جعلی

فرمانده انتظامی کوه چنار از کشف یک دستگاه سواری کوییک سرقتی با پلاک جعلی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ لطف‌الله محمدی فرمانده انتظامی کوه چنار اظهار کرد: ماموران انتظامی این فرماندهی هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک سواری کوییک مشکوک و آن را بررسی بیشتر توقیف کردند.

او افزود: با استعلام به عمل آمده مشخص شد پلاک جلو ملی و جعلی و پلاک عقب دولتی و جعلی با هویت دانشگاه پیام نور شیراز بوده و خودرو نیز دارای سابقه سرقت از شهرستان بوشهر است.

فرمانده انتظامی کوه‌چنار تصریح کرد: در بازرسی از این خودرو تعدادی اموال مسروقه شامل قطعات خودرو خارجی، سنگ فرز، مانیتور، ضبط و باند و بیش از ۱۰ قطعه از شماره پلاک جعلی کشف شد.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه سارق دستگیر شده از محکومین متواری و دارای ۸ فقره سابقه کیفری است، اضافه کرد: متهم پس از تشکیل پرونده در اختیار مراجع قضائی قرار گرفت.

اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در داراب

فرمانده انتظامی داراب از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی طی یک هفته گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی داراب بیان کرد: به منظور جلب رضایت شهروندان طی یک هفته گذشته، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در داراب به اجرا در آمد.

او افزود: در اجرای این طرح ۱۷ معتاد متجاهر جمع‌آوری و ۱۱ نفر سارق نیز دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب تصریح کرد: کشف ۳۲ فقره سرقت اعم از اماکن، مزارع، موتورسیکلت و درون خودرو و توقیف ۶۴ دستگاه وسایل نقلیه متخلف از دیگر نتایج اجرای این طرح بود.

طرح ارتقای امنیت اجتماعی در بوانات اجرا شد

فرمانده انتظامی شهرستان بوانات گفت: در طرح ارتقای امنیت اجتماعی ۱۹ دستگاه وسایط نقلیه توقیف شد.

سرهنگ ابوالحسن مزارعی فرمانده انتظامی شهرستان بوانات بیان کرد: طرح ارتقای امنیت اجتماعی با هدف پاکسازی نقاط آلوده و جرم‌خیز و برخورد با متخلفین و عرضه کنندگان مواد مخدر در شهرستان بوانات اجرا شد.

او افزود: در اجرای این طرح ۱۰ معتاد تابلو و توزیع کننده مواد مخدر و همچنین ۶ سارق دستگیر و حدود ۲ کیلو انواع مواد مخدر نیز در بازرسی از مخفیگاه آنان کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بوانات گفت: کشف ۹ فقره سرقت تابلو و علائم راه و ترابری و موتورسیکلت، توقیف ۱۹ دستگاه وسایط نقلیه متخلف و هنجار شکن از دیگر نتایج این طرح بود.

سرهنگ مزارعی ضمن تقدیر از همکاری صمیمانه شهروندان با پلیس و رضایتمندی آنان از اجرای این طرح، گفت: پلیس با اقتدار تمام با هرگونه آسیب اجتماعی برخورد کرده و برای تحقق جامعه‌ای سالم از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

دستگیری ۲۴ نفر از محکومین فراری در آباده

فرمانده انتظامی آباده از دستگیری ۲۴ نفر از محکومین فراری و تحت تعقیب طی دو ماه گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی فرمانده انتظامی آباده بیان کرد: در پی اجرای حکم قضائی مبنی بر دستگیری محکومین متواری و تحت تعقیب، به جهت حساسیت موضوع و ممانعت از قانون گریزی هنجار شکنان اجتماعی، این ماموریت به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار گرفت.

او ادامه داد: ماموران پلیس این شهرستان با انجام یک سری کار‌های اطلاعاتی و پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه این افراد در نقاط مختلف شهر آباده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده با بیان اینکه طی دو ماه گذشته مأموران انتظامی با هماهنگی دستگاه قضائی طی چند عملیات غافلگیرانه، ۲۴ نفر از محکومین متواری و تحت تعقیب را دستگیر کردند، گفت: متهمان برای رسیدگی و ادامه سیر مراحل قانونی، روانه دادسرا شدند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: لوازم التحریر حوادث و انتظامی خودرو سرقتی کیلو مواد مخدر از نوع تریاک طرح ارتقای امنیت اجتماعی فرمانده انتظامی شهرستان محور های مواصلاتی به یک شهرستان خبر بازرسی از این خودرو ماموران انتظامی انتظامی لارستان شهرستان بوانات لوازم التحریر اجرای این طرح مشکوک و آن یک سواری سواری پژو پلاک جعلی زرین دشت کشف شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۰۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری یک سارق با ۲۷ فقره سرقت در سنندج

فرمانده انتظامی استان کردستان از دستگیری سارق قطعات و محتویات داخل خودرو با ۲۷ فقره سرقت در سنندج خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار علی آزادی اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت محتویات داخل خودرو در سنندج، رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران کلانتری ۱۵ سنندج با اشراف اطلاعاتی و پس از هماهنگی با مراجع قضائی یک سارق سابقه‌دار را در این خصوص شناسایی و در یک عملیات ضربتی وی را در یکی از محلات حاشیه شهر سنندج دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان کردستان با بیان اینکه در تحقیقات به عمل آمده متهم به ۲۷ فقره سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو اعتراف کرد، خاطرنشان کرد: در این رابطه دو مال‌خر دستگیر شدند و متهمان به همراه پرونده در اختیار مراجع قضائی قرار گرفتند.

کد خبر 751453

دیگر خبرها

  • حضور به موقع پلیس، مانع از خودسوزی یکی از شهروندان شد
  • کلاهبرداری با شگرد خرید حواله خودرو در کرج
  • سارقان ۱۰ میلیارد ریالی لوازم خودرو در تبریز دستگیر شدند
  • دستگیری سارقان لوازم داخل خودرو در تبریز
  • انجام ۳ ماموریت پلیسی در شاهرود/ ۵ نفر دستگیر شدند
  • دستگیری کلاهبرداران اسکیمری ۱۰۰ میلیاردی
  • خرید و فروش خودرو به زودی آنلاین می‌شود؛ شفافیت و امنیت بیشتر با حذف واسطه‌ها
  • دستگیری سارقان ۲۲ دستگاه موتورسیکلت در تاکستان
  • دستگیری عامل خرید و فروش اشیای تاریخی در دهلران
  • دستگیری یک سارق با ۲۷ فقره سرقت در سنندج