Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@08:34:29 GMT

محکومیت مدیر یک موسسه حقوقی و وکیل همدستش در یزد

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۶۰۳۴۲

محکومیت مدیر یک موسسه حقوقی و وکیل همدستش در یزد

مجید فرهمند زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در پی وصول شکایاتی در خصوص سودجویی فردی با استفاده از عنوان وکیل رسمی دادگستری، موضوع در دستور کار حفاظت و اطلاعات دادگستری استان قرار گرفت و در بررسی صورت گرفته مشخص شد فرد مورد نظر از وکلای دادگستری نبوده و با استفاده از عدم آگاهی مراجعین و آشنایی نسبی به امور حقوقی و ارتباطاتی که با برخی از وکلا داشته توانسته با تظاهر به حرفه وکالت، اقدام به کسب منافع نامشروع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: با بررسی های تکمیلی مشخص شد این فرد با ثبت موسسه حقوقی و با مشارکت یکی از وکلا اقدام به تاسیس دفتر نموده و از طریق برخی اقدامات متقلبانه از جمله استفاده از آرم و پرچم کانون وکلا و شرکت در گردهمایی صنفی این قشر و انتشار تصاویر خود با اعضاء کانون در صفحات اجتماعی، اقدام به فریب سوژه های خود کرده است.

این مقام قضایی بر لزوم هوشیاری وکلا در مواجهه با اینگونه اقدامات و سوء استفاده برخی افراد سودجو در استفاده از عنوان وکیل، تصریح کرد: متاسفانه در موضوع مؤسسه حقوقی مورد بحث یکی از وکلای کانون وکلای استان یزد با استقرار در دفتر موسسه و در اختیار گذاشتن قرارداد و وکالت نامه سفید امضاء به متهم در ارتکاب بزه مداخله در امر وکالت مساعدت نموده که در نهایت و پس از سیر مراحل قانونی مدیرعامل موسسه به جرم مداخله در امر وکالت و وکیل مذکور نیز به جرم معاونت در این جرم محکوم و رأی محکومیت صادره نیز قطعی شده است.

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری بر برخورد قاطع و قانونی دستگاه قضایی به منظور حفظ آرامش روانی جامعه حقوقی استان تأکید کرد و گفت: انتظار است برخی اعضای صنفی حِرَف مختلف، شرافت، شأن و اعتبار شغلی خود را فدای مطامع دنیوی نکرده و در راستای حفظ و ارتقای جایگاه و اعتبار شغلی و سرمایه اجتماعی تلاش کنند و به خود اجازه ندهند که برخی از افراد سودجو و فرصت طلب با اقدامات مجرمانه خود به اعتبار یک صنف لطمه وارد کنند.

فرهمند زاده دقت بیشتر شهروندان در استفاده از وکیل و یا هر نوع فعال حرفه ای در صنوف مختلف را خواستار شد و بیان داشت: مردم باید بدانند صِرف استفاده از یک میز و ملزومات اداری و یا برخی تجهیزات تشریفاتی صنوف نمی توان اعتماد کرد بلکه باید پروانه کسب و یا جواز کار را رؤیت کرد و حتماً از مراجع ذیربط استعلام گرفت.

کد خبر 5300741

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد دستگیری ویروس کرونا واکسن کرونا بوشهر آمار کرونا کرمانشاه شیوع کرونا واکسیناسیون تعاونی گرگان اردبیل واکسیناسیون کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا ایلام هفته دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۰۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین خبر از وضیعت پرونده توماج و حکم داداگاهش

مصطفی نیلی وکیل توماج صالحی، درباره آخرین جزئیات حکم صادر شده برای موکل خود گفت: رای صادر شده است، اما هنوز نمی‌دانیم رای صادر شده چیست.

به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: منتظر هستیم که رأی به ما ابلاغ شود، پس از آن استنکاف کنیم و بعد از آن اطلاع‌رسانی صورت گیرد.

وکیل توماج صالحی تاکید کرد: در حال حاضر هیچ اطلاعی از حکم صادره نداریم. احتمال می‌دهم امروز یا فردا حکم را دریافت کنیم.

دیگر خبرها

  • ۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند
  • وکیل در آذربایجان شرقی
  • حل مشکلات حقوقی ۳ هزار مددجوی استان البرز از طریق مشاوره
  • وکیل بهاره هدایت: موکلم فعلا به زندان باز نخواهد گشت
  • کارگاه "راهبرد حقوقی و هماهنگی برای آزادی فلسطین" در استانبول برگزار شد
  • بررسی پرونده «صندوق پس انداز کارکنان راه آهن جمهوری اسلامی ایران» با ۷ هزار شاکی
  • آخرین وضیعت پرونده توماج صالحی
  • آخرین خبر از وضیعت پرونده توماج و حکم داداگاهش
  • روایتی حقوقی و هنری از کارگران کارخانه چیت‌سازی بهشهر 
  • آخرین جزئیات از وضیعت پرونده توماج صالحی