Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@21:28:47 GMT

۱۷۰ معتاد مبتلا به کرونا در خراسان شمالی فوت کردند

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۶۰۴۷۷

۱۷۰ معتاد مبتلا به کرونا در خراسان شمالی فوت کردند

سید احمد هاشمی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: همزمان با گسترش ویروس کرونا عده‌ای از افراد سودجو در سایت‌ها و فضای مجازی از فرصت استفاده کرده و این شایعه را تقویت می‌کنند که افراد معتاد به کرونا مبتلا نمی‌شوند این درحالی است که متخصصان بیماری‌های عفونی و درمان‌گران اعتیاد دیدگاه دیگری دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: مواد مخدر خاصیت ضدسرفه و مسکن های قوی هستند و به صورت ظاهری تعادل بیمار را پایدار نگه می دارد غافل از اینکه ویروس از درون شیوع را گسترش می دهد و زمانی بیمار به پزشک مراجعه می کند که زمان طلایی مقابله با کرونا را از دست داده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: مردم به این شایعه ها توجه نکنند و فوت ۱۷۰ معتاد و بستری بیش از یک هزار و ۲۰۰ معتاد در مراقبت های ویژه دلیل همه گیری کرونا در معتادان است.

وی خاطرنشان کرد: این نمونه از شایعه ها تبلیغی برای الکل شد و عده ای جان خود را از دست دادند بنابراین سوداگران مرگ با این گونه از شایعه ها سعی در فروش مواد بیشتری دارند و باید اطلاع رسانی مناسبی در این زمینه انجام شود.

براساس آمار رسمی تا پایان موج چهارم ویروس کرونا یکهزار و ۵۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در خراسان شمالی جان خود را از دست دادند که این میزان در موج پنجم افزایش زیادی داشته است.

براساس اعلام آخرین رنگبندی کرونایی شهرستان ها، هم اکنون شهرستان های بجنورد، اسفراین، شیروان، فاروج، گرمه، جاجرم در وضعیت قرمز و شهرستان های مانه و سملقان و  رازوجرگلان نیز در وضعیت نارنجی کرونایی قرار گرفته است.

براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن، خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

برچسب‌ها ویروس کرونا ستاد پیشگیری معتادان متجاهر خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ستاد پیشگیری معتادان متجاهر ویروس کرونا ستاد پیشگیری معتادان متجاهر خراسان شمالی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۰۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات قهرمانی پرس سینه خراسان شمالی برگزار شد

دریافت 39 MB

به گزارش خبرگزاری مهر، مسابقات قهرمانی پرس سینه خراسان شمالی با حضور ۱۱۵ ورزشکار در چهار رده سنی نوجوانان جوانان بزرگسالان و پیشکسوتان به میزبانی بجنورد مجموعه شهید علیدخت خانه بجنورد برگزار شد.

کد خبر 6096182

دیگر خبرها

  • ۶۳ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر در اردستان دستگیر شدند
  • (تصاویر) تشییع پیکر عیسی قلی‌پور، آخرین بخشی خراسان شمالی
  • خراسان شمالی غرق در ماتم عزای صادق آل محمد
  • باز باران، با طراوت بهاری
  • ۱۲۶۰ زائر از خراسان شمالی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • مسابقات قهرمانی پرس سینه خراسان شمالی برگزار شد
  • زلزله در خراسان شمالی ؛ شدت و مرکز زمین لرزه
  • زلزله ۴.۲ ریشتری تیتکانلو در خراسان شمالی را لرزاند
  • تیتکانلو خراسان شمالی لرزید
  • خراسان شمالی لرزید