Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از منابع رسمی پاکستان، در دیدار «ویلیام برنز» با ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش پاکستان، ژنرال «فیض حمید» رئیس کل سازمان اطلاعات امنیت این کشور نیز حضور داشت که هفته گذشته برای دیدار با رهبران طالبان به افغانستان سفر کرده بود.

روابط عمومی ارتش پاکستان امروز (پنجشنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: در این ملاقات موضوعات مورد علاقه دو جانبه، وضعیت امنیت منطقه‌ای همچنین تحولات کنونی در افغانستان مورد بحث قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ژنرال باجوا تاکید کرد که پاکستان همچنان متعهد به همکاری با شرکای بین المللی خود برای صلح در منطقه و اطمینان از آینده‌ای پایدار و مرفه برای مردم افغانستان است.

در بیانیه مذکور آمده است: رئیس آژانس اطلاعاتی سیا از نقش پاکستان درخصوص افغانستان از جمله عملیات موفقیت آمیز تخلیه و تلاش برای ثبات منطقه قدردانی کردند و طرفین متعهد شدند که نقش خود را برای بهبود بیشتر همکاری‌های دیپلماتیک با پاکستان در همه سطوح ایفا کنند.

اوایل خردادماه امسال نیز منابع خبری در پاکستان از سفر مخفیانه ویلیام برنز به اسلام‌آباد و دیدار با فرمانده ارتش و دیگر مقام‌های اطلاعاتی و امنیتی این کشور خبر دادند.

سفر فعلی رئیس سیا به پاکستان همزمان با نگرانی اسلام آباد که زمانی متحد غیرناتو واشنگتن به شمار می‌رفت، از اوضاع افغانستان و نحوه خروج آمریکایی‌ها از این کشور انجام می‌شود.

اوایل تیرماه امسال پارلمان پاکستان همراه دولتمردان، رهبران سیاسی و احزاب این کشور ضمن حمایت از جبهه‌مقاومت دولت اسلام‌آباد مقابل هرگونه نفوذ نظامی آمریکا به بهانه مراقبت از اوضاع افغانستان، اعلام کرد: هرگونه معامله آشکار یا مخفیانه با واشنگتن به ویژه ارائه پایگاه به خارجی‌ها درقلمروی پاکستان ممنوع است.

نخست وزیر پاکستان خردادماه امسال درباره مطالبه واشنگتن از اسلام‌آباد برای داشتن پایگاه نظامی پس از خروج از افغانستان، اعلام کرد: پاکستان هرگز پایگاهی به آمریکایی‌ها برای انجام ماموریت در خارج از مرزها نخواهد داد.

«عمران‌خان» در پاسخ به پرسش‌های مجری شبکه «اچ بی‌او مکس» تاکید کرد: پاکستان به طور قطع به آژانس سیا و یا نیروهای ویژه آمریکا اجازه نمی‌دهد تا از خاک این کشور برای انجام ماموریت‌های ضدتروریسم در خارج از مرزهای پاکستان استفاده شود.

برچسب‌ها ویلیام برنز ایالات متحده آمریکا تحولات افغانستان ارتش پاکستان پروندهٔ خبری تحولات افغانستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویلیام برنز ایالات متحده آمریکا تحولات افغانستان ویلیام برنز ایالات متحده آمریکا تحولات افغانستان ارتش پاکستان ارتش پاکستان اسلام آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۰۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان

وزارت خارجه‌ آمریکا اعلام کرد جان بس، معاون این وزارت برای گفت‌وگو با مقام‌های قطری و پاکستانی درباره افغانستان، به دوحه و اسلام‌آباد سفر می‌کند.

این وزارت گفته است جان بس از هفتم تا یازدهم ماه جاری از دوحه و اسلام‌آباد بازدید خواهد کرد.

در اعلامیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که جان بس در دوحه با مقام‌های ارشد دولت قطر و سایر هیأت‌های دیپلماتیک دیدار خواهد کرد تا در مورد حمایت از افغانستان و منافع مشترک امنیتی در منطقه گفت‌وگو کند.

در اسلام‌آباد نیز معاون وزارت خارجه امریکا درباره «طیف وسیعی از مسایل منطقه‌ای و دوجانبه» به عنوان بخشی از همکاری امریکا و پاکستان،‌ با مقام‌های ارشد دولتی آن کشور گفت‌وگو خواهد کرد.

پیش از این، توماس وست، نماینده‌ ویژه امریکا در امور افغانستان، نیز در یک سفر منطقه‌ای درباره‌ افغانستان با مقام‌های هند و امارات متحده عربی گفت‌وگو کرده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان
  • وزیرخارجه پاکستان: سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • سفر رئیسی حائز اهمیت است/ تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • اسلام‌آباد: سفر رئیس جمهور ایران فرصتی برای تعمیق همکاری‌ها بود
  • درانی: پاکستان بیشتر از هند از ناحیه افغانستان آسیب دیده است
  • سفر موفق رئیس جمهور ایران به اسلام آباد یک «تحول بزرگ» است
  • روایت رسانه‌های پاکستانی از دستاورد‌های اولین سفر رئیس جمهور به اسلام آباد
  • پاکستان: سفر آیت‌الله رئیسی موفقیت‌آمیز بود/ مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد
  • محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا
  • نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند