Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@14:59:31 GMT

۵۵۰ کلاس درس در مناطق سیل‌زده گلستان بازسازی شد

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۶۰۶۵۷

۵۵۰ کلاس درس در مناطق سیل‌زده گلستان بازسازی شد

گروه استان‌ها - با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش مجتمع آموزشی ۳۰ کلاسه که یکی از بزرگترین طرح‌های عمرانی آموزش و پرورش در سطح کشور به شمار می‌رود، با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریالی در گرگان افتتاح شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، ظهر امروز و در جریان سفر علیرضا کاظمی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش به استان گلستان مجتمع آموزشی 30 کلاسه " حیات طیبه سردار حاج قاسم سلیمانی" به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های عمرانی آموزشی در کشور در شهرک مسکن مهر زیتون گرگان افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مجتمع آموزشی در زمینی به مساحت 9 هزار مترمربع،  با اعتبار 400 میلیارد ریالی هزینه و با مشارکت اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان احداث شده است.

هادی حق شناس، استاندار گلستان با اشاره به اقدامات خوبی که در زمینه نوسازی و بازسازی مدارس به ویژه بعد از سیل نوروز 98 اتفاق افتاد اظهار داشت: بعد از سیل سال 1398 تا به امروز با همکاری وزارت آموزش و پرورش و خیران 550 کلاس درس در استان بازسازی و نوسازی شده است.

شروع سال تحصیلی از اول مهر فقط به صورت مجازی /برخی از شهرستان‌های اصفهان با روند نزولی کرونا موجه نشدندآمادگی کامل برای سال تحصیلی مجازی و حضوری در استان کرمان فراهم است21 راهکار تأمین معلم برای سال تحصیلی جدید/ درخواست از معلمان بازنشسته برای ادامه خدمت

وی با بیان اینکه آماده بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید هستیم، گفت: بخش عمده‌ای از کادر آموزش و معلمان در گلستان واکسینه شده‌اند و با تایید ستاد ملی کرونا، گلستان شرایط برگزاری کلاس‌های حضوری درس علاوه بر آموزش مجازی را دارد.

احسان گوهری‌راد، مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در حاشیه این مراسم با بیان اینکه تعداد دانش آموزانی که از سامانه شاد برای آموزش استفاده می‌کنند از 52 درصد در ماه‌های نخست شیوع کرونا به 82 درصد در شرایط کنونی رسیده است، گفت: با وجود تلاش‌هایی که از سوی معلمان و والدین و خود دانش‌آموزان صورت می‌گیرد اما آموزش مجازی نمی‌تواند جای حضور دانش آموزان در کلاس درس را بگیرد.

وی بیان داشت: ترک تحصیل و افت تحصیلی از پیامدهای شیوع کرونا و آموزش غیرحضوری است که سال گذشته یکهزار دانش آموز در مقطع ابتدایی ترک تحصیل کرده بودند که توانستیم نیمی از آنها را به فرآیند تحصیل بازگردانیم.

گوهری‌راد گفت: حدود 85 درصد فرهنگیان در استان گلستان دز اول واکسن کرونا را دریافت کردند و تزریق دز دوم نیز از هفته گذشته آغاز شده و امیدواریم این روند شتاب بیشتری بگیرد تا بتوانیم در ابتدای مهرماه شرایط لازم را برای آموزش حضوری دانش آموزان فراهم کنیم.

انتهای پیام/582/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آموزش و پرورش سال تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۰۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمود منطقی صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران در خاتمه نشست با مدیران آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان از سوی بهزیستی استان پیگیری می‌شود، تاکید کرد: توجه به آسیب‌های اجتماعی حوزه دانش‌آموزی محور طرح است.

وی خواستار پیگیری دقیق طرح جامع مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان شد و افزود: ساختارمندی مناسب و یکپارچگی مطلوب در حوزه آموزش و پرورش مزیت استان سمنان در اجرای این طرح است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به اینکه نکته اساسی که در راستای اجرای طرح نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزان وجود دارد، این است که غربالگری‌ها به‌خوبی انجام شود، گفت: در قالب این طرح گروه‌های در معرض خطر، پرخطر و کسانی‌که نیاز به خدمات فوریتی دارند، به بخش‌های مربوطه ارجاع داده شوند.

منطقی افزود: در سال گذشته، تعدادی ارجاعی از آموزش و پرورش داشتیم که مداخلات لازم در راستای رفع مشکل از سوی بهزیستی این استان انجام شد و از ابتدای سال جاری هم تعدادی از دانش‌آموزان که باید در کارگروه فوریت‌های روانی اجتماعی مورد بررسی و رفع مشکل قرار می‌گرفتند، زیر پوشش قرار گرفتند.

به گزارش مهر، نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان در واقع مجموعه‌ای نظام‌یافته از خدمات و برنامه‌ها شامل غربالگری، آموزش، توانمندسازی و حمایت‌های روانی اجتماعی به‌منظور مراقبت از دانش‌آموزان در برابر رفتارهای پرخطر، آسیب‌های اجتماعی و جرایم از طریق مداخله به‌موقع و مؤثر است.

کد خبر 6088400

دیگر خبرها

  • ۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد
  • ۱۰۹ کلاس درس جدید نیاز مهرماه شهرستان بیرجند
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • ۸۸ مدرسه شهرستان بیرجند دو نوبته است/نیاز به ۱۰۹ کلاس درس
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • آغاز ثبت‌ سفارش کتاب‌های درسی از امروز
  • تعطیلات مدارس در تابستان باشد یا بین دو نیمسال تحصیلی؟