Web Analytics Made Easy - Statcounter

صندوق جهانی مقابله با بیماری‌های ایدز، سل و مالاریا در گزارش سالانه خود اعلام کرد که همه‌گیری ویروس کرونا «تاثیری ویرانگر» بر مبارزه با این بیماری‌ها گذاشته است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران پویا؛ صندوق جهانی مقابله با بیماری‌های ایدز، سل و مالاریا روز گذشته در گزارش سالانه خود اعلام کرد که همه‌گیری ویروس کرونا «تاثیری ویرانگر» بر مبارزه با این بیماری‌ها گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا به اعلام این سازمان نتیجه بررسی‌ها برای نخستین بار از سال 2002 (زمان پایه‌گذاری صندوق جهانی مقابله با بیماری‌های ایدز، سل و مالاریا) نشان می‌دهد که بشر در عرصه مقابله با این بیماری‌ها به عقب رفته است.

"پیتر سندز" مدیر اجرایی این سازمان گفت: «تاثیر همه‌گیری کرونا بر مقابله با اچ‌آی‌وی (ویروس عامل ایدز)، سل و مالاریا و گروه‌هایی که ما از آنها حمایت می‌کنیم ویرانگر بود. برای اولین بار در تاریخ صندوق جهانی نتایج برنامه‌های کلیدی از عقبگرد حکایت دارد.»

کاهش چشمگیر دسترسی افراد آسیب‌پذیر به خدمات مقابله با ایدز

بررسی‌های صندوق جهانی مقابله با بیماری‌های ایدز، سل و مالاریا نشان می‌دهد که ارائه خدمات انجام آزمایش و پیشگیری از ابتلا به HIV به گروه‌های کلیدی و آسیب‌پذیر به شکل «چشم‌گیری» کاهش یافته است. این در حالی است که این گروه‌ها پیش از این هم در مقایسه با کل جمعیت به شکلی نامتناسب در زمینه دسترسی به این خدمات با مشکل روبرو بودند.

بنا به آمار این صندوق، شمار افرادی که در سال 2020 تحت پوشش خدمات و برنامه‌های پیشگیری از ابتلا به HIV (ویروس عامل ایدز) قرار گرفتند در مقایسه با سال قبل از آن 11 درصد کاهش یافت.

طبق بررسی‌های این سازمان میزان دسترسی جوانان به این خدمات و برنامه‌ها در سال 2020 نیز با کاهش 12 درصدی روبرو بود.

از سوی دیگر شمار مادرانی که برای جلوگیری از انتقال «اچ آی وی» به نوزادانشان دارو دریافت می‌کنند 4.5 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

در گزارش صندوق جهانی مقابله با بیماری‌های ایدز، سل و مالاریا آمده است که شمار آزمایش‌های «اچ آی وی» در سال 2020 میلادی 22 درصد کاهش یافت. این امر به این معنا است که شماری از مبتلایان به این ویروس در بسیاری از کشورها نتوانستند درمان خود را به موقع آغاز کنند.

تأثیر فاجعه‌بار بر بیماری سل 

تحقیقات صندوق جهانی مقابله با بیماری‌های ایدز، سل و مالاریا همچنین نشان می‌دهد که همه‌گیری ویروس کرونا در زمینه مقابله با بیماری سل نیز تاثیری «فاجعه‌بار» داشته است. بنا به اعلام این سازمان شمار افرادی که در کشورهای تحت نظر صندوق جهانی به دلیل ابتلا به نوع مقاوم سل در برابر داروها تحت درمان هستند 19 درصد کاهش یافته است.

بر اساس گزارش یورونیوز، تعداد بیمارانی که به دلیل ابتلا به نوع بسیار مقاوم سل در برابر داروها تحت درمان هستند هم با افت 37 درصدی روبرو بوده است. 

5 میلیون دوز واکسن کرونا وارد شد/ واردات 15 میلیون دوز واکسن در هفته آینده70 درصد مرگ‌ومیرهای کرونایی مربوط به سالمندان واکسینه‌نشده است/روند نزولی کرونا در 21 استان کشور70 درصد مرگ‌ومیرهای کرونایی مربوط به سالمندان واکسینه‌نشده است/روند نزولی کرونا در 21 استان کشور2750 نیروی بسیجی برای واکسیناسیون کرونا در تهران آموزش دیده‌اندوزیر بهداشت: 21 میلیون دوز واکسن کرونای دپوشده داریم!هر واکسن کرونا به چند نفر تزریق می‌شود؟

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا بهداشت و درمان ایدز ویروس کرونا بهداشت و درمان ایدز سل و مالاریا نشان می دهد درصد کاهش همه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۱۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط بیماری‌های کارگران با تغییرات آب و هوایی

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام عین‌اللهی، در پیامی به مناسبت گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای، تقویت مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه‌ای و ایجاد محیط کار ایمن و بهداشتی به عنوان یک حق اساسی در محل کار را چارچوبی برای مقابله با خطرات نوظهور ناشی از تغییرات آب و هوایی برای سلامت کارگران، عنوان کرد.

متن کامل پیام وزیر بهداشت

نهم اردیبهشت ۱۴۰۳ مصادف با ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی، روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای است و سازمان بین المللی کار در یک حرکت جهانی، شعار امسال را "زمان رو به اتمام است؛ در شرایط تغییر اقلیم، هم اکنون از ایمنی و بهداشت حرفه‌ای محیط کار اطمینان حاصل کنیم" اعلام کرده است.

تغییرات الگوهای آب و هوایی، تأثیرات قابل توجهی بر نیروی کار به ویژه ایمنی و سلامت کارگران برجای می‌گذارد و کارگران در مواجهه با سطوح بالاتری از عوامل مخاطره آمیز در محیط کار قرار می‌گیرند؛ این عوامل از جمله افزایش مواجهه با استرس گرمایی، اشعه فرابنفش، آلودگی هوا، مواجهه با مواد شیمیایی، وقوع حوادث بزرگ صنعتی، رویدادهای شدید آب و هوایی و افزایش بیماری‌های منتقله از طریق ناقلین می‌توانند در هر زمان با ایجاد بیماری‌های شناخته شده یا عوارض ناشناخته، سلامتی و ایمنی کارگران را به خطر بیاندازند.

امروزه ۱.۲ میلیارد شغل یا به عبارتی ۴۰ درصد از نیروی کار در جهان به دلیل تخریب محیط زیست در معرض خطر هستند. در فاصله سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۵ میلادی نیز سالانه ۲۳ میلیون سال عمر کاری به دلیل خطرات مختلف مرتبط با محیط زیست ناشی از فعالیت‌های انسانی یا تشدید آن، از بین رفته است.

کارگران در اغلب موارد اولین کسانی هستند که برای مدت طولانی و با شدت بیشتر در معرض اثرات تغییرات آب و هوایی قرار می‌گیرند و اغلب در معرض شرایطی هستند که عموم مردم می‌توانند از آن اجتناب کنند. بیماری‌های متعددی از جمله بیماری‌های ناشی از تنش‌های گرمایی، سرطان، بیماری‌های قلبی عروقی و بیماری‌های تنفسی در کارگران با تغییرات آب و هوایی مرتبط است. بنابراین برای کاهش اثرات مخاطره آمیز و مخرب تغییرات اقلیم بر سلامت نیروی کار، باید اقدام فوری انجام داد.

تقویت مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه‌ای و ایجاد محیط کار ایمن و بهداشتی به عنوان یک حق اساسی در محل کار، چارچوبی برای مقابله با خطرات نوظهور ناشی از تغییرات آب و هوایی برای سلامت کارگران فراهم می‌کند.

در همین راستا جمهوری اسلامی ایران نیز همگام با حرکت‌های جهانی با استقرار سازوکارهای ایمنی و بهداشت حرفه‌ای در مجموعه‌های تولیدی دولتی و غیر دولتی برای اجرای مؤثر سیاست‌های ملی و برنامه های بهداشت حرفه‌ای به منظور کنترل عوامل زیان آور و شرایط مخاطره آمیز محیط کار و به حداقل رساندن اثرات تغییر اقلیم بر روی سلامت شاغلین اقدامات قابل توجهی را سامان داده است.

البته این مهم همچنان نیازمند سیاستگذاری مؤثر و کارآمد از طریق شفاف سازی، جلب مشارکت عمومی و افزایش مسئولیت پذیری همه ذی نفعان و شرکای اجتماعی با بهبود قوانین و اجرای آنها می‌باشد تا در سایه صیانت از سرمایه‌های انسانی کشور به عنوان محور توسعه پایدار به اهداف مدنظر رهبری در راستای جهش تولید با مشارکت مردم و رشد اقتصادی در کشور نائل شویم.

اینجانب ضمن تبریک روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای به تمامی همکارانی که این عرصه را برای خدمت به مردم عزیز کشورمان برگزیده اند و تقدیر از تلاش‌ها و زحمات آنان، از درگاه خداوند متعال بهروزی، موفقیت و توفیق روزافزون برای همه عزیزان، همکاران و خدمتگزاران جامعه بهداشت حرفه‌ای را خواستارم.

کد خبر 6091355 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ارتباط بیماری‌های کارگران با تغییرات آب و هوایی
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • فیلم| وضعیت بیماری مالاریا در سیستان و بلوچستان
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • هیچ مورد فوتی ناشی از مالاریا به ثبت نرسید
  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم
  • هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • دهن‌کجی نتانیاهو به احکام دادگاه لاهه/ تأثیری ندارد