Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@04:47:44 GMT

تحولات افغانستان نشان از افول قدرت آمریکا است

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۶۱۲۵۲

تحولات افغانستان نشان از افول قدرت آمریکا است

به گزارش ایرنا سردار "رسول سنایی‌راد" روز پنجشنبه در جشنواره مالک اشتر سپاه لرستان اظهار داشت:  ۲هزار و ۲۶۰ میلیارد دلار هزینه و ۲ هزارو ۵۰۰ کشته حاصل حضور آمریکا در افغانستان است و با وجود این ناچار هستند این کشور را ترک کنند و افغانستانی که با جنگ در بازه زمانی چندماهه کم کم اشغال کردند یک جا در ۱۱ روز تخلیه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: سرعت تخلیه افغانستان توسط آمریکا نشان‌ می‌داد که مدیریت بعد از خروج را هم توان ندارند که یکی از دلایل آن نیز مشکلات داخلی خود آمریکا است رییس‌ جمهور این کشور مجبور است ۷۰۰ میلیارد دلار به ترمیم زیرساخت‌های این کشور  بدهد و هیچ ابائی ندارند که بگویند مجبور به خروج  بودند.

سردار سنایی راد ادامه داد: آنچه مسلم است امروز این اتفاق فراتر از  سطح منطقه می‌تواند بازتاب داشته باشد و در خود سطح منطقه بازتاب اولیه آن این می‌تواند باشد کسانی که تا قبل از این به اتحاد با آمریکا دل خوش کرده بودند امروز می بینند آینده‌ای مبهم دارند. 

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: اکنون در پرونده هسته ای ما آمریکایی‌ها نمی‌توانند مدعی وجود همه گزینه‌های روی میز باشند چون اگر واقعا می‌توانستند بجنگند در افغانستان مانده بودند و ادامه این روند را در عراق و سوریه شاهد هستیم و اتفاقاتی که افتاده مقدمه سایر اتفاقاتی که در آینده خواهد بود و امروز یک واقعیت را بر ما آشکار کند و آن افول قدرت آمریکا است. 

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: دولت آقای رئیسی با هوشیاری و بصیرت مردم ما بوجود آمد زیرا که فشارهای حداکثری هدفش این بود که  دلسردی در مردم ایجاد کند  و روی مشارکت تاثیر بگذارد و مردم را از ادامه حمایت گفتمان انقلاب اسلامی در انتخابات پشیمان کند که چندان موفق نبود، اما مردم پای صندوق‌ها آمدند، رای دادند و ادامه همراهی و حمایت از گفتمان انقلاب اسلامی بود. 

وی اضافه کرد: آقای رییسی کابینه تشکیل داده و فهم این را دارد که مردم چرا به او رای دادند،  مردم از بی صداقتی ها و فساد خسته شده بودند و توقع حل مشکلات را با کار مضاعف مسئولان ، تعهد و مسئولیت‌پذیری مسئولان را دارند لذا رئیسی به میدان آمده تا مطالبه به حق مردم را پاسخ دهد.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: تحولات منطقه شرایطی را برای کشور فراهم کرده که اگر احیانا مذاکره‌ای رخ دهد قدرت مناسب‌تری برای چانه‌زنی دارد، سیاست گردش به شرق یا استفاده از ظرفیت‌های موجود در شرق را بهتر میتواند دنبال کند.

برچسب‌ها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاورمیانه لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاورمیانه لرستان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاورمیانه لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۱۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار رادان: قرائت قرآن از زنان مکشوفه حجاب را نشان می دهند/ این تفکر حتی برخی افراد حزب اللهی را تحت تاثیر قرار داده و تصاویر آن دست به دست می‌شود

  فرمانده کل انتظامی تاکید کرد که دشمن می‌داند نظام جمهوری اسلامی ایران متکی بر ملت است و برای همین مردم را مورد هدف قرار داده است.

به گزارش ایرنا، سردار احمدرضا رادان روز پنجشنبه در اجتماع حمایت از طرح نور فراجا در گلستان شهدای شهراصفهان ، افزود: دشمن دریافته است که اصل کلیدی فتح خاکریزهای ایران درنوردیدن اصل مترقی دین است که بنیان این اصل عفاف خواهران و مادران ما است.

فرمانده کل انتظامی تصریح کرد: هدف دشمن زدودن حیا و غیرت با برنامه‌ریزی هدفمند است به نحوی که امروز با نشان دادن جلوه های اسلامی و قرائت قرآن از زبان زنان مکشوفه حجاب وانمود می‌کنند که می‌توان در عین بی‌حجابی قاری قرآن بود.

وی ادامه داد: این تفکر حتی برخی افراد حزب اللهی را تحت تاثیر قرار داده و تصاویر آن دست به دست می‌شود که همان استحاله دشمن است؛ این دشمنی مربوط به امروز و دیروز نبوده بلکه به همان سال‌های اولیه آغاز پس از انقلاب بر می‌گردد.

وی ضمن ابراز گلایه از برخی سریال‌های تلویزیونی گفت: در برخی فیلم‌ها شخصیت زنان محجبه و چادری را به نحو شایسته ای نشان نمی‌دهند و بر عکس زنان دیگر را با خصوصیات اخلاقی خیلی خوبی جلوه می‌دهند.

رادان در ادامه سخنانش به تجمعات اعتراضی دانشجویان آمریکا پرداخت و گفت: باید از بی‌بی سی ها و اینترنشنال‌ها که نوکر جیره بگیر هستند سوال کنیم از دانشگاه‌های آمریکا و فرانسه و انگلیس چه خبر؟ از دختری که ستم وار به او حمله می‌شود چه خبر؟ و در نهایت از شعار زن زندگی آزادی چه خبر؟ آن‌ها دموکراسی را برای خودشان تعریف می‌کنند.

فرمانده کل انتظامی گفت: امروز ما آزادی را به سبک دین و انقلابمان تعریف می‌کنیم و پلیس ایران مفتخر به حمایت مردم عزیز است، دشمن در برنامه‌ریزی خود به یک نکته توجه نداشت و آن مردم ما بودند.

وی ادامه داد: دشمن خیلی تلاش کرد که شبهه های فراوانی ایجاد کند؛ پلیس ایران مفتخر به حمایت مردم عزیز و انقلابی است که در حقیقت با جوششی وصف ناپذیر به دنبال احیای دین خودشان هستند.

در این مراسم همسر سردار شهید زاهدی نیز طی سخنانی از نیروی انتظامی و عملکرد فرماندهی آن تشکر کرد.

دیگر خبرها

  • چین: روابط با افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • فقر و فقدان قدرت خرید اخلاق اجتماعی را مخدوش می‌کند
  • عرضه دو تک نگاری خبرنگار ایرانی از افغانستان در نمایشگاه کتاب
  • تحولات اوکراین|قصد بایدن برای حمایت غیرعلنی از کی‌یف
  • سردار رادان: قرائت قرآن از زنان مکشوفه حجاب را نشان می دهند/ این تفکر حتی برخی افراد حزب اللهی را تحت تاثیر قرار داده و تصاویر آن دست به دست می‌شود
  • حکم دادگاه لاهه برای دستگیری نتانیاهو جدی است
  • ظریف: خیلی‌ها فکر می‌کنند آمریکا ابر قدرت است اما امروز چیزی به نام قدرت هژمون نداریم / اسرائیل هیچ وقت پای کسی نخواهد ایستاد + فیلم
  • حمایت دانشجویان آمریکایی از مردم غزه از اثرات عملیات «وعده صادق» بود
  • فعال سیاسی اصلاح طلب: تحولات جهانی به سود ایران است
  • دانشگاه محل تسویه حساب سیاسی نیست