Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@11:47:47 GMT

مرمت مجموعه تاریخی در اشکذر

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۶۱۳۶۰

مرمت مجموعه تاریخی در اشکذر

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، ، جمالیان رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اشکذر گفت: با اجرای عملیات مرمت قسمتی از بدنه سردر مسجد جامع و ورودی حسینیه مجموعه سلطان بندرآباد کاهگل و آجر فرش قسمتی از محوطه ورودی این مجموعه تاریخی انجام شد.

او افزود: این مجموعه تاریخی و عظیم متعلق به قرن ۹و ۸ هجری قمری دارای مسجد، حسینیه، خانقاه، آب انبار، حمام، برج‌های حفاظتی، بقعه و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. است که مدفن مشایخ سلسله دادایی است.

جمالیان گفت: ورودی اصلی بنا در ضلع شمالی واقع شده که بعد از آن فضای هشتی و حسینیه است و در مرکز آن کلکی بنا شده که فضای گنبدخانه و بقعه در پشت ایوان واقع شده است.

او گفت: این بنای تاریخی در ضلع غربی مسجد جامع قرار دارد که دارای دو شبستان زمستانه و تابستانه است همچنین شبستان تابستانه این مسجد مانند مسجد جامع یزد دارای صحن با رواق‌هایی در اطراف ایوانی بلند و فضای گنبدخانه است.

جمالیان اظهار داشت: قدیمی‌ترین بنای این مجموعه خشتی، خانقاهی است که در ضلع شرقی مجموعه قرار دارد و در داخل آن مسجدی دو قبله می‌باشد که در نوع خود جالب و دیدنی است.

او گفت: در ضلع شرقی خانقاه ورودی حمامی است که در حال حاضر در زیر ریگ مدفون است که دور تا دور این مجموعه با حصار و برج‌های دیدبانی حفاظت شده است.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مرمت و بازسازی آثار تاریخی میراث فرهنگی و گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۱۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ نوای زیبای تلبیه در حسینیه امام خمینی(ره)

لَبَّیکَ الّلهُمَّ لَبَّیکَ، لَبَّیکَ لاشَریکَ لَکَ لَبَّیکَ، إنَّ الْحَمْدَ وَ النِّعْمَةَ لَکَ وَالْمُلکَ، لاشَریکَ لَکَ لَبَّیکَ.

دریافت 12 MB

دیگر خبرها

  • نوای زیبای تلبیه در حسینیه امام خمینی(ره)
  • فیلم/ نوای زیبای تلبیه در حسینیه امام خمینی(ره)
  • مسجد و هویت‌بخشی به محله
  • بازپیرایی و مرمت محله تاریخی حسینیه اعظم سمنان
  • مرمت پل خاتون کرج آغاز شد
  • نوبت مرگ کوره‌های قاجاری رسیده است؟
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود
  • تشییع پیکر مطهر شهید گمنام در اشکذر - یزد
  • «باغ حاجی» از بیم تخریب تا امید آبادانی
  • تشییع پیگر مطهر شهید گمنام در اشکذر یزد