Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@21:12:28 GMT

فرهنگ در جامعه مظلوم واقع شده است

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۶۱۶۰۷

فرهنگ در جامعه مظلوم واقع شده است

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سید محمد سعیدی در دیدار محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که ظهر پنج شنبه در سالن محراب شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد با آرزوی توفیق برای دولت جدید، گفت: مهمترین پشتوانه مسئولان که مقام معظم رهبری هم روی آن تأکید دارند اعتماد مردم است که متأسفانه این اعتماد خدشه‌دار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اعتماد مردم به مسئولان باید ترمیم شود، افزود: امروز که مردم به این نتیجه رسیدند که باید فردی مردمی را انتخاب کنند مسئولان نیز باید تصمیمات و عملکرد اعتماد ساز، امنیت آفرین و بر صراط مستقیم اهل بیت (ع) داشته باشند تا خواسته‌های مردم از دولت محقق شود.

نماینده ولی فقیه در استان قم گفت: مرعوب بودن برخی مسئولان قبلی در قبال بیگانگان کار دست خودشان و مردم داد که خوشبختانه رئیس جمهور فعلی نشان داده است که برخوردی قاطعانه همراه با منطق با افرادی که گمان می‌کنند دنیا در دست آنها است دارد و باید این ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به سابقه درخشان آیت الله رئیسی در آستان قدس رضوی و دستگاه قضا نسبت به امور اقتصادی و برخورد با مفاسد اقتصادی که مشکل اصلی کشور است، تصریح کرد: یکدست بودن مسئولان از نظر انگیزه خدمت، دیانت و تبعیت از مقام معظم رهبری از نکاتی است که می‌تواند به پیشرفت هر چه بیشتر کشور کمک کند.

سعیدی با بیان اینکه رئیس جمهور به عنوان شخص دوم کشور باید مطیع و مجری اوامر و منویات رهبر معظم انقلاب باشد، افزود: فرصت خدمت نعمتی است که در اختیار شما قرار گرفته است و باید با روحیه جهادی و خستگی ناپذیر کار کرد و از ظرفیت نخبگانی کشور چه در فکر و چه در اجرا استفاده کرد.

وی با بیان اینکه امروز فرهنگ در جامعه مظلوم واقع شده است، افزود: فرهنگ کشور را باید به اصالت‌ها و رسالت‌های اصلی خود که همان فرهنگ اهل بیت (ع) و اسلام است بازگرداند و با پرهیز از تنگ نظری یا مسامحه گری نسبت به دیدگاه‌های اسلامی به طوری عمل کرد که با اسلام اصیل همخوانی داشته باشد.

تولیت آستان مقدس بانوی کرامت ارتباط با دیگر ملت‌ها و دولت‌ها را سیره پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) دانست و گفت: قوانین اسلام برای مدیریت بسته جامعه طراحی نشده است و ارتباط با خارج کشور در چارچوب قوانین اسلام باید صورت بگیرد.

کد خبر 5300840

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری قم محمدمهدی اسماعیلی فرهنگ و ارشاد اسلامی ویروس کرونا واکسن کرونا بوشهر آمار کرونا کرمانشاه شیوع کرونا تعاونی واکسیناسیون گرگان اردبیل واکسیناسیون کرونا هفته دفاع مقدس ایلام ستاد ملی مقابله با کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۱۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صداقت و تعامل با مردم مد نظر مسؤولان باشد

ایسنا/کردستان امام جمعه سنندج گفت: شناسایی وظایف، صداقت و تعامل با مردم از نکاتی است که باید همواره مد نظر مسؤولان قرار گیرد و آن‌ها ملجا و پناهگاه مردم باشند.

ماموستا فایق رستمی امروز (۱۴ اردیبهشت ماه) در خطبه‌های نماز جمعه که در مسجدجامع شهر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: معلم جایگاه والایی در جامعه اسلامی دارد و دین اسلام بالاترین پاداش‌ها را برای عالمان، دانشمندان و معلمان اختصاص داده است. جایگاه معلمی تا جایی بالاست که پیامبر اکرم (ص) در حدیثی می‌فرمایند «إنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکَارِمَ الْأَخْلَاق» که در آن، هدف از بعثت خود را تکمیل فضائل اخلاقی بیان کرده است.

وی بیان کرد: بالاترین خدمت در دین اسلام خدمت به مردم، فقرا و نیازمندان جامعه و عمران و توسعه و آبادانی است که باید مورد توجه مسؤولان قرار گیرد.

او خدمت عام‌المنفعه به دور از باندبازی و اجرای عدالت را از دیگر انتظاراتی دانست که مردم از مسؤولان دارند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • دیدار رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با رهبر شیعیان مالی
  • دفاع دانشجویان غیر مسلمان از مردم مظلوم فلسطین بازتاب نامه‌‌های مقام معظم رهبری است
  • صداقت و تعامل با مردم مد نظر مسؤولان باشد
  • دفاع دانشجویان غیر مسلمان از مردم مظلوم فلسطین و غزه بازتاب نامه‌های مقام معظم رهبری است
  • خدمت به مردم بالاترین جایگاه را در دین اسلام دارد
  • خدمت مسئولان به مردم باید به‌دور از تبعیض باشد
  • مشکلات جامعه ایثارگران و خانواده شهدا مورد اهتمام قرار بگیرد
  • سپاه، صلح طلب اما جنگ بلد، مقتدر ولی مظلوم
  • آمارهای تکان‌دهنده مصطفی معین از بی‌اعتمادی جامعه ایران نسبت به همدیگر، رسانه و مسئولان (فیلم)
  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند