Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی صولت در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: یک هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی شامات شهرستان پارس آباد به کشت برنج اختصاص یافته بود که پیش بینی می‌شود ۴ هزار و ۸۰۰ تن شلتوک و ۲ هزار و ۴۰۰ تن برنج خالص استحصال شود.

وی با اشاره به اینکه برنج تولید شده در شهرستان از نوع طارمی و هاشمی است، گفت: آب و هوا و خاک حاصلخیز و عدم استفاده از سموم شیمیایی و عطر بوی خاص برنج باعث زبانزد خاص و عام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صولت با اشاره به اینکه برداشت این محصول با دستگاه‌های مکانیزه انجام می‌گیرد، عنوان کرد: برای تبدیل شلتوک به برنج سفید شش کارخانه شالیکوبی مدرن در شهرستان فعالیت می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی پارس آباد با اشاره به اینکه برداشت برنج تا اواسط مهرماه ادامه دارد، افزود: برنج‌های استحصال شده شهرستان پارس آباد به مصرف مردم منطقه و بخشی دیگر نیز به سایر استان‌های همجوار به فروش می‌رسد.

وی گفت: شهرستان پارس آباد با کشت و تولید بیش از ۳۰ نوع محصول زراعی از قطب‌های کشاورزی کشور به حساب می‌آید.

کد خبر 5300657

منبع: مهر

کلیدواژه: کشاورزی شهرستان پارس آباد اردبیل برداشت برنج وزارت جهاد کشاورزی ویروس کرونا واکسن کرونا بوشهر آمار کرونا کرمانشاه شیوع کرونا تعاونی واکسیناسیون گرگان اردبیل واکسیناسیون کرونا هفته دفاع مقدس ایلام ستاد ملی مقابله با کرونا پارس آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۱۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین نشای مکانیزه برنج در شفت انجام شد

به گزارش خبرنگار مهر، اولین نشای مکانیزه برنج ظهر پنج شنبه با حضور مسؤولان در روستای لاقان واقع در بخش مرکزی شهرستان شفت انجام شد.

«مهدی نقدی» فرماندار شفت در حاشیه این آئین با بیان اینکه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی بسیار ضروری است، اظهار کرد: باید کشاورزی را از حالت سنتی به مکانیزه تبدیل کنیم.

فرماندار شفت با بیان اینکه با بهره گیری از روش‌های علمی می‌توانیم برای پیشرفت کشاورزی و کاهش هزینه‌ها و مصرف بهینه آب گام‌های مؤثری برداریم، گفت: از مهمترین مزایای کشت مکانیزه کاهش هزینه تولید و افزایش محصولات در واحد سطح است.

«محمد رضا یوسف نژاد» مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شفت نیز در ادامه اضافه کرد: در سال زارعی جاری ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری این شهرستان معادل بیش از ۱۱ هزار هکتار از ۱۴ هزار و ۳۳۶ هکتار به صورت مکانیزه کشت می‌شوند.

گفتنی است، شهرستان شفت با داشتن ۲ بخش مرکزی و احمد سرگوراب، چهار دهستان جیرده، ملاسرا، چوبر، نصیر محله و ۱۰۲ روستا و ۱۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و بالغ بر ۱۴۳۳۶ هکتار اراضی شالیزاری دارد که در این زمین‌ها سالانه ۴۵ هزار تن برنج سفید تولید می‌شود.

کد خبر 6088504

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۲۰۰۰ تن گل محمدی در خراسان رضوی
  • واژگونی خودروی پژو پارس در «صفی‌آباد» یک مجروح برجا گذاشت
  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش
  • این ۱۴ نفر بالاترین ثروت در جهان را دارند
  • افت تراز آب های زیرزمینی در کهگیلویه/توقف کشت برنج با آب زیرزمینی
  • نخستین نشای مکانیزه برنج در شفت انجام شد
  • پیش بینی برداشت بیش از ۷۰۰ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • جابه‌جایی ۲۵۲ هزار تن کالا از استان اردبیل
  • افزایش ۴۵ درصدی کرایه تاکسی در پارس آباد
  • حل مشکل شهروندان با پیگیری خبری