Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا این تفاهمنامه همکاری در راستای اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور به امضای «محسن نریمان»، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس و «غلامرضا شریعتی»، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران رسید. 

ارائه اطلاعات مورد نیاز منطقه آزاد ارس در حوزه استانداردسازی، ارسال آخرین دستورالعمل‌ها، بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌های سازمان به منطقه آزاد ارس، ارائه تقویم آموزشی و برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با استاندارد برای کارشناسان معرفی شده از سوی ارس، برقراری دسترسی مشترک اداره‌کل غذا و دارو و استاندارد سازمان منطقه آزاد ارس به سامانه‌های تخصصی، اتوماسیون اداری و بانک‌های اطلاعاتی سازمان مشابه دسترسی ادارات‌کل استاندارد استان‌ها، همکاری و تعامل اداره‌کل استاندارد استان‌ها با ارس از مهم‌ترین وظایف سازمان ملی استاندارد در این تفاهم‌نامه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظارت عالیه بر کیفیت عملکرد اداره‌کل غذا، دارو و استاندارد منطقه آزاد ارس، اولویت‌بخشی و تسریع در تایید صلاحیت آزمایشگاه‌ها و شرکت‌های بازرسی معرفی شده از سوی ارس، ارسال فهرست آزمایشگاه‌های مورد تایید استاندارد به ارس، پذیرش کلیه پاسخ‌های آزمایشگاهی صورت گرفته در آزمایشگاه‌های مناطق آزاد کشور که مورد تایید استاندارد می‌باشد، از دیگر وظایف مهم سازمان ملی استاندارد در این تفاهم‌نامه است. 

مشارکت در تهیه، تدوین و تجدید استانداردهای ملی و بین‌المللی، اجرای مقررات و دستورالعمل‌های سازمان استاندارد و نظارت بر اجرای صحیح آن با رعایت ماده چهار مقررات صادرات، واردات و امور گمرکی مناطق آزاد، بهره‌گیری از خدمات آزمایشگاه‌ها، شرکت‌های بازرسی و مراکز آموزشی تایید صلاحیت شده استاندارد نیز از مهم‌ترین وظایف سازمان منطقه آزاد ارس در این تفاهم‌نامه به شمار می‌رود.

همچنین تشکیل کمیته علائم، صدور، تمدید، تعلیق و ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد، ارزیابی کیفیت کالاهای مشمول مقررات استاندارد در مبادی خروجی ارس و صدور گواهی ارزیابی انطباق، اجرای طرح‌های کنترل و نظارت برای مراکز عرضه و فروش، برگزاری کمیته‌های رسیدگی به اعتراض‌ها و شکایت‌های واردکنندگان و صادرکنندگان از دیگر وظایف سازمان منطقه آزاد ارس محسوب می‌شود.

براساس ماده‌ ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور، به ‌منظور ساماندهی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و ایفای نقش موثر آنها در تحقق اهداف سند چشم‌انداز بیست ‌ساله نظام، اعمال مدیریت یکپارچه و ایجاد رشد اقتصادی مناسب در این مناطق، هم‌پیوندی و تعامل اثرگذار اقتصاد ملی با اقتصاد جهانی و ارایه الگوی توسعه ملی در بخش‌های مختلف، کلیه وظایف، اختیارات و مسئولیت‌های دستگاه‌های اجرایی دولتی مستقر در این مناطق به‌استثنای نهادهای دفاعی و امنیتی به‌ عهده سازمان‌های مناطق آزاد کشور گذاشته می‌شود.

برچسب‌ها امضای تفاهمنامه آذربایجان شرقی سازمان ملی استاندارد ایران منطقه آزاد ارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امضای تفاهمنامه آذربایجان شرقی سازمان ملی استاندارد ایران امضای تفاهمنامه آذربایجان شرقی سازمان ملی استاندارد ایران منطقه آزاد ارس سازمان منطقه آزاد ارس سازمان ملی استاندارد آزمایشگاه ها مناطق آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۱۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب ۴ گواهینامه استاندارد بین‌المللی ISO توسط واحد علوم و تحقیقات

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، واحد علوم و تحقیقات، برای نخستین بار در دانشگاه آزاد اسلامی و با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی اداره کل طرح و برنامه، بودجه و تعالی سازمانی با رهنمودهای قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی در واحد علوم و تحقیقات و معاونت توسعه و مدیریت منابع این واحد، موفق به دریافت گواهینامه‌های استاندارد بین‌المللی به شرح زیر شده است:

بیشتر بخوانید: دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات و شرکت ملی انفورماتیک سند همکاری امضا کردند

ISO ۱۰۰۰۲:۲۰۱۸ (فرآیند رسیدگی به شکایات ذی‌نفعان)؛

ISO ۱۰۰۰۴:۲۰۱۸ (سنجش میزان رضایت‌مندی مشتری)؛

ISO ۲۱۰۰۱:۲۰۱۸ (استانداردسازی مدیریت آموزشی مبتنی بر نیازهای فراگیران)؛

ISO ۱۰۰۱۵:۲۰۱۹ (مدیریت شایستگی و توسعه افراد)؛

گواهینامه ISO ۲۱۰۰۱ و گواهینامه ISO ۱۰۰۱۵؛ برای نخستین ‌بار در سطح دانشگاه‌های کشور توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، کسب شده است.

گفتنی است، اقدامات صورت گرفته در فرآیند کسب گواهینامه‌های استاندارد بین المللی ISO پیرو تاکیدات دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و متمرکز بر محورهای سند تحول و تعالی این دانشگاه، محقق شده است.

لازم به ذکر است، در مسیر دریافت این چهار گواهینامه، "محور راهبردی دانشگاه سرآمد و پاسخگو" مبتنی بر تحقق اهداف مندرج در بسته کاری مشتمل بر ارتقاء پاسخگویی و قابلیت حل مسئله، توسعه فناوری، نوآوری و کارآفرینی و ارتقاء جایگاه بین‌المللی و الهام‌بخشی، مدنظر قرار گرفته است.

همچنین "محور راهبردی دانشگاه کارآمد و پایدار" مبتنی بر تحقق اهداف مندرج در بسته کاری شامل دستیابی به سازمان یادگیرنده، فعالیت‌های منسجم و هم‌افزایی شبکه‌ای و تحول در فرهنگ سازمانی، از دیگر ضرورت‌های تبیین شده جهت دریافت گواهینامه‌های استاندارد بین المللی ISO در واحد علوم و تحقیقات، بوده است.

بر اساس این گزارش، گواهینامه‌های استاندارد بین‌المللی ذیل توسط شرکت کیفیت و انطباق پویا (KQR) دریافت شده است که ISO۱۰۰۰۲ و ISO۱۰۰۰۴ تحت لیسانس Benchmark certificate انگلستان و گواهینامه‌های استاندارد بین‌المللی ISO۲۱۰۰۱ و ISO۱۰۰۱۵ تحت لیسانس استرالیا، صادر شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229476 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

دیگر خبرها

  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی واردات قطعی به منطقه آزاد قشم رسید
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد
  • منطقه آزاد چابهار در مسیر ساخت نیروگاه خورشیدی
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی واردات قطعی به قشم رسید
  • واگذاری رایگان زمین به خیران مدرسه‌ساز در قشم
  • ورود نخستین محموله خودروهای هیبریدی به قشم
  • ورود نخستین محموله خودرو‌های هیبریدی واردات قطعی به قشم
  • کسب ۴ گواهینامه استاندارد بین‌المللی ISO توسط واحد علوم و تحقیقات
  • شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه | امروز پاتوق معتادان متجاهر در تهران نداریم
  • جزیره قشم در نگاه سازمان مدیریت بحران جایگاه ویژه‌ای دارد