Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه از کشته شدن یک قلاده خرس قهوه‌ای در مناطق طبیعی این شهرستان خبر داد.

داریوش فرخی در تشریح این خبر گفت: بر اساس گزارش مردمی در عصر روز گذشته (۱۷ شهریور) مبنی بر وجود لاشه یک قلاده خرس در مزارع منطقه آزاد ارجمند، محیط‌بانان پاسگاه سرمحیط بانی ارجمند سریعا به محل مراجعه کردند و متاسفانه با لاشه یک قلاده خرس  در این منطقه مواجه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پس از بررسی اولیه مشخص شد این خرس نر مورد اصابت دو گلوله قرار گرفته که باعث مرگ حیوان شده است.

رییس اداره محیط زیست شهرستان فیروز کوه در ادامه با اشاره به اینکه احتمالا تیراندازی به خرس از فاصله نزدیک انجام شده است، تصریح کرد: این اداره در اسرع وقت مراتب را به اطلاع مقام قضایی شهرستان رسانده و دستورات لازم را برای پیگیری و دستگیری متخلف یا متخلفان دریافت کرده است.

به گزارش روابط عمومی محیط زیست استان تهران، فرخی در پایان خاطرنشان کرد: هم اکنون محیط بانان در منطقه درحال بررسی و تحقیقات لازم هستند و اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.

درحالی یک خرس قهوه‌ای در استان تهران تلف شده که بارها شاهد تعارض این گونه با انسان در استان‌های مختلف کشور بوده‌ایم.  کارشناسان معتقدند که کاهش دسترسی به منابع غذایی و همچنین ساخت و گسترش سکونتگاه‌های انسانی و جاده در زیستگاه این گونه باعث شده خرس قهوه‌ای خطر کند و به سکونتگاه‌های انسانی نزدیک شود. آمار دقیقی از جمعیت خرس قهوه‌ای در کشور موجود نیست اما به گفته کارشناسان، "جمعیت این گونه در خوشبینانه‌ترین حالت ۵۰۰ قلاده است که در سطح بسیار وسیعی از کشور پراکندگی دارد".

/ایسنا 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: خرس قهوه ای یک قلاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۲۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی تیمارگاه حیات وحش در استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، استاندار خراسان رضوی در بازدید خود از اداره کل محیط زیست استان که به مناسبت هفته زمین پاک صورت گرفت، دستور ساخت تیمارگاه حیات وحش استان را صادر کرد.

یعقوبعلی نظری در این بازدید با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و آموزشی در حوزه محیط زیست، گفت: با ارتباطی که از طریق این محور‌ها برقرار می‌شود مدیریت این حوزه راحت‌تر پیش خواهد رفت.

وی افزود: محیط‌زیست یک زیرساخت لازم برای همه فعالیت‌هاست که هم برای حال و هم برای آینده ضرورت دارد.

استاندار خراسان رضوی بر روان‌سازی و تسریع در صدور مجوز‌ها تاکید و بیان کرد: در محیط زیست نگاه ایجابی باید وجود داشته باشد.

در این تیمارگاه، حیات وحش از جمله پرندگان آسیب دیده تیمار می‌شوند و پس از بهبودی به محیط زیست برخواهند گشت.

استاندار خراسان رضوی در برنامه امروز خود از بخش‌های مختلف اداره کل محیط زیست استان بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت این حوزه قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • نجات جوجه جغد‌هایی که به بیرون لانه پرتاب شده بودند + فیلم
  • دستور استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی تیمارگاه حیات وحش در استان
  • نجات جوجه جغد‌ها در پاسارگاد
  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • توقیف ۲۰ خودرو تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • بررسی مسائل و مشکلات تولیدکنندگان شهرستان فیروزکوه
  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت