Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@04:25:53 GMT

معرفی نامزدهای جایزه فیلم آسیایی/ ایران نامزد ۴ جایزه شد

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۶۳۲۲۹

معرفی نامزدهای جایزه فیلم آسیایی/ ایران نامزد ۴ جایزه شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، پانزدهمین دوره جوایز فیلم آسیایی اسامی نامزدهای جوایز ۲۰۲۱ خود را اعلام کرد و در کنار نامزدهایی از کشورهای چین، ژاپن و کره، در ۴ بخش ایران را نامزد دریافت جایزه خواند.

سینمای ایران در چهار رشته نامزد دریافت جایزه سینمای آسیا شده است که دربرگیرنده نامزد بهترین کارگردان جدید برای احمد بهرامی برای ساخت فیلم «دشت خاموش»، نامزدی بهترین بازیگر جدید برای روح الله زمانی برای بازی در فیلم «خورشید»، نامزدی حسن حسندوست در بخش بهترین تدوینگر برای فیلم «خورشید» و نامزدی مسعود امینی تیرانی برای بهترین فیلمبرداری برای فیلم «دشت خاموش» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امسال چین با فیلم «یک ثانیه» ساخته جدید ژانگ ییمو، کره جنوبی با فیلم «کتاب ماهی» ساخته لی جون-ایک، «مرید» ساخته چایتانیا تامهانه از هند، «چرخ بخت و خیال» هاماگوچی ریوسوکه و «همسر جاسوس» ساخته کیوشی کوروساوا از ژاپن نامزدهای کسب جایزه بهترین فیلم شده‌اند.

در بخش بهترین کارگردانی ژانگ ییمو برای «یک ثانیه»، لی جون-ایک برای «کتاب ماهی»، هاماگوچی ریوسوکه برای «چرخ بخت و خیال»، کیوشی کوروساوا برای «همسر جاسوس» و عادلخان یرژانوف از قزاقستان برای «گربه زرد» نامزدها دریافت جایزه شده‌اند.

این جوایز امسال دوباره هم‌زمان با جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان برندگان خود را معرفی می‌کند. مراسم اهدای جوایز ۸ اکتبر ۲۰۲۱ (۱۶ مهر) به صورت ترکیبی فیزیکی و آنلاین برگزار می‌شود.

سال ۲۰۲۰ برای نخستین بار چهاردهمین جوایز فیلم آسیایی به بوسان منتقل و به دلیل محدودیت‌های ناشی از کرونا، به صورت آنلاین برگزار شد. در سال‌های پیش هنگ‌کنگ و ماکائو میزبان برگزاری این مراسم بوده‌اند.

از شگفتی‌های انتخاب نامزدهای این بود که فیلم «کلیف واکرز» ساخته جدیدتر ژانگ ییمو نامزدی در بخش بهترین فیلم یا بهترین کارگردانی را کسب نکرد. با این حال این فیلم ۶ نامزدی از جمله در بخش بازیگر زن و مرد نقش مکمل به دست آورد.

در مجموع ۲ فیلم بیشترین نامزدی را کسب کردند که شامل «یک ثانیه» و «همسر جاسوس» می‌شود. «کتاب ماهی» و یک فیلم کره‌ای دیگر به نام «ما را از شر شیطان نجات دهید» و فیلم «لیمبو» از هنگ کنگ نیز هر یک ۴ نامزدی کسب کردند.

پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۰ یعنی «هشتصد» تنها در دو بخش تکنیکی ۲ نامزدی کسب کرد.

ریاست هیات داوران امسال بر عهده لی چانگ دونگ از کره جنوبی است.

کد خبر 5300953

منبع: مهر

کلیدواژه: جایزه سینمایی حضور هنر ایران در جهان سینمای چین کره جنوبی احمد بهرامی فیلم خورشید فیلم کوتاه حضور هنر ایران در جهان محرم 1400 حوزه هنری موسیقی ایرانی تئاتر ایران موسیقی نواحی بازیگر سینما فیلم سینمایی ویروس کرونا برنامه تلویزیونی درگذشت چهره ها سینمای مستند تعزیه خوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۳۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«نوبت لیلی» نامزد جشنواره سریال آلمان شد

سریال «نوبت لیلی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی روح‌الله حجازی به بخش مسابقه دهمین دوره جشنواره سریال " DIE SERIALE" در آلمان راه یافت و کاندید بهترین سریال بلند شد.

به گزارش ایسنا، سریال نوبت لیلی «نوبت لیلی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی روح‌الله حجازی به تازگی به بخش مسابقه دهمین دوره جشنواره سریال " DIE SERIALE" در آلمان راه یافته و کاندید بهترین سریال بلند شده است.

این رویداد قدیمی‌ترین جشنواره آلمان است که به سریال های مستقل اختصاص دارد و ۲۹ می تا ۳ ژوئن ۲۰۲۴ در گیسن آلمان برگزار خواهد شد.  

«نوبت لیلی» پیش از این از جوایزه "British Awards" در انگلستان، جایزه بهترین سریال بین‌المللی و بهترین فیلمبرداری را دریافت کرد و در سی و پنجمین جشنواره خیرونا اسپانیا و پنجمین دوره جشنواره "skiptown" در هالیوود آمریکا نیز حضور داشته است.

«نوبت لیلی» سریال اختصاصی پلتفرم نماوا بوده است.

مهدی شیرزاد، سرپرست نویسندگان و مهدی شیرزاد، سروش چیت‌ساز و روح‌الله حجازی نیز نویسندگان این سریال هستند که فیلمنامه این سریال را در سبک رئالیسم جادویی به نگارش در آورده‌اند.

در خلاصه داستان این سریال آمده است:

لیلی از طریق کتابی مرموز در می‌یابد که او و خانواده‌اش تاکنون در زمان و مکان‌های بسیاری زیسته‌اند و اکنون «نوبت لیلی» است تا با رمزگشایی از کتاب و یافتن تابلوی ارزشمند نیاکانش دست به انتخابی بزند که به تمام این زندگی‌های زیسته معنا بدهد و …

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • معرفی نامزدهای کسب جوایز بهترین‌های فوتبال فرانسه در سال ۲۰۲۴
  • درخشش رادیو خراسان جنوبی در سومین جشنواره پژواک
  • همایش اعطای جوایز شصت و دومین دوره جایزه البرز برگزار می شود
  • «نوبت لیلی» نامزد جشنواره سریال آلمان شد
  • قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی
  • نامزد‌های سومین دوره جشنواره پژواک معرفی شدند
  • عنوان بهترین دروازه بان آسیا کف آرزوهای من بود
  • برق کمتر مصرف کنید خودرو جایزه بگیرید
  • احمد عباسی آقای گل و بهترین بازیکن شد؛ محمدی بهترین سنگربان
  • فوتسالیست های ایران جوایز را درو کردند؛ احمد عباسی آقای گل، محمدی بهترین دروازه بان