Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور پزشکی کاخ سفید هشدار داد آمریکایی‌ها اکنون ۱۰ برابر نرخ لازم برای کنترل همه‌گیری، به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند که یعنی این بیماری همچنان در آمریکا تهدید سلامت عمومی است.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «آنتونی فائوچی» ویروس‌شناس برجسته آمریکایی و مشاور پزشکی کاخ سفید در مصاحبه با وبگاه خبری «آکسیوس» گفت نرخ ابتلا به کرونا در میان آمریکایی‌ها ده برابر رقم لازم برای پایان دادن به همه‌گیری ویروس کرونا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت که این روند تا زمان واکسیناسیون تعداد بیشتری از افراد ادامه خواهد یافت.

وی در این خصوص گفت: «آخرین مرحله سرکوب ویروس است. در حال حاضر، ما هنوز در حالت همه‌گیری هستیم، زیرا روزانه ۱۶۰ هزار نفر مبتلای جدید داریم. در این وضعیت حتی نمی‌توان گفت که کنترل اعمال‌شده روی ویروس از لحاظ مطلوبیت متوسط بوده است. این بدان معناست که کرونا (همچنان) یک تهدید برای سلامت عمومی است.»

فائوچی افزود: «در کشوری با اندازه (جمعیت) ما، شما نمی‌توانید در حال رفت و آمد باشید و روزانه ۱۰۰ هزار ابتلا داشته باشید. قبل از اینکه بتوانید احساس راحتی کنید، باید آن را به زیر ۱۰ هزار نفر برسانید.»

این مقام آمریکایی در ادامه تاکید کرد: هنگامی که تعداد کافی از افراد واکسینه شده باشند، هنوز هم برخی از افراد مبتلا می‌شوند، اما آن را به عنوان تهدیدی برای سلامت عمومی نخواهید داشت.

با وجود همه سروصدا‌ها در خصوص گونه جدید «مو» که به نظر می‌رسد می‌تواند از برخی خواص محافظتی واکسن‌های مجاز و ابتلا‌های قبلی فرار کند، نوع دلتاست که همچنان در ایالات متحده و سراسر جهان به جولان خود ادامه می‌دهد.

فائوچی رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا پیش از این به شبکه «سی‌ان‌ان» گفت افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و رکود نرخ واکسیناسیون در بخش‌هایی از ایالات متحده می‌تواند ۱۰۰ هزار مرگ جدید را تا ماه دسامبر رقم بزند.

در حالی که آمریکا هنوز بر سویه دلتا فائق نیامده، منابع خبری روز دوشنبه گزارش دادند سویه مو در ۴۹ ایالت آمریکا مشاهده شده است.

طبق گزارش «نیوزویک» ایالت نبرسکا تنها ایالت موجود در ایالات متحده است که هنوز در آن بیمار مبتلا به سویه مو کرونا یافت نشده است.

این سویه از زمان کشف در کلمبیا در ماه ژانویه به ۴۱ کشور از جمله آمریکا گسترش پیدا کرده است.

آمریکا از زمان آغاز همه‌گیری در صدر جدول مجموع ابتلا و فوتی در بین کشور‌های کرونازده جهان قرار دارد. طبق جدیدترین آمار و ارقام پایگاه اطلاع‌رسانی worldometers، آمریکا تاکنون مجموع ۴۱ میلیون و ۳۹۹ هزار و ۵۳۲ مبتلا و ۶۷۱ و ۲۳۹ فوتی را ثبت کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا کاخ سفید آمار کرونا کرونا در جهان کرونا در آمریکا همه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۳۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال ابتلای مادران باردار به آلرژی در فصل بهار چقدر است؟

با توجه به شیوع زیاد آلرژی در فصل بهار فاطمه عدالت فر، کارشناس مامایی با حضور در یک برنامه تلویزیونی درباره احتمال آلرژی گرفتن مادران باردار در فصل بهار توضیح داد.

او گفت: ممکن است مادرانی که قبلا آلرژی نداشته اند، حین بارداری در فصل بهاری این آلرژی را داشته باشند.

او همچنین رعایت برخی نکات برای مادران بارداری که در فصل بهار دچار آلرژی شده‌اند را ضروری دانست و افزود: مادری که به آلرژی مبتلا شده٬ ممکن است به جنینش هم انتقال دهد.

عدالت فر در پاسخ به این سوال که آیا حتما مادران باردار آلرژی را به جنین منتقل می‌کنند؛ گفت: اگر رعایت نشود به صورت تنگی نفس یا وزن کم هنگام تولد خودش را بروز می‌دهد.

او همچنین در پاسخ به این سوال که افرادی که جراحی شکمی انجام داده‌اند هم می‌توانند باردار شوند؛ بیان کرد: بهتر است بگذارند زخم ترمیم شود.

این کارشناس درباره چکاپ‌های مهم برای مادران بالای ۴۰ سالی که می‌خواهند باردار شوند نیز توضیح داد.

او گفت: این افراد باید ذخیره تخمدانی کافی داشته باشد.

در پایان نیست موضوع افرادی که تعویض مفصل انجام داده‌اند و می خواهند باردار شوند بررسی شد.

عدالت فر در این باره گفت: باید تاییدیه پزشکشان را بگیرند.

توضیحات بیشتر را در ویدیوی زیر تماشا کنید:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • احتمال ابتلای مادران باردار به آلرژی در فصل بهار چقدر است؟
  • آمار قابل توجه مورایس مقابل پرسپولیس 
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • آمار قابل توجه مورایس مقابل پرسپولیس
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • برادران وارنر موفق‌ترین استودیوی سال/فروش قابل توجه۲ فیلم فانتزی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز که شاید از آن بی‌خبری!