Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، این مطالعه همچنین نشان داد که اختلالات موجود در غده هیپوفیز قبل از آلوده شدن به کروناویروس نیز می‌تواند عوارض کووید ۱۹ از جمله شدت بیماری و افزایش خطر مرگ را تشدید کند.

محققان دانشگاه سن رافائل ایتالیا دریافتند علاوه بر بروز مشکلات ریوی ناشی از کروناویروس، اختلال در غدد درون ریز نیز می‌تواند بر شدت این سندرم هیپوپیتوئیتاریسم تأثیر بگذارد، که با بیماری کووید ۱۹ مرتبط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بیماران مبتلا به بیماری‌های هیپوفیز یا خود غده هیپوفیز نیز ممکن است شاهد تظاهرات بالینی یا شدت کووید ۱۹ باشند.

علاوه بر این، وضعیت هیپوپیتوئیتاریسم اغلب با عوارض متابولیک متعددی از جمله فشارخون شریانی، قند خون بالا، چاقی و شکستگی مهره‌ها همراه است، که همه با عوارض ضعیف و افزایش مرگ و میر در بیماران آلوده به کروناویروس همراه است.

یافته‌های مطالعه نشان می‌دهد هیپوپیتوئیتاریسم به دلیل وجود مکرر بیماری‌های متابولیک، آسیب مستقیم یا غیر مستقیم هیپوفیز یا یک عامل خطر بالقوه برای کووید ۱۹، با کووید ۱۹ رابطه‌ای دو طرفه دارد.

هرگونه ناهنجاری در غده هیپوفیز که ممکن است منجر به اختلالات متابولیک، نقص سیستم ایمنی و بسیاری از شرایط دیگر شود بدن را مستعد ابتلاء به عفونت کووید ۱۹ می‌کند. از آنجا که چنین شرایطی در بیماران مبتلا به کووید ۱۹ نیز رایج است، این فرضیه وجود دارد که ممکن است بین کووید ۱۹ و اختلالات غده هیپوفیز رابطه وجود داشته باشد.

هیپوپیتوئیتاریسم می‌تواند منجر به موارد شدید دیابت، کمبود هورمون رشد، الگوی غیرطبیعی چربی، چاقی، فشار خون شریانی و اختلالات ایمنی شود. جالب است که پیامد‌های مشابهی در مورد کووید ۱۹ نیز گزارش شده است.

محققان بر تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.   منبع: مهر

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کرونا عوارض مغز غده هیپوفیز کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۴۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | میگرن چیست؟

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

میگرن اختلالی است که ابتدا به صورت سردرد بروز می‌کند. از ویژگی‌های آن سردرد‌های ملایم، متوسط یا شدید است و غالباً با بروز درد در چشم همسو با قسمتی از سر که دچار درد شده‌است و علائمی در دستگاه عصبی خودگردان همراه است. حملات میگرنی ممکن است ساعت‌ها یا حتی روزها به طول بینجامد و گاهی سردرد آن‌قدر شدید شود که در فعالیت‌های روزانه شما اختلال ایجاد کند.

دیگر خبرها

  • برگزاری ماراتون اوتیسم در شهر اصفهان / «اوتیسم کمتر بودن نیست، تفاوت است»
  • برگزاری ماراتن اوتیسم در شهر اصفهان / «اوتیسم کمتر بودن نیست، تفاوت است»
  • برگزاری مارتن اوتیسم در شهر اصفهان / «اوتیسم کمتر بودن نیست، تفاوت است»
  • ارتباط بیماری‌های دهان و دندان با افت عملکرد قلب، مغز و بروز برخی سرطان‌ها
  • پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب / ارتباط بیماری‌های دهان با بروز برخی سرطان‌ها
  • مداخله به‌هنگام، راه کنترل نشانه‌های اوتیسم
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود
  • مطالعه یک ماده مغذی، مسیری برای درمان اختلالات مغزی!
  • ببینید | میگرن چیست؟
  • هشدار مرسک درباره ادامه اختلالات کشتیرانی در دریای سرخ