Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالله بحرالعلومی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فرهنگ و هنر غنی استان اردبیل شاهکارهای مختلفی را خلق نموده و به دنیا ارائه کرده است.

وی اظهارکرد: فرهیختگان و هنرمندان استان مسئولیت خطیری را برعهده دارند زیرا با وجود توطئه دشمنان و بحران هویتی را که برای ما به وجود آورده‌اند باید، آگاهانه و هوشمندانه به برخی جریانات نگاه کرده و توطئه دشمنان را در این خصوص خنثی نماییم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین با اشاره به اصالت فرهنگی و قدرت تاثیرگذاری فرهنگ و هنر گفت: تولید کارهای فاخر با فرهنگ غنی و پیشینه تاریخی بومی باید توسط فرهیختگان و هنرمندان این دیار مدنظر قرار بگیرد.

بحرالعلومی با اشاره به جایگاه شهرستان خلخال در عرصه‌های مختلف فرهنگی و هنری بیان کرد: در راستای رونق بخشی به فعالیت‌های فرهنگی و هنری رویدادهای مختلفی را برای این شهرستان برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی  استان اردبیل گفت: در تاریخ فرهنگی ایران هر زمان که معنویت و دین وارد عرصه شده درخشش‌های خاصی نمود یافته بویژه از دوره صفویه به بعد از رویکرد فرهنگی و هنری روحانیت در استان اردبیل بهره‌های زیادی  برده‌ایم.

او افزود: شهرستان خلخال در طول تاریخ زادگاه انسان‌های فرهیخته و شخصیت‌های فاخر و تاثیرگذاری بوده که نه تنها در ایران بلکه در جای جای دنیا در خدمت اسلام و مسلمین بوده‌اند .

بحرالعلومی بیان کرد: از ویژگی‌های بارز خلخال عجین شدن معنویت با فرهنگ و هنر در این شهرستان است و نمونه بارز آن را در تربیت شخصیت‌های تاثیرگذار فرهنگی ،مذهبی و هنری این منطقه می‌باشد.

وی اظهارکرد: این معنویت با انتخاب روستای اندبیل شهرستان خلخال به عنوان هفت روستای برتر قرآنی کشور نمود یافته و موجب سربلندی و افتخار برای استان اردبیل شده است.

او روحیه وحدت ، همدلی و اتفاق نظر در بین اهالی شهرستان خلخال را زبانزد دانست و افزود: این وحدت و همدلی را در زندگی همراه با مهر و محبت اهل تسنن و تشیع این شهرستان شاهد هستیم. 

وی به آماده شدن مقدمات چاپ دومین جلد از کتاب معرفی آیت‌الله یکتایی امام جمعه فقید و از روحانیون مبارز قبل از پیروزی انقلاب اسلامی همراه با معرفی بخش دوم کتاب مشاهیر خلخال اشاره کرد و گفت: این کتاب توسط سیدمسعود نقیب از نویسندگان برجسته خلخالی تدوین شده که بزودی زیرچاپ می‌رود.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خلخال استان اردبیل کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خلخال استان اردبیل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خلخال استان اردبیل کتاب شهرستان خلخال استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۴۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۵۵ نفر حادثه دیده سیل و آب گرفتگی در خلخال

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از امدادرسانی به گرفتار شدگان در سیل ییلاقات آق داغ شهرستان خلخال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر این استان، حمید قویدل اظهار کرد: پیرو گزارش دریافتی مبنی بر وقوع بارش شدید و مسدود شدن راه ارتباطی ییلاقات آق داغ و روستای مره‌چین و آق سو، نجات‌گران هلال احمر بلافاصله به منطقه اعزام شدند.

وی افزود: نجات‌گران جمعیت هلال احمر در قالب دو تیم اسکان و تغذیه متشکل از پنج نیروی عملیاتی با دو دستگاه خودروی کمک‌دار در محل حادثه حاضر شدند.

قویدل اظهار داشت: تا به حال تعداد ۴۸ قوطی کنسرو تن ماهی، چهار کیلوگرم خرما، ۶۰ بطری آب معدنی، ۶۵ بسته بیسکوئیت و ۱۰۰ قرص نان در میان ۵۵ نفر حادثه دیده توزیع شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل با اشاره به اینکه سرخ و سفیدپوشان هلال‌احمر در سراسر کشور آماده ارائه خدمات به مردم هستند، گفت: سامانه پاسخگویی به حوادث ۱۱۲ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش از هم‌وطنان گرامی است.

کد خبر 750659

دیگر خبرها

  • تکذیب صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان استان اردبیل
  • خبر صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان کذب است
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود
  • امدادرسانی به ۵۵ نفر حادثه دیده سیل و آب گرفتگی در خلخال
  • ساخت فیلم تاریخی جدید در ایران
  • تجلیل از مشاهیر، موجب اعتلای فرهنگی و هنری می شود
  • جشنواره‌های امام رضا (ع) سبب‌ساز توسعه فرهنگ رضوی است
  • اولین جشنواره خوشنویسی امیر فرهنگ و هنر در بیجار برگزار شد
  • تجلیل از بزرگان فرهنگی فرصتی برای اعتلای فرهنگ است