Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@20:09:50 GMT

تیم‎داری حرفه‎ای به‌صلاح شهرداری نیست

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۶۵۳۸۸

تیم‎داری حرفه‎ای به‌صلاح شهرداری نیست

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مرتضی کرباسیانرئیس کمیسیون نظارت و بازرسی شورای شهر همدان با بیان اینکه تیم‎داری حرفه‎ای به‌صلاح سازمان فرهنگی شهرداری نیست گفت: باید تیم‌داری را به سمت‌وسوی ورزش محلات و شهروندی سوق دهیم.

او  با اعلام مخالفت خود با تیم‌داری حرفه‌ای شهرداری اظهار کرد: پرداختن به امور تیم‌داری حرفه‌ای بسیار وقت‌گیر و پیچیده است؛ از این‌رو سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری از تمام امور غیرورزشی خود باز خواهد ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون نظارت و بازرسی شورای شهر همدان با تأکید بر اینکه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری به جز ورزش، در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و گردشگری هم مسئولیت دارد گفت: حوزه تیم‌داری در رشته ورزشی فوتبال هم پیچیده است؛ از این‌رو تمام نیرو‌های انسانی این سازمان درگیر حوزه تیم‌داری می‎شوند که موجب تعطیلی دیگر مأموریت‌های سازمان خواهد شد و به صلاح این مجموعه فرهنگی نخواهد بود.

کرباسیان  با تأکید بر اینکه کاملاً مخالف تیم‌داری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری هستم ادامه داد: باید تیم‌داری را به سمت‌وسوی ورزش محلات و شهروندی سوق دهیم.

او گفت: اگر تیم‌داری حرفه‌ای، کار شهرداری نیست، انجام نشود؛ اما اگر این اقدام ورزشی خلاف قوانین و مقررات بالادستی نباشد، باز هم اجرای آن به صلاح نیست؛ زیرا در شرایط فعلی با مشکل منابع درآمدی، دست و پنجه نرم می‌کنیم.

رئیس کمیسیون نظارت و بازرسی شورای شهر همدان ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم تأمین منابع مالی تیم‌داری حرفه‌ای به مناطق برخوردار یا سازمان‌های درآمدزا شهرداری سپرده و یا باشگاه مستقل شهرداری تشکیل شود.

کرباسیان با بیان اینکه باید رابطه منطقی بین بودجه‌های فرهنگی، اجتماعی و گردشگری با بودجه ورزش تنظیم شود گفت: منع قانونی به‌دلیل محدودیت منابع مالی، مانع تیم‌داری شهرداری خواهد شد؛ از این‌رو باید ورزش‌های همگانی و شهروندی را گسترش دهیم.

رئیس کمیسیون حقوقی، نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان تأکید کرد: شورای شهر و مدیریت‌شهری به تمام وظایف فرهنگی، اجتماعی؛ ورزشی و گردشگری سازمان، توجه یکسان و عادلانه داشته باشد.

او افزود: باید تنظیم عادلانه بودجه سالیانه برای بخش‌های ورزشی، فرهنگی، اجتماعی و گردشگری در نظر گرفته شود تا اقدامات مناسبی در راستای شکوفایی استعداد‌های جوانان و نوجوانان شهر همدان در تمام زمینه‌های مختلف صورت پذیرد.

کرباسیان افزود: در صورت صلاحدید و تصویب شورا و تأیید مراجع بالادستی، به‌منظور خدمات‌رسانی بهتر در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی و نیز تقویت حوزه ورزشی، سازمان مستقل ورزشی یا باشگاه ورزشی در شهرداری شکل گیرد تا سازمان فرهنگی شهرداری به امور فرهنگی، اجتماعی و گردشگری خود بپردازد.

رئیس کمیسیون نظارت و بازرسی شورای شهر همدان تأکید کرد: یکی از دلایل اصلی ما برای مخالفت با تیم‌داری حرفه‌ای، کاهش درآمد‌های سازمان در مواجهه با بحران کرونا بوده است؛ به‌طور مثال استخر شهدای شهرداری، باشگاه ورزشی شهرداری و باشگاه‌های شهید مدنی و شاهد هم تعطیل هستند و سازمان هیچگونه منبع درآمدی در دو سال گذشته نداشته است.

منبع: فارس

انتهای پیام/د.ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر تیم داری حرفه ای فوتبال ایران اجتماعی و گردشگری تیم داری حرفه ای ورزشی شهرداری سازمان فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۵۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت بیش از ۳۰۰ سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی

حمید خسروی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه گفت : در طرح نهضت ملی مشارکت اجتماعی قرار است، از طرفیت عظیم اجتماعی گروه‌های همچون هیأت مذهبی، گروه‌های جهادی، کانون‌های فرهنگی و تبلیغی استفاده شود.

وی هدف از این طرح را ارتقاء نشاط سرمایه اجتماعی و توسعه مشارکت‌های مردمی عنوان کرد و افزود: این طرح با هدف نقش‌آفرینی گروه‌های مردمی در شناسایی و حل مسائل، مشکلات شهر و محله اجرا می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه ادامه داد: در این طرح هیچ الزامی برای داشتن مجوز سازمان‌ها و گروه‌های مردمی ثبت‌نام‌کننده، نیست، همین نیرو‌های فعال در محلات هم می‌توانند در این طرح شرکت کنند.

وی در توضیح مراحل ثبت‌نام در طرح ملی مشارکت اجتماعی، اضافه کرد: بعد از ثبت‌نام اولیه، طی یک فرآیند ارزیابی‌هایی از سوی ارزیابانی که از سازمان‌های مردم نهاد استان هستند انجام و بعد از گزینش و پالایش، به کشور معرفی می‌شود.

وی با بیان اینکه در استان تاکنون بیش از ۳۰۰ سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی ثبت‌نام کرده‌اند، اضافه کرد: ۲۲ مردادماه در سالروز تشکیل روز سازمان‌های مردم نهاد، با حضور رئیس جمهور در وزارت کشور استارت این طرح با هدف نقش‌آفرینی گروه‌های مردمی در حل مسائل و مشکلات شهر و محله زده خواهد شد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج شود
  • شهرداری همدان ۵۰ میلیارد تومان به حوزه پژوهش اختصاص داد
  • فعالیت مجدد اماکن ورزشی شهرداری یزد
  • آغاز دومین جشنواره عکاسی سنندج
  • دومین جشنواره عکاسی سنندج با حضور ۵۰ عکاس ملی و بین المللی آغاز به کار کرد
  • آغاز به کار دومین جشنواره عکاسی در سنندج
  • دومین جشنواره ملی عکس سنندج آغاز شد
  • ۴ چایخانه رضوی در کرج راه اندازی می شود
  • مشارکت بیش از ۳۰۰ سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی