Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- فرمانده ارتش گفت: موفقیت در ماموریت ناو بندر مکران نشان از اوج اقتدار ایران بود، ناو بندر مکران و ناوشکن سهند در حال پهلو گرفتن است و دشمنان با اظهارات بی پایه می‌خواهند نقطه ضعف خود را بپوشانند.
به گزارش خبرگزاری آریا، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه ارزیابی عملکرد افسران نهاجا که صبح دیروز (پنج‌شنبه) در ستاد فرماندهی این نیرو برگزار شد، افزود: از روزی که این ناوگروه حرکت کرد و به دماغه امید نیک نزدیک شد؛ تهدیدات دشمن شروع شد و اقدام به اعمال فشار روی کشور‌های مختلف کردند و عملیات روانی روی کسانیکه قصد حرکت داشتند به راه انداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: این تهدیدات تا جایی بود که ماجرایی زمینه سازی کردند درباره فلان شناور رژیم صهیونیستی که آسیب دیده و از فلان کشور صدمه دیده و از بین رفته است. یک زمینه سازی این چنینی کردند.
فرمانده ارتش افزود: زمانیکه در برگشت، ناوگروه ما می‌خواست وارد تنگه جبل الطارق و دریای مدیترانه و کانال سوئز شده و به دریای سرخ بیاید؛ تهدیدات فراوانی داشت. می‌خواستند به ما نشان دهند که اگر به این منطقه بیایید کاملا در دسترس مان قرار دارید و آن‌ها می‌توانند به ما آسیب رسانده و یا تلافی آن حرکات را روی ناوگروه پیاده کنند.
وی گفت: الحمدالله رب العالمین ناوگروه ما با اهتزاز پرچم خوش رنگ جمهوری اسلامی از تنگه جبل الطارق و دریای مدیترانه گذشت و پیش چشم دشمنان اصلی ما عبور و از کانال سوئز و دریای سرخ حرکت کرد و رفت.
فرمانده ارتش افزود: دشمنان درباره این ناوگروه هیچ کاری نتوانستند بکنند و جرات نزدیک شدن به آن را نداشتند. اما برای توجیه اعمال خود پریروز در یکی از خبر‌ها گفته بودند که سه هفته‌ای است که ما اصلا نمی‌دانیم سهند کجاست!
وی گفت: اگر دروغ بگویند که دارند می‌گویند؛ پرونده دروغ گویی شان بیشتر می‌شود و اگر راست بگویند یک افتضاح بزرگ برایشان است. یک ناوشکن بیاید و از یک منطقه وسیع عبور کند و این‌ها هیچ خبری از آن نداشته باشند!
فرمانده ارتش افزود: دوباره اشاره کرده بودند که ناوبندر مکران احتمالا از مه گرفتگی اینجا استفاده کرده و دیده نشده است. واقعا این یک حرف مفتضحی است که شناوری با این عظمت بیاید عبور کند و این‌ها نتوانند آن را ببینند.
وی گفت: می‌خواستند بگویندکه ما ندیدیم که کاری نکردیم و نقطه ضعف خود را می‌خواهند این طور بپوشانند. الحمدلله رب العالمین بچه‌های ما آمدند و در حال پهلو گرفتن هستند.

تربیت فرماندهان برجسته در کانون‌های رشد نیروی هوایی ارتش
فرمانده کل ارتش گفت: فرماندهان و مدیران برجسته کشور در کانون‌های رشد و ارزیابی نیروی هوایی ارتش تربیت می‌شوند.
امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی درباره فعالیت‌های نیروی هوایی ارتش افزود: نیروی هوایی در دوران اخیر؛ به خصوص در موضوعات کیفی همواره یک نیروی پیشرو بوده است. به تناسب نوع ماموریت هایشان که معمولا ماموریت‌های سریع و برق آساست در این حوزه‌ها خیلی سریع و برق آسا کار‌های خوب و عمیقی انجام می‌دهند.
وی گفت: موضوع خودکفایی در ایران از نیروی هوایی شروع شد. کانون‌های ارزیابی و رشد هم یک بخش بسیار مهمی است که صورت گرفته است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، فرمانده ارتش افزود: با تحقیقات خیلی خوب و پژوهش‌های طولانی که در نیروی هوایی انجام شد؛ امروز فعالیت این کانون‌های ارزیابی عملا کلید زده می‌شود. در این کانون‌ها؛ هم استعداد‌ها شناسایی می‌شود و هم نقاط قوت و ضعف استعداد‌ها ارزیابی و برایشان برنامه‌های رشد گذاشته می‌شود تا فرماندهانی برجسته برای ارتش و نیرو‌های مسلح و مدیرانی برجسته برای کشور تربیت شوند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بندر مکران فرمانده ارتش نیروی هوایی کانون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۶۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی استفاده از سامانه «پاتریوت» آمریکا را کنار می‌گذارد

ارتش رژیم اشغالگر روز سه‌شنبه اعلام کرد: «نیروی هوایی در ماه‌های آینده به طور کامل سامانه دفاع موشکی پاتریوت آمریکایی را کنار گذاشته و سامانه‌های پیشرفته‌تری را جایگزین آن خواهد کرد.»

به گزارش ایسنا، روزنامه «تایمز رژیم صهیونیستی» به نقل از بیانیه‌ای در وبگاه ارتش اشغالگر نوشت: «سیستم پاتریوت که در نیروی هوایی اسرائیل با نام "یاهالوم" (کلمه عبری به معنای «الماس») شناخته می‌شود، ظرف ۲ ماه برای همیشه از رده خارج می‌شود.»

فرمانده تیپ ۱۳۸ نیروی پدافند هوایی رژیم صهیونیستی که سیستم پاتریوت را اداره می‌کند، گفت: «در حال حاضر در حال کاهش تعداد آتشبارها تا زمان خاموش کردن کل سامانه هستیم.»

در فوریه گذشته، فرماندهی نیروی هوایی اشغالگران گزارش داد که در حال توقف فعالیت چندین آتشبار پاتریوت است و اعضای نیروی هوایی به جای آن آموزش کار با سیستم «گنبد آهنین» را می‌گذرانند.

سامانه پاتریوت ساخت آمریکا برای اولین بار در سال ۱۹۹۱ در جنگ اول خلیج فارس برای رهگیری موشک‌های «اسکاد» در اراضی اشغالی مستقر شد، اما اولین استفاده واقعی از آن در سال ۲۰۱۴ برای رهگیری پهپاد حماس بود.

در طول دهه گذشته، طبق گفته ارتش اشغالگر، این سامانه تنها ۱۰ هدف را رهگیری کرده و موشک رهگیر همیشه در برابر چالش نبوده است، به طوریکه در طول سال‌ها نتوانست اهداف زیادی را ساقط کند.

رژیم صهیونیستی چندین سامانه موشکی دفاع هوایی از جمله «گنبد آهنین» و «فلاخن داوود» دارد.

این بیانیه ارتش اشغالگر ۲ هفته پس از آن منتشر شد که سیستم دفاع هوایی اسرائیل در معرض بزرگترین آزمایش تاریخ خود یعنی حملات مستقیم ایران به اراضی اشغالی با صدها موشک و پهپاد قرار گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار فرمانده گروه ۹۹ پدافند هوایی نیروی زمینی ارتش با خانواده جانباز متوفی اکبری خندابی
  • نیروی هوایی ارتش به علت مسائل آموزشی هیچ وقت زمین‌گیر نشد
  • رژیم صهیونیستی استفاده از سامانه «پاتریوت» آمریکا را کنار می‌گذارد
  • نیروی دریایی امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده
  • هشدار جدی فرمانده ارشد ارتش به دشمنان: جواب هر تجاوز و نگاه نامناسبی را با قدرت می دهیم /پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • امروز پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • امروز ارتش و به‌ویژه پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش : کشتی‌ های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • نیروی دریایی ارتش امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده است