Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور رییس جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به این که هیات مدیره مناطق آزاد باید از افراد متخصص تشکیل شود، تاکید کرد: با هیچ مدیرعاملی تعارف نداریم و از این پس عملکرد مدیران عامل به دو شکل ارزیابی می‌شود.

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا مومنی در نشست با فعالان اقتصادی منطقه آزاد اروند گفت: اگر کارکرد مدیران در مناطق آزاد بر اساس ارزیابی‌ها خوب باشد، ضمن تقدیر از آن مدیر به رفع نقاط ضعف احتمالی نیز کمک می‌کنیم، اما در غیر این صورت از ادامه همکاری با مدیران عامل مناطق آزاد معذوریم و هیچ تعارفی نیز با هیچ مدیری نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
مومنی افزود: در ساختار مناطق آزاد از این به بعد دو یا سه موضوع کلیدی را به صورت جدی پیگیری می‌کنیم. در وهله اول هر مدیرعاملی را که انتخاب می‌کنیم، هیئت مدیره اش باید کامل کننده وظایفی باشد که بر عهده دارد. به این شکل که، یک نفر متخصص فناوری اطلاعات، یک نفر تامین کننده مالی، یک نفر در حوزه سرمایه گذاری و یک نفر نیز بخش غالب فعالیت آن منطقه را مدیریت کند، تا بتوانیم مشکلات پیش رو را حل کنیم. مومنی با اشاره به موضوع نظام ارزیابی عملکرد مدیران مناطق آزاد تصریح کرد: عملکرد مدیران از این پس توسط دو بخش ارزیابی می‌شوند، یکی دبیرخانه و معاونان آن و دیگری فعالان اقتصادی که ملاک ماندگاری یا رفتن مدیرعامل مربوطه در یک منطقه می‌شود و در این باره با هیچ شخصی تعارف نداریم. وی خاطرنشان کرد: این که فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران در یک طرف قرار گیرند و ما نیز در سوی دیگر و صدای یکدیگر را نشنویم، کارها پیش نمی‌رود و باید این چالش تعیین تکلیف شود. امروز هر مدیری در قبال مسئولیتی که بر عهده می‌گیرد، باید پاسخگو باشد و در همین راستا ضرورت دارد تا به صورت ماهانه با فعالان اقتصادی مناطق خود جلساتی برگزار کنید. مشاور رئیس جمهوری ادامه داد: فعالان اقتصادی این حق را دارند که عملکرد ما را ارزیابی کنند و لذا اگر ما به انجام درست کارهایمان باور داریم، نباید از این ارزیابی ها واهمه ای داشته باشیم. اگر کارکرد مدیران در مناطق آزاد بر اساس این ارزیابی ها خوب باشد، ضمن تقدیر از آنان به رفع نقاط ضعف احتمالی نیز کمک می‌کنیم، اما در غیر این صورت از ادامه همکاری با مدیران عامل معذوریم. او افزود: پس از نشست دوم که در منطقه آزاد اروند با فعالان اقتصادی برگزار شد، ۱۲۸ مشکل که مرتبط با دستگاه های اجرایی بود را احصا و از طریق دستگاه های مربوطه پیگیری کردیم و این پیگیری ها سبب شد تا در این نشست تنها ۴ مشکل که سه مورد آن جدید بود، بیشتر مطرح نشود. مومنی با اشاره به مقوله لغو مالیات بر ارزش افزوده از مناطق آزاد گفت: اگر چه مکلف به صبوری برای اتمام مهلت قانونی شش ماهه این موضوع هستیم، اما در حال فراهم سازی مقدمات ارائه لایحه ای در این زمینه به دولت هستیم و در این رابطه هماهنگی‌های لازم با مجلس و کمیسیون اقتصادی نیز انجام و همگی از آن مطلع هستند. پس از مهلت یاد شده به طور جدی موضوع پیگیری می شود. وی با بیان سایر چالش های موجود در مناطق آزاد اظهار کرد: قاعده دو الف و موضوع ترانزیت و صادرات مجدد، تا اوایل هفته آینده در جلسه ای پیگیری می شود. فعالان اقتصادی باید نسبت به مسائل و مشکلات مناطق آزاد حساس باشند. آن ۱۲۸ مشکلی را که در جلسه قبل اعلام شد و مربوط به ۸ دستگاه اجرایی بود را در نشست های جداگانه با وزرای مربوط مطرح و صورت جلسه کردیم و به اتمام رسید و ابلاغ نیز شد لذا از شما می خواهیم تا در پیگیری مشکلاتتان کوتاه نیایید و به طور جدی آن ها را دنبال کنید. مشاور رییس جمهور با تاکید بر این که در منطقه آزاد اروند در سه حوزه مشکل اساسی وجود دارد، تصریح کرد: این مشکلات شامل، چالش های فعالان اقتصادی در سازمان های زیر مجموعه مناطق آزاد، مشکلات فعالان در دبیرخانه و دیگری مشکلات فعالان اقتصادی با دیگر دستگاه‌هاست که به فراخور دستگاه‌های مرتبط باید پاسخگو باشند تا موانع از مسیر توسعه مناطق آزاد حذف شوند. انتهای پیام منبع: فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: منطقه آزاد تجاری فعالان اقتصادی سرمایه گذاری فعالان اقتصادی مناطق آزاد یک نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۴۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابقای اعضای فعلی هیات‌مدیره به‌پرداخت ملت

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی شرکت به‌پرداخت ملت، در جلسه مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده این شرکت که در روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت‌ماه با حضور ۹۳.۸۱ درصدی سهامداران برگزار شد، اعضای کنونی هیات‌مدیره شرکت به‌پرداخت ملت، با انتخاب مجدد در سمت خود ابقا شدند.

محمدجعفر زیوری‌کامران که به نمایندگی از گروه فن‌آوران هوشمند بهسازان فردا ریاست این مجمع را بر عهده داشت، با اشاره به الزامی‌بودن اجرای ماده ۱۰۱ اصلاحیه قانون تجارت درخصوص انتخاب اعضای هیات‌مدیره شرکت‌ها اظهار داشت: «اعضای قبلی هیات‌مدیره شرکت به‌پرداخت ملت که شامل گروه فن‌آوران هوشمند بهسازان فردا، شرکت ساختمانی بانک ملت، شرکت چاپ بانک ملت، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معین ملت و شرکت بهساز مشارکت‌های ملت هستند، برای این دوره نیز کاندیدای عضویت در هیات‌مدیره به‌پرداخت شده‌اند.»

وی افزود: «طبق تبصره ماده ۲۳ اساسنامه شرکت به‌پرداخت ملت، اخذ رای‌ برای انتخاب اعضای هیات‌مدیره و بازرس الزاما کتبی بوده و بر اساس ترکیب فعلی سهامداری، سهامدار ۸۸ درصدی تعیین‌کننده پنج عضو هیات‌مدیره است.»

زیوری‌کامران خاطرنشان کرد: «از آن‌جا که درحال‌حاضر سهامدار دومی که طبق اساسنامه با ۱۶ درصد سهام دارای حق رای برای افزودن عضو دیگری به هیات‌مدیره باشد، وجود ندارد و رای سهامدار عمده ۸۸ درصدی بر عضویت همین پنج نفر است، اعضای هیات‌مدیره فعلی ابقا می‌شوند.»

گفتنی است؛ مجید برومند به‌نمایندگی از شرکت بهساز مشارکت‌های ملت و مهدی ضیغمی‌باران به نمایندگی از شرکت چاپ بانک ملت به‌ترتیب به‌عنوان ناظران اول و دوم در این مجمع عمومی حضور داشتند.

دیگر خبرها

  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • ۳ برابر شدن سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد/ ۲۰۰ بسته سرمایه‌گذاری فردا رونمایی می‌شود
  • ابقای اعضای فعلی هیات‌مدیره به‌پرداخت ملت
  • هم‌قسم شدن مدیران مناطق آزاد برای جذب گردشگران غرب آسیا
  • مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران
  • بازدید هیات هرمزگانی از نمایشگاه صنعت شیشه در چین
  • تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است
  • کسب رتبه برتر در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی توسط منطقه آزاد اروند
  • کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور
  • روشن: بازی با تراکتور برای استقلال حکم مرگ و زندگی دارد