Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-29@17:33:53 GMT

بازدید رئیس جمهور از معادن زغال‌سنگ طبس

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۶۶۴۱۳

بازدید رئیس جمهور از معادن زغال‌سنگ طبس

رئیس جمهور در ادامه سفر به استان خراسان جنوبی و طبس از معادن زغال‌سنگ پروده این شهرستان بازدید کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی امروز (جمعه، ۱۹ شهریور) در ادامه برنامه‌هایش در سفر به خراسان جنوبی، از معدن زغال‌سنگ طبس به صورت هوایی بازدید و برای شنیدن مشکلات معادن و معدنکاران این شهرستان در جمع کارگران معدن پروده طبس حاضر و با آنها به گفتگو پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بازدید وزیر کشور، وزیر صمت، استاندار خراسان جنوبی و رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی، رئیس جمهوری را همراهی کردند.

طبس بزرگ‌ترین و مهم‌ترین شهرستان معدنی خراسان جنوبی است که حدود ۷۶ درصد ذخایر زغالی کشور را در خود جای داده و بزرگ‌ترین حوضه زغال‌سنگ کُک‌شو ایران در این منطقه است.

حوضه زغال‌دار طبس با وسعتی بیش از ۳۰ هزار کیلومتر مربع و ذخیره اکتشافی ۲.۷۵ میلیارد تن زغال‌سنگ کک‌شو و حرارتی، غنی‌ترین و بزرگ‌ترین ناحیه زغالی ایران محسوب می‌شود.

ناحیه پروده با وسعت ۱۲۰۰ کیلومتر مربع و ذخیره زمین شناسی ۱.۱ میلیارد تن زغال‌سنگ کک شو یکی از چهار ناحیه زغالی طبس و بزرگ‌ترین حوضه زغال‌سنگ کک‌شو ایران است.

شهرستان طبس با دارا بودن ۲۹ معدن در حوزه زغال سنگ نقش مهمی را در تولید این ماده معدنی و صادارت آن به خارج از کشور دارد.

ایجاد زیرساخت‌های معادن توسط دولت شامل خط ریلی، راه دسترسی، برق، آب و مخابرات برای توسعه معادن از جمله مهم‌ترین درخواست‌های مطرح شده در این بازدید بود.

 

برچسب ها: حجت الاسلام رئیسی ، رئیس جمهور ، خراسان جنوبی ، طبس ، معادن زغال سنگ

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور خراسان جنوبی طبس معادن زغال سنگ خراسان جنوبی بزرگ ترین زغال سنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۶۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار بایدن و اردوغان به تعویق افتاد

رویترز به نقل از یک مقام مطلع کاخ سفید اعلام کرد که دیدار از پیش‌ برنامه‌ریزی شده جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در ماه آتی میلادی به تعویق افتاده است.

به گزارش ایسنا، این مقام کاخ سفید در این رابطه گفت: ما مشتاق بازدید رئیس‌جمهور اردوغان از کاخ سفید در زمانی که برای طرفین مساعد باشد هستیم. ما نتوانستیم برنامه‌های‌مان را تطابق دهیم و نمی‌توانیم در این زمان هیچ برنامه دیداری را به شما اعلام کنیم.

مطابق با گزارش‌ها، ایالات متحده پیشتر از اردوغان دعوت کرده بود تا در تاریخ ۹ مه به ترکیه سفر کند.

جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز پنج‌شنبه اعلام کرده بود که جو بایدن هم‌اکنون هیچ برنامه‌ای برای دیدار با رجب طیب اردوغان ندارد.

کربی در رابطه با سفر احتمالی اردوغان به واشنگتن و بازدید از کاخ سفید گفته بود: هنوز هیچ برنامه خاصی برای بازدید رئیس‌جمهور اردوغان وجود ندارد و من هیچ نظر خاصی در این رابطه ندارم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از طرح آبرسانی به شهرستان بهمئی
  • معاون رئیس جمهور از پتروشیمی دهدشت بازدید کرد + تصاویر
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار
  • چرا رئیس‌جمهور به بازدید از تهران آمد؟
  • رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • رئیس جمهور روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن
  • پیام تبریک رئیس جمهور برای روز ملی آفریقای جنوبی
  • رئیسی روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • دیدار بایدن و اردوغان به تعویق افتاد