Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@09:07:06 GMT

قیمت برق در انگلیس به بالاترین رقم رسید

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۶۶۶۳۸

قیمت برق در انگلیس به بالاترین رقم رسید

بالا رفتن قیمت گاز طبیعی که منبع اصلی تولید برق در انگلیس است و همچنین مختل شدن تولیدبرق بادی به خاطر هوای گرم و ساکن ، قیمت برق در این کشور را به بالاترین رقم رسانده است.

به گزارش مشرق به نقل از اویل پرایس، قیمت بالای گاز طبیعی و سرعت پایین باد در انگلیس باعث افزایش شدید قیمت برق در این کشور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: ساکنان شمال انگلیس بیشترین آسیب را از کرونا دیده‌اند

گاز طبیعی هنوز هم ۳۰ درصد از تولید برق انگلیس را بر عهده دارد و با افزایش قیمت گاز در هفته‌های اخیر، قیمت برق هم بالا رفته است. به علاوه، سرعت پایین باد کارآمدی تولید برق بادی در این کشور را پایین آورده و عرضه برق را با مشکل مواجه کرده است.

انگلیس به دنبال افزایش قیمت گاز طبیعی و هوای گرم و ساکن روزهای اخیر، یکی از کارخانه های قدیمی زغال سنگ خود را برای تولید برق راه اندازی کرده است.

انگلیس قول داده بود نیروگاه های دارای سوخت زغال سنگ را تا اکتبر ۲۰۲۴ تعطیل کند.

زغال سنگ در روز دوشنبه ۳ درصد از برق مورد نیاز انگلیس را تامین کرد. این رقم طی ماه‌های اخیر به طور متوسط برابر با ۲ درصد بود.

انگلیس از اواسط ماه اوت یعنی زمانی که سه روز برق بدون زغال سنگ تولید کرده بود، دوباره وابسته به تولید هر روزه برق از زغال سنگ شده است.

این کشور همانند سایر کشورهای اروپا بارسیدن فصل سرما شاهد افزایش بیشتر قیمت برق خواهد بود. سطح گاز طبیعی در ذخایر اروپا به خاطر هوای سرد فصل بهار، افزایش قیمت گاز در بحبوحه صادرات کمتر گازپروم روسیه و همچنین افزایش قیمت گاز طبیعی مایع، از سطح طبیعی بسیار پایین تر آمده است.

افزایش قیمت انرژی برای مصرف کنندگان اروپایی باعث تورم و افزایش قیمت کالاها شده است.

در آلمان، بزرگترین اقتصاد اروپا، افزایش قیمت انرژی تورم سالانه را در ماه اوت به بالاترین رقم طی ۱۳ سال گذشته رساند و باعث افزایش قیمت سوخت و مواد غذایی شد. اسپانیا هم شاهد افزایش شدید تورم به خاطر بالا رفتن قیمت برق بوده است.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان انگلیس اقتصاد قیمت برق افزایش قیمت گاز گاز طبیعی تولید برق قیمت برق زغال سنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۶۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن

به گزارش «نماینده»، محمدرضا رضایی کوچی در خصوص طرح ساماندهی املاک مسکونی و تاثیر اجرای ان بر مدیریت بازار اجاره گفـت: ایرادات شورای نگهبان در خصوص طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی در مجلس بررسی و رفع شد امیدواریم با تایید نهایی آن توسط شورای نگهبان و اجرایی شدن آن نظم و انضباطی به بازار اجاره بها مسکن ببخشد.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: در طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی تلاش کردیم پایه و مبنایی برای قیمت‌گذاری واحد های مسکونی تعیین کنیم و نظارت وزارت خانه‌های راه و شهرسازی و صمت را بر بازار پر تلاطم مسکن افزایش دهیم. همچنین به شورای عالی مسکن اجازه دادیم در حوزه قیمت‌گذاری و تعیین سقف مجاز اجاره بها در مناطقی که تورم مسکن به صورت غیر واقعی افزایش پیدا کرده و بیش از 20 درصد باشد، ورود کنند. این طرح ضمن توجه به روش‌های مختلف از جمله پرداخت تسهیلات از مستاجران حمایت کرده و با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده، انگیزه تولیدکنندگان مسکن را نیز افزایش می‌دهد. همچنین موجب افزایش تولید و عرضه واحدهای مسکونی به بازار می‌شود که این خود به کاهش و تعدیل قیمت‌های کمک می‌کند.

رضایی کوچی عنوان کرد: همچنین در طرح مذکور، با ساماندهی سکوهای خرید و فروش مسکن و نیز رتبه بندی دفاتر مشاوران املاک و افزایش نظارت بر آنها و شیوه های مختلف تلاش کردیم مانع درج آگهی های جعلی و قیمت‌گذاری های کاذب شویم. امیدواریم با اجرای دقیق آن بازار پر آشوب اجاره بها مسکن مدیریت شده و به آرامش برسد.

دیگر خبرها

  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن
  • حرکت بازار ارز به سمت ثبات/ نوسان یک یا دو هزار تومانی قیمت دلار طبیعی است
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • این مرد ثروتمندترین مسافر کشتی تایتانیک بود/ فروش ساعت مسافر تایتانیک با بالاترین قیمت در یک حراجی