Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناصر ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی اصولگرا  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اهمیت بازسازی اعتماد عمومی در کشور بیان کرد: اعتماد عمومی یکی از سرمایه‌های اجتماعی بزرگ هر کشوری محسوب می‌شود.

او در تعریف این واژه بیان کرد: اعتماد عمومی به این معناست که مردم باور داشته باشند که دولت، قوه مجریه و کل حاکمیت این توانایی را دارند که کشور را اداره کنند، به هر میزانی که مردم اعتمادشان را از اینکه دولت و حاکمیت می‌توانند کشور را به نحو احسن اداره کند کاهش یابد به عنوان کاهش اعتماد عمومی دولت به معنای عام عنوان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایمانی درباره چگونگی بازسازی اعتماد عمومی نیز گفت: قطعا این اعتماد می‌تواند در مقطعی کاهش یافته و سپس با برخی از اقدامات این اعتماد به طور کامل افزایش پیدا کند و این یک امر ثابتی نیست که یا همواره این اعتماد بالا باشد و یا همواره پایین باشد، این یک امر متغیر است.

تحلیلگر مسائل سیاسی اصولگرا  اقدامات موثر دولت در این زمینه را اینگونه تشریح کرد: یکی از اقدامات موثر دولت این است که مردم شاهد این باشند که دولت صادقانه مشکلات کشور را با آنها در میان بگذارد و مردم احساس کنند که عزم دولت برای این جزم شده که مشکلات کشور را کاهش دهد و بین حرف و عمل دولت فاصله چندانی وجود نداشته باشد و مردم حس نکنند که مسئولان از جنس مردم و طبقه متوسط مردم نیستند و صرفا به فکر خود بوده و غافل از مشکلات مردم هستند.

تاثیر  افزایش اعتماد عمومی همراهی مردم با برنامه‌های دولت است

وی اضافه کرد: البته همه این اقدامات در کوتاه مدت جوابگو خواهد بود و در دراز مدت مردم باید شاهد این باشند که کشور به طور اجمالی به خوبی در حال اداره شدن است. اگر مردم حس کنند روند دولت در عرصه‌های اجتماعی ، اقتصادی ، امنیتی و سیاست خارجی قابل قبول است و دولت مسلط به امور است اعتماد عمومی به جامعه باز خواهد گشت. مردم نباید حس کنند که دولت توانایی اداره کشور را ندارد.

تحلیلگر مسائل سیاسی اصولگرا با اشاره به تاثیر افزایش اعتماد در جامعه خاطر نشان کرد: تاثیر این افزایش اعتماد همراهی مردم با برنامه‌های دولت است، یعنی اگر مردم شاهد باشند که دولت برای آنها تلاش می‌کنند و قابل اعتماد برای اداره مطلوب جامعه است مردم هم با برنامه‌های دولت در عرصه‌های مختلف همراهی می‌کنند.

ایمانی در پایان گفت: نکته بعد تاثیرات روانی و اجتماعی این موضوع است که با افزایش اعتماد عمومی آرامش و روانی اجتماعی خواهند داشت، زیرا متوجه این امر هستند که در کشوری زندگی می کنند که امورات آنها به صورت اجمالی به صورت مطلوب درحال گذراندن است و این حالت نا امیدی در کشور از بین خواهد رفت.

بیشتر بخوانید

روحانی، ناطق‌نوری یا لاریجانی؛ چه کسی میراث‌دار هاشمی خواهد شد؟

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دولت سیزدهم اعتماد عمومی برنامه های دولت افزایش اعتماد اعتماد عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۶۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در حوزه عفاف و حجاب کار بر زمین مانده بسیار است

فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی گفت: در حوزه عفاف و حجاب کارهای بر زمین مانده بسیاری باقی مانده است و امیدواریم با تشریک مساعی اقدامات مناسب و در خور استان اتفاق افتد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سردار هادی رفیعی‌کیا ظهر امروز در آیین تجلیل از فعالان طرح نور عفاف و حجاب استان مرکزی اظهار داشت: هدف از برگزاری این نشست تقدیر از عزیران در اجرای طرح عفاف و حجاب و بحث امر به معروف و نهی از منکر است، این طرح تاکنون با کار تحقیقاتی و نگاهی به آنچه در اثر جنگ ترکیبی دشمن و ضربه به رکن رکین مردم اتفاق افتاده نیز در دستور کار قرار گرفته و  یک کار روندپژوهی به کار گرفته شده است، براساس ارزیابی این طرح اثر خوبی در استان و کشور داشته است اما با وضعیت آرمان‌گرایی نظام فاصله زیادی وجود دارد که نیاز به تلاش بیشتری است. 

 وی‌ با تقدیر از مردم استان مرکزی در همراهی طرح نور افزود: مردم استان مرکزی در این مدت با همراهی و همدلی و گفتمان‌سازی مشترک، پلیس را در اجرای طرح نور همراهی و پشتیبانی کردند. عزم پلیس جزم است تا خدماتی لایق بیش از گذشته به مردم ارائه گردد، پلیس در پاسداشت از آرمان‌های کشور همواره تلاش مضاعفی داشته که یکی از آن طرح عفاف و حجاب است و این امر در .کشور و استان ادامه دارد 

فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: ذهن پاک بانوان کشور آماده پذیرش دستورات دینی است اما شاید به جهت غفلت و کوتاهی ما بوده که مصادیق بی‌حجابی در کشور مشاهده شد که آزار دهنده است. مدیریت ارشد استان همپای سازمان انتظامی در حوزه نظارتی در مناسبت‌های مختلف از جمله اغتشاشات سال 1400، اربعین، طرح نوروز و غیره به صورت میدانی حضور داشته و همراهی و پشتیبانی داشتند و حضور استاندار مرکزی نیز در طرح عفاف و حجاب سند دیگری از همراهی و پشتیبانی وی در استان مرکزی است. همچنین شهرداری و شوراهای شهر در حوزه خود نیز اقداماتی انجام داده‌اند اما کارهای بر زمین مانده بسیاری باقی مانده است و امیدواریم با تشریک مساعی اقدامات مناسب و در خور استان اتفاق افتد.

رفیعی‌کیا با تشکر از افرادی که در فضای حقیقی و مجازی ولو در حد گفتن یک جمله فردی را امر به معروف و نهی از منکر داشته، بیان کرد: پلیس هر روز دوری از خانواده را متحمل می‌شود اما با فرمان رهبر معظم انقلاب در رابطه با عفاف و حجاب باز با قدرت در میدان حاضر میشود و وظیفه خود را انجام می‌دهد.اما تاکنون وضعیت استان مرکزی در حوزه عفاف و حجاب بسیار مطلوب و قابل تقدیر است اما ما به دنبال آرمان گرایی همراه با واقع بینی هستیم، استان مرکزی استان مفاخر و مشاهیر است و یک چهارم مفاخر کشور متعلق به استان مرکزی است بنابراین حتی یک مورد خلاف عرف در استان و هنجار در خیابان مشاهده شود برای استان و پلیس آزار دهنده است.

وی ادامه داد: هدف دشمن این نیست که تنها یک روسری از سر زنان و دختران جامعه اسلامی بردارد بلکه هدف دشمن این است که مادران ما قداست نداشته باشند، ناامنی در جامعه ایجاد کنند و اعتماد مردم نسبت به مسئولین از بین برود. اما جوانان ما انقلاب کردیم که حدود الهی و شعائر اسلامی در کشور رعایت شود و دشمن برای این موضوع برنامه ریزی دقیق به کار گرفته است اما به فرموده رهبرمعظم انقلاب اسلامی دشمن کور خوانده و مردم ما را نشناخته است.

فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی بیان کرد: نگاه ما در تشکیلات پلیسی به شهروندی که حجاب خود را رعایت نمی‌کند این نیست که به عنوان سرباز دشمن یا نقطه مقابل خود نگاه کنیم بلکه هر شهروندی جزو خانواده ما تلقی می‌شود و اگر رفتار خارج از عرف داشته باشند نیز ارشاد شوند و راه صحیح را در پیش گیرند و خود را ملزم به رعایت عفاف و حجاب کنند چراکه حجاب برگرفته از دین مبین اسلام و فرهنگ غنی ایرانی است و باید مانند قانون به آن توجه شود و در صورت رعایت نشدن این امر ممکن است خسران بزرگی را به همراه داشته باشد.

رفیعی کیا با بیان اینکه امام حسین(ع) برای احیای دین و امر به معروف جهاد کرد و شهید شد، خاطرنشان کرد:  دشمن با وجود تمام زحماتی که برای مردم و جمهوری اسلامی ایجاد می‌کند اما آینده از آن نظام جمهوری اسلامی ایران است و در گوشه گوشه دنیا ایران حرفی برای گفتن دارد اما ادامه مسیر انقلاب و دین مبین اسلام نیز نیازمند پشتکار و بصیرت ملت ایران است.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • در حوزه عفاف و حجاب کار بر زمین مانده بسیار است
  • حجم سرمایه‌گذاری سه هلدینگ‌ وزارت تعاون در چهارمحال و بختیاری ۴۵۰۰ میلیارد تومان است
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری
  • تاثیر افزایش دستمزدها در رشد تعداد بیمه‌شدگان
  • سابقه چندساله رشد تولید با مشارکت مردم در صنعت نفت
  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد
  • ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند
  • انتقاد از واریز نشدن افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی