Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از منابع رسمی پاکستان، «خوسه مانوئل آلبارس» امروز (جمعه) در اسلام‌آباد با «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان دیدار و طرفین آخرین تحولات افغانستان و مشارکت برای کمک به حفظ حقوق مردم این کشور را بررسی کردند.

وزیران امور خارجه پاکستان و اسپانیا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک بر لزوم همکاری جامعه جهانی برای کمک به افغانستان تاکید و آن در راستای منافع منطقه عنوان کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قریشی گفت: باید جلوی بحران انسانی در افغانستان را گرفت و نباید در این برهه شاهد تخریب وضعیت معیشت مردم این کشور باشیم.

وی سفر وزیر امور خارجه اسپانیا به پاکستان را حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: موضع مشترک اسلام‌آباد و مادرید برقراری صلح در افغانستان و تلاش برای حفظ حقوق مردم این کشور است.

وزیر امور خارجه اسپانیا نیز گفت: با همتای پاکستانی خود درباره تعمیق روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای رایزنی کرده و سیاست مادرید مبنی بر حمایت از صلح افغانستان را تشریح کرده است.

"خوسه مانوئل آلبارس" قرار است در جریان سفر رسمی به پاکستان با نخست وزیر و فرمانده ارتش این کشور نیز دیدار کند.

وزیرامور خارجه اسپانیا پنجمین دیپلمات ارشد یک کشور اروپایی است که طی هفته‌های گذشته به پاکستان سفر کرده است. روزهای اخیر همتایان ایتالیایی، انگلیسی،آلمانی و هلندی وی نیز در اسلام‌آباد با مقام‌های ارشد دولت پاکستان دیدار و درخصوص اوضاع افغانستان و افزایش تلاش‌های طرف پاکستانی برای کمک به خروج اتباع آن کشورها گفت وگو کردند.

همچنین وزیر امور خارجه قطر که روز گذشته (پنجشنبه) در تهران با همتای ایرانی خود دیدار داشت، با هدف بررسی تحولات منطقه‌ای به ویژه تبادل نظر درباره اوضاع افغانستان به اسلام‌آباد سفر و پیام امیر قطر را تسلیم نخست وزیر پاکستان کرد. وی با همتای پاکستانی و فرمانده ارتش این کشور نیز دیدار کرد.

پیش‌تر وزارت امور خارجه پاکستان در واکنش به تشکیل دولت موقت در افغانستان اعلام کرده بود که اسلام‌آباد همچنان تحولات درحال تغییر در این کشور را از نزدیک دنبال می‌کند و امیدوار است که تمامی اقدام‌ها بر پاسخگویی به نیازهای فوری مردم افغانستان متمرکز شود.

سخنگوی دولت پاکستان نیز گفته بود که هنوز اعلام موضع و واکنش به تشکیل دولت موقت توسط طالبان در افغانستان زود و اسلام‌آباد در حال بررسی‌ تمامی تحولات است.

برچسب‌ها قطر پاکستان اسپانیا طالبان شاه محمود قریشی تحولات افغانستان پروندهٔ خبری تحولات افغانستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قطر پاکستان اسپانیا قطر پاکستان اسپانیا طالبان شاه محمود قریشی تحولات افغانستان تحولات افغانستان وزیر امور خارجه خارجه اسپانیا اسلام آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۷۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر وزیر خارجه ایران به گامبیا برای شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی

به گزارش جماران؛ امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در راس هیاتی به‌ منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا تهران را به مقصد بانجول پایتخت این کشور ترک کرد.

در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی که طی روزهای شنبه و یکشنبه ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه جاری با موضوع اصلی “ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفتگو‌ پیرامون توسعه پایدار” برگزار می‌شود، مسائل و چالش های مختلف جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در باریکه غزه مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

در این اجلاس در مجموع سه سند شامل پیش نویس قطعنامه فلسطین، پیش نویس بیانیه بانجول و پیش نویس سند نهایی نشست سران برای تصویب به ترتیب به نشست شورای وزیران امور خارجه و سپس اجلاس سران ارائه خواهد شد. 

 امیرعبداللهیان ضمن حضور در این اجلاس، مواضع جمهوری اسلامی ایران را در قبال تحولات جهان اسلام و منطقه ای و بین المللی تبیین خواهد کرد. وی همچنین در حاشیه این اجلاس با مقامات کشورهای اسلامی دیدار و گفتگو می نماید.

دیگر خبرها

  • وزیر امور خارجه به گامبیا رفت
  • سفر وزیر خارجه ایران به گامبیا برای شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • تحولات اوکراین|قصد بایدن برای حمایت غیرعلنی از کی‌یف
  • قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم
  • همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است
  • رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در مورد آخرین تحولات فلسطین
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در خصوص تحولات منطقه
  • گفت‌و‌گوی تلفنی امیرعبداللهیان با وزیر امور خارجه قطر
  • نیوزلند در حال بررسی پیوستن به پیمان «آکوس» است