Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-05-08@16:21:25 GMT

دردسر طولانی‌مدت آبی‌اناری‌ها

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۶۷۴۹۱

دردسر طولانی‌مدت آبی‌اناری‌ها

سپهر ستاری: یک معامله برد-برد؛ اتلتیکو برای آوردن گریزمان، هافبک سابقاً بی‌انگیزه خود یعنی «سائول نیگز» را به چلسی منتقل نمود و بارسا نیز به عنوان جانشین غیرمستقیم آنتوان، سراغ جذب قرضی «لوک دی‌یانگ» از سویا رفت.

تقریباً تمام طرف‌های درگیر در این سه انتقال حالا خوشحال هستند؛ سائول به یک شروع جدید نیاز داشت، سیمئونه خواهان بازگشت گریزمان بود و بازیکن فرانسوی هم نتوانست به رویاهای خود در «نیوکمپ» جامه عمل بپوشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دی‌یانگ نیز قطعاً از این اتفاقات رضایت کامل دارد چرا که صبح روز سه‌شنبه به عنوان مهاجم سوم تیم سویا از خواب بیدار شد ولی یک روز بعد لباس بلوگرانا را روی تنش دید! ضمن اینکه در بدنه مدیریتی کاتالان‌نشین‌ها نیز – با توجه به بدهی ۱.۳ میلیارد یورویی این باشگاه که باعث از دست رفتن مسی هم شده بود – جدایی گریزمان و خلاص شدن از دستمزد سنگین او، احساس آرامش قابل توجهی ایجاد کرد.

با این حال اتفاقات روز پایانی باعث سردرگمی هواداران بارسا شده است؛ این تیم احتمالاً در اولین بازی‌اش در فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا مقابل بایرن مونیخ، با خط حمله‌ای متشکل از «لوک دی‌یانگ» مهاجم سابق نیوکاسل، «مارتین برایتویت» که دو سال پیش در چنین بازه‌ای در میدلزبرو توپ میزد و «ممفیس دیپای» نیمکت‌نشین سابق باشگاه منچستریونایتد به میدان خواهد رفت. اتفاقی که پذیرش آن برای هوادارانی که در دهه‌های اخیر با افتخار به تماشای ستارگان بزرگ حاضر در خط آتش بلوگرانا می‌نشستند، بسیار سخت خواهد بود. ستاره‌هایی از جمله «رونالدینیو»، «ساموئل اتوئو»، «تیری آنری» و «داوید ویا». یا خط حمله افسانه‌ای و درخشانی همچون «MSN» شامل «لیونل مسی»، «لوئیس سوارس» و «نیمار جونیور». رسیدن از آن ستاره‌ها به خط حمله فعلی واقعاً به این راحتی‌ها قابل هضم نیست.

بدون شک مقصر اصلی این وضعیت «جوزپ ماریا بارتومئو» و تیم مدیریتی سابق باشگاه است اما «خوان لاپورتا» هم در زمان حضور در انتخابات ریاست باشگاه از چنین وضعیتی آگاهی کامل داشت و در این مدت هیچ تغییری در ماجرا ایجاد نکرد تا مشخص شود مدیریت جدید هم هیچ برنامه خاصی جهت تغییر این وضعیت در چنته ندارد.

در همان روزهای ابتدایی تابستان همه خبر داشتند که آبی‌اناری‌ها به دنبال فروش چند بازیکن هستند؛ به خصوص فروشِ چهره‌هایی که دستمزدهای بالایی می‌گرفتند. ستاره‌هایی همچون «فیلیپه کوتینیو»، «میرالم پیانیچ»، «ساموئل اومتیتی» و «عثمان دمبله». البته که گریزمان نیز یکی دیگر از این گزینه‎ها بود. در مقابل اما در ماه‌های جولای و آگوست نفراتی که دستمزد پایین‌تری در قراردادشان خودنمایی می‌کرد به فروش رفتند؛ گزینه‌هایی همانند «جونیور فیرپو»، «ژان کلیر تودیبو»، «کونراد دلافوئنته»، «فرانسیسکو ترینکائو» و «کارلوس آلنیا». جالب‌تر اینکه لاپورتا تا پنجم آگوست در حضور هواداران قاطعانه وعده می‌داد که مسی در باشگاه می‌ماند اما در نهایت اعتراف نمود که حفظ فوق‌ستاره آرژانتینی یک «ماموریت غیرممکن» است!

دقیقاً از همان زمان آقای مدیر شانه‌به‌شانه «رونالد کومان» مربی آبی‌اناری‌ها در حرکتی هماهنگ شروع به تمجید از گریزمان کردند تا به هواداران اینگونه القا نمایند که مهاجم فرانسوی ستاره بعدی باشگاه خواهد بود! با تمام این اوصاف ولی نیاز کاتالان‌نشین‌ها به کاهش شدید هزینه‌ها فراتر از این حرف‌ها بود. بله؛ کاهش چشم‌گیر دستمزد «جرارد پیکه»، «یوردی آلبا» و «سرخیو بوسکتس» باعث شد خریدهای جدیدی همانند «سرخیو آگوئرو»، «ممفیس دیپای» و «اریک گارسیا» بتوانند قراردادشان را ثبت کنند اما این کاهش هزینه‌های کافی نبود.

به همین دلیل هم «امرسون رویال»، مدافع راست برزیلی که بارسا چند هفته قبل بند بازخرید او از رئال بتیس را فعال و از او به عنوان «دنی آلوزِ» جدید یاد می‌کرد، با ۲۵ میلیون یورو به تاتنهام فروخته شد. البته بارسا در جریان خرید او از بتیس و فروش دوباره‌اش تنها ۵ میلیون یورو در مجموع سود به دست آورد!

انتقال گریزمان هم به شکلی متفاوت انجام شده؛ آنتوان در ابتدا به صورت قرضی پای به «واندا متروپولیتانو» گذاشته تا دستمزدش توسط تیم مادریدی پرداخت شود. در این بین یک بند خرید اجباری ۴۰ میلیون یورویی وجود دارد که در تابستان بعدی یا تابستان ۲۰۲۳ باید فعال شود. این مبلغ برای بازیکنی که بارسا دو سال پیش برای جذبش ۱۳۵ میلیون یورو هزینه کرده بود، به هیچ عنوان یک تجارت سودده تلقی نمی‌شود اما به هر حال باید آن را بپذیرد.

زمانی که لیست نفرات بارسلونا در فصل جدید اعلام شد، فقط یک نکته مثبت وجود داشت و آن پوشیدن شماره ۱۰ توسط استعداد ۱۸ ساله لاماسیا یعنی «آنسو فاتی» بود؛ استعداد جوانی که می‌تواند برای یک دهه آینده هواداران را در نیوکمپ به وجد آورد. البته در مورد او دو هشدار وجود دارد؛ یکی اینکه مدیربرنامه‌هایش کسی نیست جز «ژرژ مندس». دومی هم اینکه قرارداد فاتی در ژوئن آینده به اتمام خواهد رسید.

این تابستان برای هیئت مدیره و هواداران بارسلونا بسیار پیچیده و طولانی سپری شد و با توجه به شرایط فعلی به نظر می‌رسد وضعیت مالی آزاردهنده آبی‌اناری‌ها و درد ناشی از آن، احتمالاً برای مدت طولانی ادامه داشته باشد.

نویسنده: درموت کوریگان

مترجم: سپهر ستاری

۲۵۸ ۴۱

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: بارسلونا بارسلونا لالیگا آبی اناری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۶۷۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش تند دو ستاره سپاهان به مجری پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، حواشی دیدار هفته گذشته بین پرسپولیس و سپاهان که تساوی بدون گل را به دنبال داشت، همچنان ادامه پیدا کرده و مجری شبکه مجازی سرخ‌پوشان اظهاراتی توهین‌آمیز نسبت به تیم اصفهانی و هوادارانش داشته و از مسئولان ذی‌ربط خواسته برای جلوگیری از تنش‌ها از ورود تماشاگران سپاهان در دیدارهای فصل بعد جلوگیری به عمل بیاورند.

اکنون بازیکنان سپاهان نسبت به این مسئله موضع‌گیری تندی داشتند و میلاد زکی‌پور و محمد کریمی زودتر از سایر بازیکنان این اقدام را بی‌اخلاقی عنوان کردند و در اینستاگرام به این مسئله واکنش نشان دادند.

زکی‌پور که بحث حضورش در پرسپولیس هم مطرح بود، حالا تاکید دارد که خود هواداران قرمزپوش هم این مجری را به دلیل اظهاراتش گردن نمی‌گیرند و نوشته است: «آخر و عاقبت تریبون دادن به هر کسی که از راه می‌رسه می‌شه این وقاحت که به خودش اجازه می‌ده به شهر و هوادار محترمی توهین کنه که مجبورند جوابشون رو توی این فضا بدن و دستشون به جایی بند نیست. مطمئنم این بنده خدا رو هوادارای تیم محبوبشم گردن نمی‌گیرن.»

محمد کریمی، کاپیتان سپاهان هم با عصبانیت نسبت به این موضوع نوشته است: «مردم اصفهان و هواداران سپاهان شریف و با تمدن و دوست داشتنی در ایران و حتی جهان هستند. این صحبت‌ها و عقده‌ها و کینه‌ها در رسانه رسمی یک باشگاه قابل باور نیست. امثال این افراد باعث به وجود آوردن فضای مسموم در فوتبال ایران هستند که باید به طور رسمی از مردم اصفهان و باشگاه سپاهان و هواداران پرشمار سپاهان عذرخواهی کنند. به طرز عجیبی رسانه‌هایی که رفتار یک هوادار را به کل مجموعه سپاه نسبت داده‌اند، سکوت کرده‌اند.»

دیگر خبرها

  • بازگشت ستاره‌ای که پدرش عاشق ژاوی بود!‏
  • انتقاد از دو ستاره سابق بارسا و رئال: در حد فاجعه!
  • دورتموند انتقام بارسا را از پاریس گرفت (عکس)
  • تصمیم عجیب ستاره بارسا: مدیر برنامه لازم ندارم
  • آخرین شاهکار لاپورتا: دستمزد نجومی لواندوفسکی!
  • واکنش تند دو ستاره سپاهان به مجری پرسپولیس
  • رونمایی بارسا از مرکز تجاری لاکچری آبی‌اناری (عکس)‏
  • فقط به خیرونا تبریک می‌گویم، رئال لایقش نیست!
  • عصبانیت عجیب: یامال به جمع ستاره‌های شاکی پیوست
  • وضعیت عجیب ستاره بارسا: ژاوی با او صحبت هم نمی‌کند!